Elcykel heldämpat (DH/AM/Enduro)?
Mitt inlägg var ett försök att förklara reaktionerna som TS fått i tråden, och då tror jag att många automatiskt placerar TS med sin 1000W starka elhoj på de stigar de själva brukar köra och reagerar därefter.H. sa:Crossmax sa:GBG är väl ingen glesbygd senast jag kollade?H. sa:Crossmax sa:jag är personligen betydligt mer förstående till om en norrlänning på glesbygden kör el-MTB än en stockholmare i de skogar som finns här.
Jag har inga problem med om en göteborgare kör el-MTB i sina skogar, bara inte en stockholmare gör det i de skogar som finns här. ;)
NIMBY!
Det roliga blir ju inte så roligt om man måste förklara. Men jag syftade alltså på det som lätt kunde misstolkas som att "det är väl inga problem för mig om någon åker där, bara inte någon gör det här där jag är".
Sen spelar det ingen roll om det är Gbg, Sthlm, Uppsala eller andra tätbefolkade orter, vi MTB'are måste sköta oss överallt där vi ofta möter fotgängare/ryttare eller what have you. Men bor man i en glesbygd där möten inte skogen inte förekommer så har iaf jag en större förståelse/acceptans för att man kör el-MTB i skogen. Sen kan du kalla det NIMBY eller vad du vill.