Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ganska så stor prisskillnad mellan cyklarna.
Stor skillnad på motorerna också.
Hur vill du cykla? Med lite lätt hjälp eller lite mer "full effekt".
Fazuamotorn är inte lika stark som Boschmotorn som sitter i Grail.
Boschmotorn är i alla fall väldigt bra, så den behöver man inte fundera så mycket över heller.Vill ju komma ut på lite längre/snabbare rundor fast med lite el-hjälp! Hade nog "räckt" med den svagare racermotorn men lite lockande med den starkare gravelmotorn då kan man ju cykla lite grusväg å skogsstigar oxå ?
Känns oxå lite osäkert med lös motor/batteri på racern å gillar inte kraftöverföringen där heller....men vad vet jag!
Antar att Canyon sålt en drös såna cyklar till Sverige hade varit kul höra vad folk tycker om sina cyklar?
PS Tack för ditt svar...blev lite chockad det händer så lite här på El- Happy![]()
Jo det lutar lite åt den starkare Gravel cykeln......men är inte helnöjd med styret ....hade hellre haft en vanligt racer(bock) styre....Har inte testat cyklarna men väl båda motor-typerna.
Fazua 50: Jag gillar faktiskt konceptet att kunna ta bort både motor o batteri och därmed få en helt analog cykel de dagar man vill. Lösningen känns ganska robust. Men man har ju kvar ngt kilo eller så av motordelen i vevpartiet som inte kan tas bort. Fördelen är väl att över 25 km/h så är det inte så mkt motstånd heller. Ganska tyst motor. Absolut största nackdelen är att den är svag. Tror INTE den ger 50 Nm, den känns som en fjärdedel av en Bosch CX Performance.
Bosch: Monstermotor som jag undrar var den gör på en räser/gravel. Tycker den passar bättre på MTB. Som kuriosa så testade jag denna motorn på en 45 km/h pedelec på 32 kg vilket borde ge en fingervisning om att det är en arbetshäst. Köper du denna så hade jag..... då skippar vi (vet att man inte får skriva det här men for-sakes-argument) eftersom det blir en märkbar tröskel vid 25 km/h. Inte bara p g a motstånd men eftersom du plötsligt blir av med merparten av kraften.