El mtb, en förklaring

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:
Tja, vad jag har sett i trådarna så verkar en överväldigande majoritet vara negativt inställda.

Hmm, det får stå för dig. Bara för att ett fåtal idioter inte kan hålla fingrarna borta från tangentbordet betyder det inte att alla tycker så.

Bara för att alla inte orkar tjafsa med dig i alla elmtb trådar betyder det inte att de håller med dig. Däremot tror jag att de flesta på happy uppskattar elcyklar som transportmedel, på VÄG.

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:
Tja, vad jag har sett i trådarna så verkar en överväldigande majoritet vara negativt inställda.

Hmm, det får stå för dig. Bara för att ett fåtal idioter inte kan hålla fingrarna borta från tangentbordet betyder det inte att alla tycker så.

Jag har inte räknat men om man tittar på antal medlemmar som skrivit istället för antalet inlägg (du skriver ju ganska många) så känner jag mej rätt säker.

Men vi kan säga så här. Jag kastar ur mej ett påstående. Emtb riskerar att drabba cykling i skogen på ett negativt sätt. Om du håller med om detta så borde du förstå folks upprördhet. Om du inte håller med om detta så är det där diskussionen borde ligga.

Senast ändrad:
El mtb, en förklaring
mikaeljc sa:
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

Jag har inte räknat men om man tittar antal medlemmar som skrivit istället för antalet inlägg (du skriver ju ganska många) så känner jag mej rätt säker.

Men vi kan säga så här. Jag kastar ur mej ett påstående. Emtb riskerar att drabba cykling i skogen på ett negativt sätt. Om du håller med om detta så borde du förstå folks upprördhet. Om du inte håller med om detta så är det där diskussionen borde ligga.

På vilket sätt skulle det påverka cykling i skogen negativt?

El mtb, en förklaring
Hanson925;
Du kan ju både läsa och skriva så du kan inte vara så dum som du utger dig för att vara.
Sluta trolla.

fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

Jag har inte räknat men om man tittar antal medlemmar som skrivit istället för antalet inlägg (du skriver ju ganska många) så känner jag mej rätt säker.

Du läser alltså inte vad andra skriver. Du har ju fått mängder med argument varför i olika trådar. Börja med att läsa dem.

El mtb, en förklaring
Jag tvivlar starkt på att majoriteten skulle vara positiva. Jag tror tvärtom att många med mig tror att fulkörning med elhoj i skog kan förstöra mycket för oss som använder muskelkraft.

fhansson925 sa:
Majoritet av medlemmar?! På Happyride rapporteras om eMTB, det diskuteras eMTB och man kan posta vad man vill om eMTB därför att majoriteten av medlemmarna är positiva till eMTB's. Gillar man inte det är det fritt att starta ett eget forum istället för att förstöra detta med trångsynt och egoistiskt tänkande.

El mtb, en förklaring
Är det inte bättre om ts skaffar en ht och kör på grusvägarna istl ? Går både fortare, längre, billigare , miljövänligare och lika jobbigt. Istl för att släta ut hellasstigarna med 160mm mc.

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

Elcykel har sina poänger, men har inget med cykelsporten att göra. Sen kan du väl prata elcyklar på happy om du vill, ungefär som kajaktråden. Därför ska märka dina trådar med OT.

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

Otroligt. Du klarar av att skriva saker på svenska men inte vanlig läsförståelse?!?!

El mtb, en förklaring
Tilott sa:
Jag har en elcyklar, fulldämpad med 160 slag fram och bak. Jag anser mig som en hyfsat duktig cyklist, bra kondition och är 26 år. Försöker köra så ofta jag bara kan då det är en fantastisk frihet att kunna cykla enorma sträckor vilket jag inte kunde göra på samma sätt med min tidigare fulldämpade 160mm cykel. Det går snabbare, uppförsbackar är lika roliga (nästan) som nedför, även de platta delarna. Som jag ser det njuter jag dubbelt så mycket än vad jag gjorde tidigare, fasar inte tråkiga uppförsbackar längre. Och Tycker man att detta låter som något negativt, fine... Pga. Dessa fördelar struntar jag i att vissa kallar det för en moppe eller något annat, de har förmodligen inte testat. En el-mtb är en cykel, punkt. För de som tror att de är tråkiga, se denna review av Guy Kesreven. Förmodligen känner många igen honom, någon som vet vad han pratar om.

