Effektiv träning

Dedalo83

Medlem
Effektiv träning
Jag har bestämd mig att cykla Siljan runt och (kanske) Vätternrundan nästa år. Jag blev inspirerad av alla kommentarer och video från "Happy people". Så jag har hela sommaren och hösten för att träna. Problemet är HUR ska jag göra det.
Jag vill inte köra Vättern på 8 timmar eller så. Det ända jag vill göra är att nå målet (utan att dö). Hur ska jag träna inför båda rundor? Är det någon som kan hjälpa mig att göra en grundläggande schema? Det ska vara enkel, typ:
måndag - 2mil
tisdag - blaha
onsdag - blaha

Om det är någon som är från Uppsala och vill ge mer detaljer till scheman, som t ex var ska jag cykla, eller vill dela med sig bra vägar för att träna, är varmt välkommen att göra så.

Tack :)

Effektiv träning
Gå med i CK Uni alternativt Upsala CK delta i deras träningar. Teamsportia har väl rätt så bra organiserade träningar, har för mig att det är samling på torsdagar 18:30 men de kanske har fler dagar också. SkiTotal har MTB träningar en dag i veckan, dock okunnig om vilken dag det är.
Annars är du välkommen upp till oss i Tierp, träningar måndag och torsdag kl 18:30 utanför Melins, går bra att ta Upptåget med cykeln. Lördagar har vi distanspass start kl 10:00 samling på samma stället.

Är rätt så säker på att du kan få hjälp av några av de erfarna cyklisterna i alla de nämnda klubbarna.

Lycka till!

Mvh
Fritz

Effektiv träning
Gå inte ut för hårt om din kropp inte är van vid träning. Börja lite försiktigt, kör en dag, vila två osv. Det tar lite tid i början innan kondition och styrka accelererar.

Båda "loppen" som du har som mål är ganska långa så du bör få med minst ett distanspass i veckan på 3-4h när du har tränat en månad eller två.

Effektiv träning
fritz68x skrev:
-------------------------------------------------------
> Gå med i CK Uni alternativt Upsala CK delta i
> deras träningar. Teamsportia har väl rätt så
> bra organiserade träningar, har för mig att det
> är samling på torsdagar 18:30 men de kanske har
> fler dagar också. SkiTotal har MTB träningar en
> dag i veckan, dock okunnig om vilken dag det är.

Upsala CK är ju i stort sett utdött näre gäller träningar. Uni har dock organiserad träning me bra uppslutning. Vi kör team sportia träning (jag brukar vara ledare) på torsdagar, men INTE 18:30. kommer man dit då, blir man troligen själv. vi kör 18:00. vi har väll snittat ca 100 pers per pass, sen vi drog igång för den här säsongen för några månader sen.

Sportson brukar även ha både mtb och lvg pass.

annars finns det som sagt träningsupplägg att få, om man betalar för det. men det brukar ge mycket tillbaka. aktivus är väll bra exempel o ä väll rätt prisvärt sett till vad man får.

annars kan jag bara instämma me Rock

Effektiv träning
Tack för alla tips!

Jag ska kolla på all som ni har sagt här.

Jag bruka cykla Uppsala-vänge varannan dag (20kr fram och tillbaka). Vi cyklade för inte så länge sen Uppsala - Enköping och det gick bra. Jag skulle vilja byta träningen och få mycket mer varje gång jag cykla. Men som sagt, ingenting för proffs.

Effektiv träning
Hej, jag skulle vilja ha en guidad i gävles MTB-spår: = Skithögen från helvetet styr, med elit-ambitioner, flyger iväg i 40 km/h.... så jo det kan nog vara kul att åka med andra.... Men det kan även suge arsle... och jag är fortfarande arg! Och det var 3 år sedan!!

Tillbaka
Topp