Elcykel heldämpat (DH/AM/Enduro)?
Foxis sa:Men jag skrev det tidigare: Elcyklar kan öka problematiken, men ytterst marginellt i min ringa mening. Det stora problemet är att många vandrare (och beslutsfattare) ser rött så fort det är något annat än en vandrare i skogen. Klassisk damcykel, fulldämpad, enhjuling eller elcykel spelar liksom ingen större roll.Lulle sa:Precis, vi har som i det första inlägget jag citerade ett relativt dåligt rykte i skogen. Elcyklarna kan bara göra det sämre.
Nej, elcyklar är elcyklar och vanliga cyklar är vanliga cyklar. Men likt förbaskat är båda undergrupperna cyklar! ;)Det finns ingen logik i att tillsammans.cyklarna med vanliga cyklar.
Att hävda att elcyklar ska grupperas med motorcyklar eller mopeder är ologiskt och larvigt som påpekats av flera tidigare.
Nej, lika lite som jag tycker vi ska slopa förbuden mot cykling där det finns grund för dem. För det finns exempel på områden där det är lämpligt med förbud. Tyvärr är förbuden mot cykling ofta baserade på tyckande och saknar stöd i forskning eller faktisk problematik, till skillnad från terrängkörningslagen.Tycker du att vi ska slopa terrängkörningslagen också?
Du tror alltså inte att elcyklar gör mer skada för cyklisternas rykte i skogen än vanliga cyklingar?
Delar du in elcyklar och cyklar i samma underkategori "cyklar" så klassar du ju dem tillsammans.