Tarquinder
Medlem
Elcyckel att pendla med
Hej, tänkte köpa mig en elcykel som jag kan pendla till jobbet med. Har drygt en mil enkel väg till jobbet, bor i Högsbohöjd i Göteborg så har en del backar till och från jobbet så hade behövt en cykel med bra vridmoment och prisklass runt 25 000 - 33 000 kr. Jag är 184 cm lång och väger 116 kg. Vad jag vet är att man ska helst ha motor från Bosch, Yamaha eller Shimano och detsamma gäller batteri. Cykeln kommer stå inne i mitt förråd hemma. På jobbet dessvärre kommer den få stå under ett tak med cykelställ.
Har tänk använda cykeln även för vardagscykling på grus, asfalt och om tillåter lättare stigar. Har kollat på lite olika cyklar och undrar vilket som är det alternativet som passar mig eller om ni har något bättre förslag. Skulle tom en EL- MTB va ett alternativ för pendling?
www.sportson.se
www.elcykelpunkten.se
www.elcykelpunkten.se
www.canyon.com
cykelhuset.se
något jag undrar med just Batavus varför den nyare modellen har 5 NM mindre. Något man kanske inte ska stirra sig blint på kanske? Sen undrar jag när de är 2021 års modeller hur har batterierna påverkats av att ligga stilla så länge.
Hoppas jag fått med det mesta som kan va till hjälp att hjälpa mig.
Har tänk använda cykeln även för vardagscykling på grus, asfalt och om tillåter lättare stigar. Har kollat på lite olika cyklar och undrar vilket som är det alternativet som passar mig eller om ni har något bättre förslag. Skulle tom en EL- MTB va ett alternativ för pendling?
Produkt | Sportson - Vi kan cyklar.
Hos Sportson hittar du allt för din cykling, från standardcyklar till elcyklar, med alla tillbehör, som hjälmar, kläder, lås och mycket mer.
Batavus Zonar E-Go Herr 10-vxl 400wh 2022 | Fri frakt* till dörren | 1-3 dag | Elcykelpunkten.se
BÄST I TEST enligt Aftonbladets test 2018. Se länk. HÖGA BETYG I "ALLT OM ELCYKLAR" 2021. Se länk. Zonar E-Go elcykel herr från Batavus är en dynamisk och sportig hybridmodell som passar både i stadsmiljö och terräng. Är en hyllad, omtyckt och dessutom en testvinnande modell - som till i år...
Batavus Zonar Herr 2021 | Fri frakt* till dörren | 1-3 dag | Elcykelpunkten.se
BÄST I TEST enligt Aftonbladets test 2018. Se länk. HÖGA BETYG I "ALLT OM ELCYKLAR" 2021. Se länk. Zonar E-Go elcykel herr från Batavus är en dynamisk och sportig hybridmodell som passar både i stadsmiljö och terräng. Den har en kraftig mittmotor från välrenommerade Yamaha, vilket ger...
Pathlite:ON 4
Experience the joy of carefree off-road exploration with the Pathlite:ON 4. Light, equipped with proven mountain bike parts, and powered by a punchy Bosch Performance CX motor, this is the SUV of e-bikes.
Ecoride Tripper HSM10 Herr | Cykelhuset
något jag undrar med just Batavus varför den nyare modellen har 5 NM mindre. Något man kanske inte ska stirra sig blint på kanske? Sen undrar jag när de är 2021 års modeller hur har batterierna påverkats av att ligga stilla så länge.
Hoppas jag fått med det mesta som kan va till hjälp att hjälpa mig.