Efarenhet av Biltemas "Camelback"

Visa har väldigt specifik passform medan min kudo kan ta vad som helst - men kräver en ordentligt lång slang.
Så det är nog bara att testa.

Mät gärna slangen om ni åker o kollar

Edit.
Fan, det står ju 1m

Jag har använt själva blåsan i nästan 5 år nu, det enda man kan klaga lite på är att blåsan i sig känns lite i tunnaste laget, men den har fungerat bra när jag åker skidor eller mtb. Det varken läcker eller ställer till med andra problem.

även jag har använt ett par biltemablåsor i andra ryggsäckar några år, och inte haft någon anledning till missnöje.

Har en äldre variant av BT-rygga. Blåsorna har fungerat bra (möglade dock sönder en pga dålig rengöring efter jag haft sportdryck i den...) och själva ryggsäcken är lite sliten nu men det är vara att förvänta efter ca 8 år.

Har du testat någon annan tredjepartsblåsa som lirar? Har en KUDU 20 men är inte sugen på att lägga 400 kr på en blåsa som jag endast behöver när det är 25+ grader ute och vattenflaskan inte räcker till..
Bara camel bak utan crux som jag hade hemma. Hade för kort slang.

Det enda övriga som krävs är väl att den går att hänga och det görs ju med locket, eller i alla grejen under locket

Kom precis på att jag inte har någon ryggsäck att ha vatten i tills morgondagens hemmvasa. Någon som har erfarenhet av denna? Totalt skit eller funkar den för det priset?

BT ryggan med vattenblåsa funkar fint. Blåsan håller några år, och för den pengen är den ok. Dra åt kopplingen slang till blåsa, de kan läcka där. XXL har, eller har haft en prisvärd liknande som är lite större. Rymmer även lagningsgrejer och extra kläder .

Tillbaka
Topp