Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I samma spår? :DGotland Grand National inför e-mtb som klass iår iaf ?
Ja jävlar, varför köper de bara inte en motocross när det är det de egentligen vill ha?Var tvungen att leta upp det här gamla guldkornet. Never gets old
![]()
Video: The FIM eMTB
If eMTB racing is going to be a thing (and the jury is still out on that one), it can't be this...m.pinkbike.com
Elassisterad cykel == cross med elmotor. :)Och där hamnade vi i den intressanta debatten om vilka cyklar vi talar om. En cross med elmotor eller elassisterad cykel? SVEMO gör ju helt rätt som premierar teknikutveckling.
Hahahahah den där starten alltså.Var tvungen att leta upp det här gamla guldkornet. Never gets old
![]()
If eMTB racing is going to be a thing (and the jury is still out on that one), it can't be this...m.pinkbike.com
Var tvungen att leta upp det här gamla guldkornet. Never gets old
![]()
Då var väl eMTB-racing i sin linda så dom provade väl sig fram. Inte helt lyckat format. Nuvarande EWS-E funkar bättre tycker jag.Till och med jag som själv cyklar e-mtb tycker det där var väldigt konstig tävlingsform, varför köra en e-mtb på en cross bana då det är en cykel . Det är ungefär lika dumt som att man skulle köra en RC-bil på en fullsize racing-bana.
Nej, det är en cykel med motor. En lite modernare version av en sån här…Till och med jag som själv cyklar e-mtb tycker det där var väldigt konstig tävlingsform, varför köra en e-mtb på en cross bana då det är en cykel . Det är ungefär lika dumt som att man skulle köra en RC-bil på en fullsize racing-bana.