E-mtb lopp?

E-mtb lopp?
Och där hamnade vi i den intressanta debatten om vilka cyklar vi talar om. En cross med elmotor eller elassisterad cykel? SVEMO gör ju helt rätt som premierar teknikutveckling.

E-mtb lopp?
Var tvungen att leta upp det här gamla guldkornet. Never gets old

Till och med jag som själv cyklar e-mtb tycker det där var väldigt konstig tävlingsform, varför köra en e-mtb på en cross bana då det är en cykel . Det är ungefär lika dumt som att man skulle köra en RC-bil på en fullsize racing-bana.

E-mtb lopp?
Till och med jag som själv cyklar e-mtb tycker det där var väldigt konstig tävlingsform, varför köra en e-mtb på en cross bana då det är en cykel . Det är ungefär lika dumt som att man skulle köra en RC-bil på en fullsize racing-bana.
Då var väl eMTB-racing i sin linda så dom provade väl sig fram. Inte helt lyckat format. Nuvarande EWS-E funkar bättre tycker jag.

E-mtb lopp?
Nej, det är en cykel med motor. En lite modernare version av en sån här…
AC620673-3D89-4E2B-B052-4D8D90614B4E.jpeg

Tillbaka
Topp