Har kört ca 80-100 mil på mina biltema dubbdäck 179kr från feb 2005, de rullade dock bara ca 20 mil innan våren 2005, alla dubb utom 2 fram sitter kvar.
De slits i stort sett ingenting vad gäller mönster (hård gummiblandning) dock fäster (greppar) det även dåligt av samma anledning, speciellt på blöt asfalt vilket gett en del oväntade släpp.
Dubben i mittenraderna på däcken är helt i linje med däcket och kommer ej i kontakt med underlaget längre, och både de och ytterrad dubben är helt runda och fungerar m.a.o inte alls på is efter ca 40-45 mil, när jag körde några ggr på asfalt så blev de runda väldigt fort.
Var ute på en tur strax efter jul och halkade omkring på isiga stigar utan nån som helst kontroll, trodde alla hade så innan 2st cyklister på nokian däck cyklade förbi mig i en backe där jag fick ta till skogskanten p.g.a att de inte gick få något fäste alls på stigen, hade även ett par snurrningar och 2 gånger jag fick åka ut i skogen när vägen svängde och det inte gick bromsa samt en omkullkörning.
Har nu beställt 2 nokian wxc för att prova dessa då jag inte längre litar på cyklen med nuvarande däck.
Biltema däcken är för de som kör väldigt lite, kör man mer än 35-40 mil på vinterväg inom 2 år bör man inte köpa biltema däck.