EDT 2023

EDT 2023
Någon slags förklaring eller länk hade kanske varit bra. Enligt google ska man jorden runt och äta lakrits, osäker om det är det som avses men verkar trevligt (om man som jag gillar lakrids) 2A27A2B2-46A1-47C6-A589-86AA1270F195.png

EDT 2023
Jag har skrivit lite om det förut, men jag försökte följa EDT i Danmark när jag påbörjade min cykelresa ner till Grekland i mars 2022. Jag var sjukt taggad men GPX-spåren som fanns då var riktigt dåliga, det är många svängar och korsningar och trails som man missar att man ska svänga in på. Det kändes som att de hade spelat in ett track med 1 minuts intervall eller något, fick vända tillbaka och leta rätt avfart hela tiden.

Dessutom var många små stigar riktigt riktigt snåriga och en stor del av norra Danmark var på ren sand. Otrevligt och sjukt långsamt att knuffa cykeln över om man kör på gravel, och svårt till och med på fatbike enligt happys egna äventyrskvinna. Som tur är går EDT i princip parallellt med ett par EuroVelo-rutter, så man kan cykla på dessa när man tröttnat - åtminstone i Danmark. Resten av länderna kanske är bättre, men just sanden är riktigt klurig. Men äventyr blir det ju hur som helst. :)

EDT 2023
Tja! Är det någon som faktiskt har cyklat denna? Från starten i norr och ner genom Sverige?
Ska ta mig från Tromsö till Stockholm i sommar, och det har föresvävat mig att följa EDT (”känn ditt land”, etc.), men har nästan helt bestämt mig för norska kusten istället. Tänker att beskrivningen ”the trail might get vague now and again…” känns som en omskrivning på ”bush-bashing genom myr och träsk, över sönderkörda kalhyggen fulla med sly, med ett svart moln av knott och mygg som skymmer sikten.”
Har jag fel? Är det jättefint?

Tillbaka
Topp