Cannondale jekyl 1000
Aktiv medlem
Dubbdäck 2019/2020
Snart kommer snön. Finns det några nyheter på marknaden eller är det fortfarande icespiker pro som gäller?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
+1Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
ooms sa:+1Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
Bara egoistiska ligister kör dubbdäck i skogen. Finns väl inget som ger så mycket skador på berghällar och trädernas rötter som dubbdäck.
Skogsavverkningsmaskiner, helst med snökedjor.ooms sa:+1Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
Bara egoistiska ligister kör dubbdäck i skogen. Finns väl inget som ger så mycket skador på berghällar och trädernas rötter som dubbdäck.
Också jämför vi äpplen med päron igen... dvs skadegörelse med skörd. Suck.Eveningstar sa:Skogsavverkningsmaskiner, helst med snökedjor.ooms sa:+1Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
Bryr sig berghällarna om det var skörd eller inte när det ser ut som fan efteråt?ooms sa:Också jämför vi äpplen med päron igen... dvs skadegörelse med skörd. Suck.Eveningstar sa:Skogsavverkningsmaskiner, helst med snökedjor.ooms sa:+1Fjärdebrunn sa:Dubbdäck är väl för vägen?
Lejon sa:För pendling (även om TS kanske pratar skogskörning) anser jag att Contis nya dubbdäck är vida överlägset Schwalbes dito. Den enda anledningen att köpa dåliga Schwalbe är priset (men med deras dåliga kvalitetskontroll blir det väl inte ens billigare i slutändan för de flesta).
Se tråden om dem, där har jag skrivit. Den låg på förstasidan igår om jag minns rätt.Salabaladala sa:Lejon sa:För pendling (även om TS kanske pratar skogskörning) anser jag att Contis nya dubbdäck är vida överlägset Schwalbes dito. Den enda anledningen att köpa dåliga Schwalbe är priset (men med deras dåliga kvalitetskontroll blir det väl inte ens billigare i slutändan för de flesta).
Hur är dom bättre att åka på? Berätta.
ooms sa:Också jämför vi äpplen med päron igen... dvs skadegörelse med skörd. Suck.
Nä, du använder fel ord. Fritidsintresse med skogsbruk är mer korrekt. Eller nöje med nytta.zanoii sa:ooms sa:Också jämför vi äpplen med päron igen... dvs skadegörelse med skörd. Suck.
Menar du kanske att vi jämför fritidsintressen med exploatering av naturresurser? Eller friskvård med skövling?
ooms sa:Nä, du använder fel ord. Fritidsintresse med skogsbruk är mer korrekt. Eller nöje med nytta.zanoii sa:ooms sa:Också jämför vi äpplen med päron igen... dvs skadegörelse med skörd. Suck.
Menar du kanske att vi jämför fritidsintressen med exploatering av naturresurser? Eller friskvård med skövling?
Ingen tycker det är ok att gå in och trampa ner någons trädgårdsland, men det är helt ok att trädgårdsägaren på hösten river upp alla grönsakerna. Det är precis samma sak här.
+1Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Var det Suomi vad-det-nu-heter?Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Jo.... Fast jag får dem inte att hålla som bakdäck. Fram fungerar det bra, men bak... nä.... Så jag har hittat ett bakdäck som håller, får plats och greppar hygglig. Tyvärr känns det som man har punktering, ekerbrott och slut hjullager när man cyklar med det. Man kan inte få allt....
Skinny Freddie?ooms sa:Var det Suomi vad-det-nu-heter?Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Jo.... Fast jag får dem inte att hålla som bakdäck. Fram fungerar det bra, men bak... nä.... Så jag har hittat ett bakdäck som håller, får plats och greppar hygglig. Tyvärr känns det som man har punktering, ekerbrott och slut hjullager när man cyklar med det. Man kan inte få allt....
Så hette det nog, ja.Murdock sa:Skinny Freddie?ooms sa:Var det Suomi vad-det-nu-heter?Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Cannondale jekyl 1000 sa:Snart kommer snön. Finns det några nyheter på marknaden eller är det fortfarande icespiker pro som gäller?
ooms sa:Så hette det nog, ja.Murdock sa:Skinny Freddie?ooms sa:Var det Suomi vad-det-nu-heter?Bengt-re sa:Miss Lycka 2.0 sa:Schwalbe Winter 30-622!
Lejon sa:För pendling (även om TS kanske pratar skogskörning) anser jag att Contis nya dubbdäck är vida överlägset Schwalbes dito. Den enda anledningen att köpa dåliga Schwalbe är priset (men med deras dåliga kvalitetskontroll blir det väl inte ens billigare i slutändan för de flesta).
Hur bred fälg använder du? Har du lust att mäta bredden på ISP 2.6 och redovisa här?Martinmat sa:Köpte ISp 27,5x2.6 för 740 kr på rosebikes nu i höstas. Kollade även på suomi fat Freddie 3.0 å 45nrth. 45nrth föll på priset å suomi var även de dyrare plus väger 1500gram å tydligen svår att sätta upp tubeless.
Men som sagts ovan är ju liteskin jäkligt känsliga, å kval kontrollen verkar sådär, har fått returnera ena nu pga två ”sprickor” därgummit från slitbanan övergår till sidewallen. Fattar inte varför de inte gör dem i snakeskin och tlr. Fick mina täta dock efter lite stökande å 140ml gucka
Bild nedan på isp 2.6 vs rekon+ 2.8
Doctor C sa:Hur bred fälg använder du? Har du lust att mäta bredden på ISP 2.6 och redovisa här?Martinmat sa:Köpte ISp 27,5x2.6 för 740 kr på rosebikes nu i höstas. Kollade även på suomi fat Freddie 3.0 å 45nrth. 45nrth föll på priset å suomi var även de dyrare plus väger 1500gram å tydligen svår att sätta upp tubeless.
Men som sagts ovan är ju liteskin jäkligt känsliga, å kval kontrollen verkar sådär, har fått returnera ena nu pga två ”sprickor” därgummit från slitbanan övergår till sidewallen. Fattar inte varför de inte gör dem i snakeskin och tlr. Fick mina täta dock efter lite stökande å 140ml gucka
Bild nedan på isp 2.6 vs rekon+ 2.8