liten_men_tuff
Aktiv medlem
Effektmätning på trainer
Denna eviga fråga... Hur som har jag länge haft en uråldrig Tacx Flow som har funkat helt ok frånsett att den är analog och inte så exakt när det gäller effektmätningen. Investerade nyligen i en begagnad Tacx flux (v.1) som dock är helt uppåt väggarna när det gäller effekten, jämfört med värden på monark/wattbike och även min gamla trainer ligger den ca 20 watt under, ibland mer, och jag får inte erg-mode att funka.
Jag ska försöka skicka den på service men undrar om det kanske inte vore bättre att köra effektpedaler istället? Vad tror ni? Jag kör inte Zwift och är inte jätteberoende av erg mode. Egentligen vill jag mest ha tillförlitliga effektdata för att styra intervaller osv. Eller är det bättre att köra hela konceptet via (en fungerande) smart trainer?
Jag ska försöka skicka den på service men undrar om det kanske inte vore bättre att köra effektpedaler istället? Vad tror ni? Jag kör inte Zwift och är inte jätteberoende av erg mode. Egentligen vill jag mest ha tillförlitliga effektdata för att styra intervaller osv. Eller är det bättre att köra hela konceptet via (en fungerande) smart trainer?