Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Senast jag testade dubbdäck från Biltema var dubben nerslitna efter drygt en säsong. Men ska tillägga att det nog var 15 år sedan.larsaw sa:...
Själv har jag i år testat Biltemas 28”are (lgv/hybrid) där dubben fortfarande sitter i rejäla gummi-dobbar. Det rullar så klar rätt värdelöst jämfört mot lågprofil-alternativen, men lär hålla i ganska många år...
Miss Lycka 2.0 sa:Köper ni skitdäck till bilen också?
NickPick sa:Känns lite som att däcken ska hålla länge, inte vara bra. Ungefär som öststatarna som halkar runt på plastpuckar i Sverige på vintern tänker.
Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
https://www.testfakta.se/sites/default/files/2018-10/Grafik_cykeldack(181018).pdf
Jag tror du ska tolka det relativt testets övriga däck, och titta mer på sifferbetygen än vad de skriver. Då tycker jag det stämmer ganska bra med erfarenheter som brukar rapporteras här, med clas-i-sjön som sticker ut positivt och 45nrth negativt. Men visst, personliga preferenser spelar också in. Testfakta brukar dock använda sig av bra testinstitut när de gör sina tester, så rent objektivt tror jag man kan lita på dem.Rattnalle sa:Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
https://www.testfakta.se/sites/default/files/2018-10/Grafik_cykeldack(181018).pdf
Jag kan bara jämföra betygen med de fyra av däcken jag faktiskt använt: Marathon Winter, Winter, W106 och W240. Inte heller poängen stämmer med mina erfarenheter. W240 har dramatiskt mycket bättre grepp än Winter enligt min erfarenhet men rullar knappt öht. Poängen säger något helt annat. Så därför är jag skeptisk till resultatet.ooms sa:Jag tror du ska tolka det relativt testets övriga däck, och titta mer på sifferbetygen än vad de skriver. Då tycker jag det stämmer ganska bra med erfarenheter som brukar rapporteras här, med clas-i-sjön som sticker ut positivt och 45nrth negativt. Men visst, personliga preferenser spelar också in. Testfakta brukar dock använda sig av bra testinstitut när de gör sina tester, så rent objektivt tror jag man kan lita på dem.Rattnalle sa:Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
Rattnalle sa:Jag kan bara jämföra betygen med de fyra av däcken jag faktiskt använt: Marathon Winter, Winter, W106 och W240. Inte heller poängen stämmer med mina erfarenheter. W240 har dramatiskt mycket bättre grepp än Winter enligt min erfarenhet men rullar knappt öht. Poängen säger något helt annat. Så därför är jag skeptisk till resultatet.
Är ju de gamla däcken, fortfarande...frause sa:NickPick sa:Känns lite som att däcken ska hålla länge, inte vara bra. Ungefär som öststatarna som halkar runt på plastpuckar i Sverige på vintern tänker.
Fast det finns ju nåt slags smärtgräns för livslängden också.
Att lägga en tusenlapp på ett däck i november och bli stående med dubbpunka i mars är inte jättekul.
NickPick sa:Är ju de gamla däcken, fortfarande...frause sa:NickPick sa:Känns lite som att däcken ska hålla länge, inte vara bra. Ungefär som öststatarna som halkar runt på plastpuckar i Sverige på vintern tänker.
Fast det finns ju nåt slags smärtgräns för livslängden också.
Att lägga en tusenlapp på ett däck i november och bli stående med dubbpunka i mars är inte jättekul.
Rattnalle sa:Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
De understyrde. Märklig känsla på cykel. Greppet rent objektivt var ok.Bengt-re sa:Rattnalle sa:Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
Tycker du att W106 är otäcka så finns det en nivå till. W104. De är slingriga som få.
Rattnalle sa:De understyrde. Märklig känsla på cykel. Greppet rent objektivt var ok.Bengt-re sa:Rattnalle sa:Det kan hända att de är bra men att de skriver "rullar lätt" om Nokians däck när min erfarenhet är att det är som att cykla med anliggande bromsar respektive "bra åkkänsla" om W106 som nog är det otäckaste däck alla kategorier jag cyklat på avseende känsla gör mig grovt skeptisk till hela testets resultat. Eller åtminstone dess relevans för mig personligen.ooms sa:Japp, Clas-i-sjön är det som gäller för den som bryr sig om vad man faktiskt får för pengarna, och inte enbart köper efter vad det står på loggan.Allroad sa:Classes tipsades det om i en annan tråd, de hade fått fint betyg i något test, kolla upp det :)
Tycker du att W106 är otäcka så finns det en nivå till. W104. De är slingriga som få.