mikaeljc
Aktiv medlem
E-MTB, en introduktion
Erik O sa:fhansson925 sa:Bild
quote]
Ånej, efter att ha sett den där bilden kan jag inte hålla mig längre, bara måste ha en elmoppecross.
Hittade även en film.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Erik O sa:fhansson925 sa:Bild
quote]
Ånej, efter att ha sett den där bilden kan jag inte hålla mig längre, bara måste ha en elmoppecross.
Hittade även en film.
Kung Stalle sa:Jerry of the day.
fhansson925 sa:nikasp sa:Yonnas jättelånga inlägg från den 30:e juli ang eMTB tycker jag rimmar väl med vad jag tycker:
https://happyride.se/forum/read.php/1/3128252/page=6
Och vad är vitsen med att trampa runt på en ap-tung fatbike full med packning som dessutom saknar dämpare?? När jag är ute i skogen är det lite roligare än så. 4-hjulsdriven bil med 200+ hästkrafter och en eMTB att leka med. Sug på den du Yonna!
nikasp sa:Vad gör du i skogen med bilen? Friluftsliv och MTB-cykling är nog väldigt olika saker för oss. Fysisk ansträngning är en stor del av grejen när jag vandrar eller cyklar. Annars skulle jag säkert ha skaffat endurohoj och fulkört.
fhansson925 sa:nikasp sa:Vad gör du i skogen med bilen? Friluftsliv och MTB-cykling är nog väldigt olika saker för oss. Fysisk ansträngning är en stor del av grejen när jag vandrar eller cyklar. Annars skulle jag säkert ha skaffat endurohoj och fulkört.
Det ena utesluter väl inte det andra, bara för att man tycker en sak är kul så behöver man väl inte hata allting annat? Jag åker skidor både på längden och utför men även snowboard. För några år sedan kunde inte skidåkare och snowboardåkare åka i samma stolslift och hatade varandra. Allt handlar inte om fysisk prestation utan är kul på olika sätt. Den heta potatisen på detta forum verkar inte alls vara slitage av stigar eller vårdslöshet på leder utan mer och mer kryper det fram att det är prestationsmani och vissa känner sig kränkta om något som diskuteras här inte är förenat med en prestation. Att diskutera tjejmilen på ett maratonforum kanske inte heller är så populärt men lite öppensinnad kan man ibland vara.
Gustafsson1 sa:Det svänger fort!
Idag vädjar du till en trevligare ton. Tycker du att du bidrar till det själv?
Du själv kan stundtals uppfattas som mindre sympatisk, även om jag är övertygad om att det inte är din avsikt.
fhansson925 sa:nikasp sa:Vad gör du i skogen med bilen? Friluftsliv och MTB-cykling är nog väldigt olika saker för oss. Fysisk ansträngning är en stor del av grejen när jag vandrar eller cyklar. Annars skulle jag säkert ha skaffat endurohoj och fulkört.
Det ena utesluter väl inte det andra, bara för att man tycker en sak är kul så behöver man väl inte hata allting annat? Jag åker skidor både på längden och utför men även snowboard. För några år sedan kunde inte skidåkare och snowboardåkare åka i samma stolslift och hatade varandra. Allt handlar inte om fysisk prestation utan är kul på olika sätt. Den heta potatisen på detta forum verkar inte alls vara slitage av stigar eller vårdslöshet på leder utan mer och mer kryper det fram att det är prestationsmani och vissa känner sig kränkta om något som diskuteras här inte är förenat med en prestation. Att diskutera tjejmilen på ett maratonforum kanske inte heller är så populärt men lite öppensinnad kan man ibland vara.
nikasp sa:Det är väl inte så många hatare förutom när det kommer till eMTB i skogen där det inte är tillåtet. Jag är emot hela den idén men som pendlingsfordon är det säkert toppen om man inte vill bli svettig.
fhansson925 sa:Gustafsson1 sa:Det svänger fort!
Du själv kan stundtals uppfattas som mindre sympatisk, även om jag är övertygad om att det inte är din avsikt.
Jag har alltid vädjat om en trevligare ton på forumet. Det enda jag vill är väl att det ska kunna diskuteras olika typer av cyklar här på forumet utan att man blir hatad eller hånad. Det finns gott om mobbare här på forumet som gör mig väldigt upprörd och det är ju synd om de skulle ha egna barn som tar efter det beteendet, hoppas så inte är fallet. Om någon tagit illa vid sig ber jag om ursäkt men lite svar på tal får man nog tåla också när saker diskuteras.
fhansson925 sa:Gustafsson1 sa:Det svänger fort!
Jag har alltid vädjat om en trevligare ton på forumet. Det enda jag vill är väl att det ska kunna diskuteras olika typer av cyklar här på forumet utan att man blir hatad eller hånad. Det finns gott om mobbare här på forumet som gör mig väldigt upprörd och det är ju synd om de skulle ha egna barn som tar efter det beteendet, hoppas så inte är fallet. Om någon tagit illa vid sig ber jag om ursäkt men lite svar på tal får man nog tåla också när saker diskuteras.
Varför blir du så upprörd för? Du säger ju att du alltid kör med markägarens tillstånd, och då är ju allt frid och fröjd, dvs helt i linje med vad NVV säger i sina riktlinjer. Men om du inte har tillstånd så bryter du mot NVV:s tolkning av allemansrätten, och då förtjänar du det förakt du har skaffat dig här på forumet.fhansson925 sa:nikasp sa:Det är väl inte så många hatare förutom när det kommer till eMTB i skogen där det inte är tillåtet. Jag är emot hela den idén men som pendlingsfordon är det säkert toppen om man inte vill bli svettig.
Var har du läst att det inte är tillåtet? Visa mig ett enda belägg för dina argument så kanske jag tror dig. Det är just alla falska påståenden och anklagelser om att man skulle vara en kriminell ambassadör, samhällshaverist eller lagförbrytare bara för att man kör elcykel i skogen som skapar dålig stämning.
+1jansson99 sa:fhansson925 sa:Gustafsson1 sa:Det svänger fort!
Att kalla folk för det som du har kallat folk i dessa trådar om E-mtb är i mina ögon inte "svar på tal".