Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Konkret sa:Häng ut bolaget så vi blir varnade!?
ericke sa:Skönt att det var kläder och inte barnets fingertoppar :)
julgus sa:Enl LF
"En drulleförsäkring är samma sak som en ansvarsförsäkring som är den term man oftast använder i försäkringssammanhang. En drulleförsäkring täcker olyckor du eller någon annan i ditt hushåll orsakar som drabbar andra genom vårdslöshet, klumpighet eller att du är oaktsam. En drulleförsäkring ingår i alla hemförsäkringar och villaförsäkringar. Tänk på att du bör ha en separat drulleförsäkring för din bil."
din son orsakar skada för annan, dig...
Jensen sa:Du har alltså ingen extra försäkring för cykeln eller utökad försäkring som täcker allrisk i större summor?
Joadoa sa:Mitt bolag är Länsförsäkringar. Så alla ni som har det kanske ska ta er en funderare om byte till ett som ersätter för cykelskador som inte orsakats när ni cyklat i trafik.
Joadoa sa:Jensen sa:Du har alltså ingen extra försäkring för cykeln eller utökad försäkring som täcker allrisk i större summor?
Finns ingen extra försäkring i detta bolag. :(
daikai1 sa:Joadoa sa:Mitt bolag är Länsförsäkringar. Så alla ni som har det kanske ska ta er en funderare om byte till ett som ersätter för cykelskador som inte orsakats när ni cyklat i trafik.
Man kan ju dra en vit lögn, ställ trainern på vägen och säg att någon cyklade på dig t.ex. Eller bara att man cyklade vält, FB vet ju inte vad du gjorde
daikai1 sa:Joadoa sa:Mitt bolag är Länsförsäkringar. Så alla ni som har det kanske ska ta er en funderare om byte till ett som ersätter för cykelskador som inte orsakats när ni cyklat i trafik.
Man kan ju dra en vit lögn, ställ trainern på vägen och säg att någon cyklade på dig t.ex. Eller bara att man cyklade vält, FB vet ju inte vad du gjorde
hm sa:daikai1 sa:Joadoa sa:Mitt bolag är Länsförsäkringar. Så alla ni som har det kanske ska ta er en funderare om byte till ett som ersätter för cykelskador som inte orsakats när ni cyklat i trafik.
Inte särskilt vit va ?
Snarare ganska svart,ful och straffbar.
geologen sa:Försäkringar är organiserat lurendrejeri. Varför är ni förvånade? Räkna med att aldrig få ersättning för nåt, så blir ni åtminstone positivt överraskade när ni får några korvören ibland.
geologen sa:Det allra bästa är att skippa sakförsäkring och i stället sätta undan pengar regelbundet. Garanterad "utbetalning" vid skada och förmodligen betydligt bättre skadetäckning om man inte är onormalt klantig.
Carl A sa:Jag har en jättebra idé; varför inte stifta en lag som tvingar alla försäkringsbolag att solidariskt ersätta alla - på hela jorden? (varför begränsa sig till Sverige) - för alla skador oavsett om de täcks av villkoren eller ej och framför allt oavsett om den skadedrabbade har försäkring eller ej. Huruvida någon är skadedrabbad eller ej är upp tilld en som påstår sig vara skadedrabbad att definiera, liksom storleken på skadan.
Den som är emot en sådan lösning måste vara ond och vilja människor illa. Hur kan ngn vara emot att en skadedrabbad skall få ersättning.
geologen sa:Men kanske en lag mot obegripliga undantag...