dubbdäck

dubbdäck
bruse Skrev:
-------------------------------------------------------
> Åh, vilken statistisk säkerställd siffra, 1 av 1
> har alla dubb kvar! Så alla andra 99 som ej
> svarat, ahr inga dubb kvar? ;~)
>

Malina och jag har svarat lite sent men 3 av 3 skall det vara.
Ger fortfarande 100% med alla dubb kavar i min mattebok.

dubbdäck
Ok uppdaterad:

Ovetenskaplig sammanställning:
11 st Nokian WXC 300 varav 5 inte tappat några dubb = 45% tappar
3 st Nokian Extreme 294 varav alla tappat dubb = 100% tappar
4 st Nokian Extreme 296 varav 2 inte tappat dubb = 50% tappar
3 st Schwalbe Ice Spiker varav ingen som tappat dubb = 0% tappar

Enligt de tester jag läst om dubbdäck, ligger 300:an i topp, sen kommer 294. Om man gör överslag. Men då har de väl inte långtidstestat dem. Det skulle vara intresant. Då kanske resultat listan blir omvänd?

Men jag tor ändå finnar kan det här bättre med dubbdäck än tyskar. Annars brukar tyska produkter va kända för att vara av god kvalitet. När tyskar gör nåt, gör de det ordentlgit, det kan vi utläsa av historien om inte annat...

dubbdäck
Så, nu har jag kört in dom ytterligare46 km idag. Nu är jag uppe i 98 km. Räcker det? Har iofs inte kollat efter om jag tappat nåt idag.

Så här såg dagens tur ut. Å det är mörkt när bara en diodlampa ska lysa upp i vinterrökret.
Leta efter den blå linjen från Centralen via Nockeby, Drottningholm, Hagsätra mm.

20050201small22ud.jpg

Ändrat: då jag glömt Länsstyrelsens copyrighttext

Senast redigerad av en moderator:
dubbdäck
Johan A (tidigare spindelbenen) Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker att det e lite ballt att du cyklade på isen
> mellan fittja och ekerö, starkt gjort....:o)

Kunde Moses så kan jag!
Men det bidde gratis, färjan är Vägverkets enda avgiftsbelagda, detta för att tvinga folk att åka omvägen genom Stockholm å spy ut extra avgaser å riva upp extra asfalt, men biljetören sket i oss gående och cyklande. Jisses vilka problem detta medför, vad ska jag göra för 5:an som nu blev över?

dubbdäck
Jag har ett par Ice Spiker och jag har inte heller tappat en enda dubb. Jag köpte dem i fjol vinter. Hade egentligen tänkt köpa ett par Nokia med fick inte tag på några. Jag ångrar dock inte att det blev ett par Ice Spiker utan jag är väldigt nöjd med dem.

//Jocke

dubbdäck
hur långt ska man egentligen köra in WXC 300?
Och med vilket tryck? för har man lågt tryck borde ju fler dubbar ta i marken, är det det man vill åt eller?

tänkte ta premiärturen idag.. :P

/cykelbud

dubbdäck
Jag har ett par Schwalbe Ice Stud med 104 dubbar köpta hos ECI och inga dubbar saknas. Körda till och från jobbet tre vintrar ca:250 mil.
Har beställt WCW 300 av Cyclecomponent vid årskiftet för att få en mindre nervös cykling (förhoppningsvis). Hoppas jag slipper vänta till April på leverans.
Scwhalbedäcken håller nog flera år till åtminstone dubben.

dubbdäck
Har kört ca 10mil med mina Scwalbe Ice Spiker 304. Samtliga dubbar kvar :)
Tycker det är bra fäste med dom, men jag har iofs aldrig kört med dubbdäck förut. Hur som helst för 700:- paret från Tyskland så är dom ett fynd!

Tillbaka
Topp