Efterlysning av stulna cyklar i Uppsala

Cidane

Ny medlem
Efterlysning av stulna cyklar i Uppsala
Hej allesammans,

Natten mellan 20-21 februari fick tyvärr jag och min sambo inbrott i vår lägenhets källarförråd där två dyra cyklar var vad tjuvarna tog med sig.
Vi bor i Brf Metropolen, tegelhuset mitt emot Polishuset i centrala Uppsala.

Tjuvarna har tagit sig genom minst tre lager dörrar och lås innan de nådde vår gallerbur där de gjorde processen kort. De kapade hela låsfästet till buren rakt av med troligtvis vinkelkap.

De cyklar som stals var en racercykel och en Mountainbike.
Racern en Bianchi Infinito CV, särskilt signalement för min var att jag bytt ut fälgarna till kolfiberfälgar av märket FFWD, en specialversion åt Bianchi med deras karakteristiska gröna färg. Fälgarna producerades och såldes i rätt så begränsad omfattning. Flaskhållarna var även dem i färgen celeste och av Bianchi.

Mountainbiken var en Bianchi Methanol CV FS 9.3. Den har tyvärr inga särskilda signalement utan var original, dock ingen dussincykel.

Båda cyklarna stals med sadelväskor.

Polisen är involverad.

Jag söker nu all typ av hjälp, potentiella vittnen, observationer eller bara ett par extra ögon i omgivningen, på begagnatsidor osv.

Fick tipset att dela med mig av min efterlysning här på forumet efter ha delat den på Facebook.
Jag tänker att vi är många entusiaster samlade här många med ögon för detaljer.

Jag bifogar bilder på mina cyklar. På bilden på MTB är inte styret monterat, det var för att bilden var precis från när jag fått cykeln.

Bilagor

• received_3080336065380044.jpeg
    received_3080336065380044.jpeg
    36.2 KB · Besök: 79
  • received_606312540277874.jpeg
    received_606312540277874.jpeg
    238 KB · Besök: 79
Topp