Vill man fortfarande cykla "vanligt" så varsågod, ingen kommer tvinga er att byta. För de som tror att man har en elcyklar för att man är lat, kolla dirt.com avdelning för mtb, de talar om allt från förstörelse av lederna till extensiv mätning av watt/puls mellan elassist vs. Icke. Alla tester, grafer och slutsatser bevisar på att det är inte cykeln som avgör, det är föraren. Personligen blir jag lika trött som vanligt men kommer dubbla sträckan.

Det som gör mig irriterad är att alla är så trångsynta. Jag mötte en kille i Hellas för ett tag sen som hade elassist pga. Att han hade skadat sig tidigare i livet, tror han nämnde att han fick en stroke när han var ute och cyklade i Hellas, pulsen stannade men som tur hittade någon honom och kunde senare få igång hjärtat. Han hade en elcykel av den anledningen för att han inte kunde cykla vanligt. Denna kille berättade för mig att han inte "vågade" ansluta sig till cyckelgrupper för han såg allt hat och nedklankande här, FB och andra forum.

Hoppas detta inlägg kan ge lite klarhet i vad allt handlar om. Jag rekommenderar starkt att gå in på dirt:s hemsida, de tar upp el-mtb "vs" vanlig mtb på alla sätt och vis :)

Det här är ju bara en enda lång räcka av dåliga ursäkter och bortförklaringar för att rättfärdiga ditt eget beteende. Du klara ju inte ens av att bena ur dina egna argument.

Stalle

El mtb, en förklaring
eiskall sa:
fhansson925 sa:
mikaeljc sa:

Elcykel har sina poänger, men har inget med cykelsporten att göra. Sen kan du väl prata elcyklar på happy om du vill, ungefär som kajaktråden. Därför ska märka dina trådar med OT.

Då kan du dra härifrån och starta ett eget forum där DINA åsikter gäller för inget av det stämmer här på Happyride. :D

El mtb, en förklaring
Nej, alla har lika rätt att föra fram sina åsikter.
Att du kallar alla som inte håller med dig för idiot gör inte din sida av argumentet speciellt starkare.

Sandlåda!

El mtb, en förklaring
Tror det är läge för kategorier ändå nu.

En för den som kallar ALLA för idiot hela tiden. Sen en för oss andra.

El mtb, en förklaring
Cadde sa:
Att du kallar alla som inte håller med dig för idiot gör inte din sida av argumentet speciellt starkare.

Sandlåda!

Var iofs inte jag som började med det. Att kalla alla som cyklar elcykel för idioter var någon annans påhitt så det är väl bara att ställa sig i ledet.

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
Cadde sa:

Sandlåda!

Var iofs inte jag som började med det. Att kalla alla som cyklar elcykel för idioter var någon annans påhitt så det är väl bara att ställa sig i ledet.
Och det är väl däri din problematik ligger. Nämligen att du kallar alla för idioter, även dom som inte kallar dig för idiot.
Precis som du blint antar att alla som inte är direkt för e-mtb är direkt emot e-mtb. Och att de som inte sagt något per automatik är för e-mtb. Samt att de som är för e-mtb också är för att man kör dom i skogen. EDIT: Kör dom i skogen hur som helst.

Så fort du får motargument så svarar du som en barnunge.

Senast ändrad:
El mtb, en förklaring
Cadde sa:
fhansson925 sa:
Cadde sa:

Sandlåda!

Och det är väl däri din problematik ligger. Nämligen att du kallar alla för idioter, även dom som inte kallar dig för idiot.
Precis som du blint antar att alla som inte är direkt för e-mtb är direkt emot e-mtb. Och att de som inte sagt något per automatik är för e-mtb. Samt att de som är för e-mtb också är för att man kör dom i skogen. EDIT: Kör dom i skogen hur som helst.

