Du vet att din chef är positiv till cykling när ...

AAverdal

Aktiv medlem
..när han tack vare extra brett takräcke får plats med 4 MTB för familjen plus sin racer.
IMG_4860.JPG

När man av ordförande i cykelklubben plötsligt får höra att han blivit kontaktad av min chef som över en lunch ville ge förslag på ett samarbete (ett par dagar senare informerade även chefen mig om att det var ett samarbete på G med klubben).
En av väggarna på jobbet har dessutom blivit tapetserad med en JÄTTESTOR bild på en landsvägsklunga och på andra väggen hänger det en hel del cykelkläder, hjälm och brillor. Dessutom kom det plötsligt dit en MTB som chefens son bad mig att plocka upp ur kartong och montera ihop.

Nu är det ju bilar vi jobbar med, men tydligen är chefen positiv till cykling trots att det är bil och båt som gäller i hans familj (ok... det finns ett ganska stort sportintresse i familjen, men då mest som betraktare).

När man på lönesamtalet ber att få gå ner i arbetstid och få jobba 80%. Och chefen säger
-Javisst, det går bra. Jag förstår ju att du behöver mer tid till dina hobbies. Ska du cykla mera nu?

När chefen har en Pinnarello i kolfiber med Campa record och med barnslig förtjusning talar om att han köpt nya kolfiberhjul av märket Zipp.

Kung_Gustaf sa:
Rattnalle sa:
Niklasberglund sa:
När den här är parkerad i omklädningsrummet nästan dagligen:)
Du får instruera i hur man hänger hjälmen på styret bara. Det där ser ju inget vidare ut.

Hänvisa gärna till regel från Velominati, för nu har jag missat något :D
Regel # 76.

Dessutom det mest praktiska sättet att hänga den eftersom den sitter still när cykeln flyttas.

Kung_Gustaf sa:
Rattnalle sa:
Niklasberglund sa:
När den här är parkerad i omklädningsrummet nästan dagligen:)
Du får instruera i hur man hänger hjälmen på styret bara. Det där ser ju inget vidare ut.

Hänvisa gärna till regel från Velominati, för nu har jag missat något :D

Rule #76 // Helmets are to be hung from your stem.
When not worn, helmets are to be clipped to the stem and draped over your handlebars thusly.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp