Efterlysning: Kona Band Wagon stulen 130501

NotoriousV

Ny medlem
Hej Happyister!
Tänkte be om er hjälp. Önskar att ni håller ögonen öppna i sthlm efter min stulna Kona Band Wagon med rakt styre (har sett några andra i stan som har kvar sitt originalbockstyre).

Den stals igår (130501) utanför mitt hus i Blåsut söder om Söder. Den satt fastlåst i det väggmonterade cykelstället med blocklås. Det ser ut som att de sågat upp cykelstället.

Ser ni ngt får ni gärna höra av i tråden.

Tack på förhand,
Viktor

Bilagor

• kona-band-wagon.jpg
    kona-band-wagon.jpg
    153.2 KB · Besök: 38
Är med i facebookgruppen Cyklistbubblan där jag även postade ett inlägg om min stulna cykel. Idag såg ett par cyklister min cykel ute i Farsta. Jag citerar:
"Cykeln sågs fre 1745 i Farsta (Larsbodavägen-lysviksgatan) Lodig cyklist utan hjälm, som gjorde allt för att gömma sig och lyckades lura bort oss."

Så om det finns ngn farstabo här på happy får du gärna hålla ett extra öga öppet!

/V

Rör mig en del i Farsta under arbetsveckorna. Skriv ditt telnr i profilen så är det lättare att nå dig ifall någon ser den igen.

Urk, jag har en likadan fast med bockstyret kvar, bor mindre än 20 minuters promenad från dig. Men, min bor inomhus på kvällarna.

En fråga bara, hur var dina fälgar? Mina är hemska. Framfälgen har något löst i sig som skramlar varje varv.

Bakfälgen punkar slangar inifrån på rad, jag har vart på med dremeln men det är inte helt felfritt, det är svetsen, där de svetsat hop fälgen. Men, runda och raka har de förblivit.

Hoppas du får tillaks din. Lycka till. Jag håller ögon öppna.

Du är smartare än jag. Cykel utomhus är dömt att misslyckas trots bra lås. De hittar alltid en väg att få med sig om inte hela cykeln, delar av den.

Mina fälgar har funkat utmärkt, har inte märkt av några problem och inte en enda punka har jag haft. Enda nackdelen är att de tar mycket sidvind ;)

Tack, jag håller tummarna!

Tillbaka
Topp