Du förstår inte ironin i att kalla haters för idioter va? Det var alla elcyklister som blev kallade idioter först på detta forum och då tyckte jag liksom nivån var satt. Men era sandlådeargument är stundtals ganska komiska också. Inget av det ni skriver kommer jag någonsin ta seriöst men det är ändå synd att det förstör en del intressanta trådar..

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
Men era sandlådeargument är stundtals ganska komiska också. Inget av det ni skriver kommer jag någonsin ta seriöst men det är ändå synd att det förstör en del intressanta trådar..

cone.jpg

El mtb, en förklaring
En svår omröstning. Först måste man gå in i OT-tråden. Sen genomlida inläggen för att hitta omröstningen. Först därefter kan man rösta. Dvs de som är för är redan här, alla fem, övriga hittar inte hit. En tråd med omröstning i rubriken borde ge sannare resultat. Men jag tror att det riktar till sig även här.

El mtb, en förklaring
Hasse#7 sa:
En svår omröstning. Först måste man gå in i OT-tråden. Sen genomlida inläggen för att hitta omröstningen. Först därefter kan man rösta. Dvs de som är för är redan här, alla fem, övriga hittar inte hit. En tråd med omröstning i rubriken borde ge sannare resultat. Men jag tror att det riktar till sig även här.

"Lamer lock"

El mtb, en förklaring
Trots att jag nyss röstade ja, lite av misstag, förstod efteråt att det förmodligen handlar om "elassisterad mtb i skogen körd av någon som inte har fysiska skäl/handikapp som motiverar elassistans" eller? ;-)

Bilagor

• Skärmklipp.PNG
    Skärmklipp.PNG
    11.9 KB · Besök: 60
El mtb, en förklaring
Vilken konstig omröstning.

"gillar du att skjuta med automatvapen?"

Solklart ja.

"tycker du att trådar om dessa är OT"

Ja

"Skulle du vilja tillämpa det där du cyklar MTB?"

Nej

Nu försöker jag inte likställa E-mtb's med dödsmördarvapen, utan mer poängtera att man kan gilla saker utan att för den sakens skull tycka att dom klassas som något annat.

El mtb, en förklaring
TS syfte m tråden är väl ganska solklart om man läser första inlägget? Sugen på tjaffs, dvs troll.

Senast ändrad:
El mtb, en förklaring
Jösses, vilket tråd!

fhansson925 sa:
Cadde sa:
fhansson925 sa:
Cadde sa:

Sandlåda!

Du förstår inte ironin i att kalla haters för idioter va? Det var alla elcyklister som blev kallade idioter först på detta forum och då tyckte jag liksom nivån var satt. Men era sandlådeargument är stundtals ganska komiska också. Inget av det ni skriver kommer jag någonsin ta seriöst men det är ändå synd att det förstör en del intressanta trådar..

Ironi? Vet du ens vad ordet ironi betyder? Du använder det i vart fall på ett felaktigt sätt. Det du sysslar med har inget med ironi att göra, det är bara barnsligt beteende. 'Han sa det först så då får jag också säga det. Så det så!'. Och det till alla och envar dessutom? Kom igen!
Om du nu tycker nivån är för låg så lär det inte bli bättre av att du sänker den ytterligare. Hjälp till att höja nivån istället. Lite skit måste man kunna acceptera utan att få frispel så fort någon trycker skicka utan att ha tänkt till. Framför dina argument istället för att sänka dig till samma nivå och gå till personangrepp.

Läs på lex vardagsrum och fundera på hur fan du beter dig. Att kalla alla för idioter och be dem dra från forumet så fort de inte delar dina åsikter är inte ok. Passar inte forumreglerna dig så är det bara att stänga browsern. Så enkelt är det.

