Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ä N T L I G E NFredags tråd?
Jag tror mer på fredagstråd.Fredags tråd?
En tråd måste börja med en härlig särskrivning ;)Jag tror mer på fredagstråd.
Jag tror mer på fredagstråd.
Jag tror mer på fredagstråd.
Råd med fredag? Jo då den ska vi nog kunna klara avÄr det någon som har fredagsråd?
Tänkte köra lite eMTB på Sörmlandsleden i helgen. Någon som vill hänga på?
Sant. Bäst att ta fyrhjuling.
Det är lugnt, jag har Specialized/Fjällrävens nya outfit.Man kör väl ingen eMTB i det här vädret??
Jävlar vad det spårar ur ?
Ä N T L I G E N
Välkommen till Happy @qube !
Precis, jag valde att redigera bort det för lite extra komisk effekt.Man förbli "ny" på happy till man har postat tillräckligt mycket.
Jag föreslår att du avvecklar framhjulet.Det är någon sorts obalans mellan mitt fram- och bakhjul. Varje gång jag servar cykeln ser jag till att båda hjulen har ventilerna åt samma håll (kl. 6 enligt regel 26), men efter en runda pekar de ibland åt olika håll (kan t.ex. vara kl. 3 i fram och kl. 12 i bak). Har QR, så det är ju hyfsat lätt att lyfta av framhjulet och sätta tillbaka det åt rätt håll, men ibland är det i stället bakhjulet som är fel i förhållande till framhjulet och då blir det ju betydligt meckigare. Kanske är lättast att bara slänga cykeln?
Hmmm, låter konstigt. Har du kollat om du kanske har olika tryck i fram resp. bakdäcket??Det är någon sorts obalans mellan mitt fram- och bakhjul. Varje gång jag servar cykeln ser jag till att båda hjulen har ventilerna åt samma håll (kl. 6 enligt regel 26), men efter en runda pekar de ibland åt olika håll (kan t.ex. vara kl. 3 i fram och kl. 12 i bak). Har QR, så det är ju hyfsat lätt att lyfta av framhjulet och sätta tillbaka det åt rätt håll, men ibland är det i stället bakhjulet som är fel i förhållande till framhjulet och då blir det ju betydligt meckigare. Kanske är lättast att bara slänga cykeln?
Kollade nu. Har samma tryck i bakdäcket men olika tryck i framdäcket.Hmmm, låter konstigt. Har du kollat om du kanske har olika tryck i fram resp. bakdäcket??
Lite som jag misstänkte.....Om du trots det fortfarande funderar på att slänga cykeln, så skicka ett PM, jag betalar så klart porto ?Kollade nu. Har samma tryck i bakdäcket men olika tryck i framdäcket.
Du postade inte av misstag i fel tråd?Det har med svängadet att göra, de går olika lång väg. Lätt löst, bygg om till detta så kommer svängandet upphöra.
Visa bilaga 548843
Ska fundera. Kan vara så att jag råkade pumpa i PSI i fram och bar i bak.Lite som jag misstänkte.....Om du trots det fortfarande funderar på att slänga cykeln, så skicka ett PM, jag betalar så klart porto ?
Det är förståeligt, temperaturen skiljer sig ofta ffa vid rondellcykling, det blir varmare på "dalsidan".Kollade nu. Har samma tryck i bakdäcket men olika tryck i framdäcket.
Ska fundera. Kan vara så att jag råkade pumpa i PSI i fram och bar i bak.
Tack detsamma!Glad fredag då.
Visa bilaga 548849
Kan vara punktering om du behövt pumpa så länge.Har du olika pump till fram och bak? Eller är jag jättedum att jag har pumpat fram och bakdäck med samma pump i hela livet?
med korkskruven i däcket kan man riskera psi?Tack detsamma!
P.S att inte matcha vin med korkskruv, borde var lika med att fota cykeln från fel sida D.S![]()