Ej aktuell
Miss Lycka sa:Tur att det finns sakförsäkringar för de som kan läsa.
Jag kan läsa och det finns inga sakförsäkringar eller för den delen tilläggsförsäkringar på LF.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miss Lycka sa:Tur att det finns sakförsäkringar för de som kan läsa.
cabron021 sa:Jag har också länsförsäkringar som hemma försäkring och som ni säger så är det inte så positivt hos dom på cykelfronten. Solid har jag väl hört bäst om när det kommer till cykelförsäkringar. Skulle jag bli av med min cykel får jag betala 25% av inköpspris i självrisk. Västerås bor jag i här snor dom ju cyklar som aldrig förr. Tur den hänger på vardagsrumsväggen iallafall. :)
Nu vet du vad du INTE ska ha för försäkring till din nästa cykeliallafall, eller åtminstone komplettera med extra försäkringar. Hoppas det löser sig, lycka till!
geologen sa:Utan ansvarsförsäkring för båten kan man råka ut för skadeståndsbelopp på många miljoner om man har otur.
Lulle sa:geologen sa:Utan ansvarsförsäkring för båten kan man råka ut för skadeståndsbelopp på många miljoner om man har otur.
Precis samma sak gäller väl om man inte har hemförsäkring?
Somnar du med duschen på. Du ligger på brunnen. Vattnet täcker lgh golvet ett par cm. Vattnet rinner ner till grannen och sabbar tapeter, väggar, möbler och parkettgolv.geologen sa:Lulle sa:geologen sa:Utan ansvarsförsäkring för båten kan man råka ut för skadeståndsbelopp på många miljoner om man har otur.
Hur menar du då?
jofahjalm sa:Fast det är inte sant. Fans inget uppsåt är det en olycka utan ansvar,
Av ren nyfikenhet, är det något som du har gjort? Tyckte det var då lustigt att du tog upp just det exemplet. Jag har en kompis som somnade på brunnen och kvaddade sina föräldrars hus (golvet på övervåningen+ el, väggar, tak o golv på nedervåningen) de hade precis renoverat färdigt när han lyckades med detta. ;PKonkret sa:Somnar du med duschen på. Du ligger på brunnen. Vattnet täcker lgh golvet ett par cm. Vattnet rinner ner till grannen och sabbar tapeter, väggar, möbler och parkettgolv.geologen sa:Lulle sa:geologen sa:Utan ansvarsförsäkring för båten kan man råka ut för skadeståndsbelopp på många miljoner om man har otur.
Hur menar du då?
Då är det gött att ha hemförsäkring annars får du stå för grannens fioler.
Niklassonen93 sa:Av ren nyfikenhet, är det något som du har gjort? Tyckte det var då lustigt att du tog upp just det exemplet. Jag har en kompis som somnade på brunnen och kvaddade sina föräldrars hus (golvet på övervåningen+ el, väggar, tak o golv på nedervåningen) de hade precis renoverat färdigt när han lyckades med detta. ;PKonkret sa:Somnar du med duschen på. Du ligger på brunnen. Vattnet täcker lgh golvet ett par cm. Vattnet rinner ner till grannen och sabbar tapeter, väggar, möbler och parkettgolv.geologen sa:Lulle sa:geologen sa:Utan ansvarsförsäkring för båten kan man råka ut för skadeståndsbelopp på många miljoner om man har otur.
Hur menar du då?
Då är det gött att ha hemförsäkring annars får du stå för grannens fioler.
Hur ofta totalkvaddar du en hoj?Jensen sa:Med den metoden skulle jag behöva ett intervall på 40 år mellan gångerna jag får skrota hojen för att det ska gå jämnt ut mot att ha en försäkring. Och då pratar vi en hoj, vi har 6 st, tror jag hinner dö innan jag får ihop den summan om jag bara ska lägga undan vad en försäkring skulle kosta mig ?
Frankenstein's Bike sa:Nå, prova att stämma din son på beloppet. Som 2-åring är han ju inte medvetet vållande, så hans (din) ansvarsförsäkring/hemförsäkring borde täcka ev. utdömt skadestånd utan att LF kan kräva pengarna av sonen i efterhand.
Vattentätt. Garanterat.