El mtb, en förklaring
s sa:
Jösses, vilket tråd!

fhansson925 sa:

Ironi? Vet du ens vad ordet ironi betyder? Du använder det i vart fall på ett felaktigt sätt. Det du sysslar med har inget med ironi att göra, det är bara barnsligt beteende. 'Han sa det först så då får jag också säga det. Så det så!'. Och det till alla och envar dessutom? Kom igen!
Om du nu tycker nivån är för låg så lär det inte bli bättre av att du sänker den ytterligare. Hjälp till att höja nivån istället. Lite skit måste man kunna acceptera utan att få frispel så fort någon trycker skicka utan att ha tänkt till. Framför dina argument istället för att sänka dig till samma nivå och gå till personangrepp.

Läs på lex vardagsrum och fundera på hur fan du beter dig. Att kalla alla för idioter och be dem dra från forumet så fort de inte delar dina åsikter är inte ok. Passar inte forumreglerna dig så är det bara att stänga browsern. Så enkelt är det.

Jag har varit seriös och många andra också men sandlådenivån sattes när trångsynta tjafsare inte fattar att elcyklar inte är förbjudet och vill försöka få bort dessa trådar från forumet. Det är väldigt egoistiskt tänkande och dessutom har man inte fattat vad som kan skrivas på det här forumet. En del tror att det är okej att kalla andra för idiot etc för att de själva inte förstår att de har fel, det blir knasigt. Jag uppskattar de saker som diskuteras och att det rapporteras om nyheter på eMTB-fronten så det är synd att några enstaka ska förstöra.

El mtb, en förklaring
fhansson925 sa:
s sa:
Jösses, vilket tråd!

fhansson925 sa:

Jag har varit seriös och många andra också men sandlådenivån sattes när trångsynta tjafsare inte fattar att elcyklar inte är förbjudet och vill försöka få bort dessa trådar från forumet. Det är väldigt egoistiskt tänkande och dessutom har man inte fattat vad som kan skrivas på det här forumet. En del tror att det är okej att kalla andra för idiot etc för att de själva inte förstår att de har fel, det blir knasigt. Jag uppskattar de saker som diskuteras och att det rapporteras om nyheter på eMTB-fronten så det är synd att några enstaka ska förstöra.

Du har inte varit ett dugg seriös, vilket du nu visar ytterligare prov. Att kalla andra för 'trångsynt tjafsare' m.m. kommer inte hjälpa din sak. Inte ett dugg. Det är ditt ansvar att höja nivån inte undergräva den ytterligare. Fattar du inte det?

El mtb, en förklaring
Diggade skylten ute i skogen vid skäralid idag.

"All form av motordriven trafik förbjuden och kommer att polisanmälas"

El mtb, en förklaring
http://flowmountainbike.com/post-all/the-mother-of-all-e-bikes-specializeds-levo-kenevo-is-here/

Jag blev inte sugen på att köpa själv men sista stycket om »Why/Who is it for« tyckte jag lyfte fram en logisk användning. Även i Sverige. Hade ju varit grymt med byggda DH-spår och åka där utan liftsystem och slippa köra shuttlebil med flak etc för att släpa 17kg-hojar och utrustning en hel dag uppför.

Detta tillför och öppnar upp mindre områden för en cykling (med riktiga, tunga, dubbelkronade cyklar etc) som annars är rätt liten i Sverige. Tillägg: eller?

Senast ändrad:
El mtb, en förklaring
Dh/bike-park utan lift.
I teorin kanske. Men alpinskidåkningen i Sverige är så utvecklad med liftar mest överallt att jag tror att det bara är områden med heli-skiing där poängen finns, men då är vi tillbaks till allemansrättsproblematiken som måste bli klargjord först.

Troende sa:
http://flowmountainbike.com/post-all/the-mother-of-all-e-bikes-specializeds-levo-kenevo-is-here/

Jag blev inte sugen på att köpa själv men sista stycket om »Why/Who is it for« tyckte jag lyfte fram en logisk användning. Även i Sverige. Hade ju varit grymt med byggda DH-spår och åka där utan liftsystem och slippa köra shuttlebil med flak etc för att släpa 17kg-hojar och utrustning en hel dag uppför.

Detta tillför och öppnar upp mindre områden för en cykling (med riktiga, tunga, dubbelkronade cyklar etc) som annars är rätt liten i Sverige. Tillägg: eller?

Tillbaka
Topp