Elcykelpremie på 25%

Elcykelpremie på 25%
staine sa:
JTF sa:
Bengt-re sa:
Hmm.... Är det oki att vara republikan?
Jodå, så länge inte alltför extrema demonstrationer utförs. :-)

Då kan du glömma att ha en Monark!
Touché!

565898631313646.jpg

Elcykelpremie på 25%
Lite skönt ändå, elcykelpremien är väl det slutgiltiga beviset på att politiker är helt inkompetenta och demokrati inte fungerar.

Elcykelpremie på 25%

Bilagor

• rex_the_runt_rex.jpg
    rex_the_runt_rex.jpg
    3.5 KB · Besök: 129
Elcykelpremie på 25%
Nä, och det är garanterat varken första eller sista gången brottslingar felaktigt kommer över/försöker komma över bidrag av den där typen.

Elcykelpremie på 25%
Meistro sa:
Jag har slutat köra bil till jobb tack vare elcykel. Förstår inte vad som är konstigt med det?
Tror du på fullaste allvar att 100% av alla elcyklar som säljs pga bidraget ersätter en bil? Jag tror en rimlig uppskattning är 10-20% på sin höjd. En stor del blir stående i garaget när hösten kommer och det inte var så kul att elcykla längre (och blir kvar där) och en stor del är nog rena nöjesmaskiner som enbart används för illegal körning i terräng (och i många fall transporterad till/från skogen med bil, dvs ytterligare en rebound effect som docenten inte räknat med...)

Elcykelpremie på 25%
ooms sa:
Meistro sa:
Jag har slutat köra bil till jobb tack vare elcykel. Förstår inte vad som är konstigt med det?
Tror du på fullaste allvar att 100% av alla elcyklar som säljs pga bidraget ersätter en bil? Jag tror en rimlig uppskattning är 10-20% på sin höjd. En stor del blir stående i garaget när hösten kommer och det inte var så kul att elcykla längre (och blir kvar där) och en stor del är nog rena nöjesmaskiner som enbart används för illegal körning i terräng (och i många fall transporterad till/från skogen med bil, dvs ytterligare en rebound effect som docenten inte räknat med...)

Det är mycket du tror...?

Elcykelpremie på 25%
ooms sa:
Henrik_E sa:
Jag tror han hade lite otur med sitt tänkande när han gjorde sina antaganden....
En elcykel ersätter en bil, jo tjena...

Han har ju räknat på hur många kilometer bilkörning som måste ersättas av en elcykel för att det statliga stödet ska kunna betraktas som effektivt och kommit fram till att antalet bilkilometer behöver minska med 2,7 kilometer per dag i genomsnitt, eller 19 kilometer per vecka - vilket blir knappt 100 mil på ett år.

Jag förstår inte hur du kan få det till att han påstår att ”en elcykel ersätter en bil”?

Elcykelpremie på 25%
Sen ska man ju komma ihåg att det är effektivt relativt nuvarande miljöbilspremien som ju inte är någon naturkonstant direkt.

Elcykelpremie på 25%
johan44 sa:
Kan nån förklara hur elcykelbidrag, efter 10 år med "miljöbils"bidrag, kan uppröra så mycket?

För att cyklar utan elassist alltid funnits? Sen känns producenterna av personbilar ändå en smula mer seriösa än de elcykeltillverkare som dyker upp (och försvinner).

Elcykelpremie på 25%
Jag kan hålla med om principen att slopa subventioner, det som är obegripligt är den rätt så allmänna upprördheten över elcykelbidrag och 10 års relativ tystnad om bilbidrag.

Elcykelpremie på 25%
Fast nog har det väl varit en viss kritik mot miljöbilspremier och diskussioner kring att konsekvenserna av de gränsdragningar som gjorts? Eller har jag drömt det?

Elcykelpremie på 25%
johan44 sa:
Jag kan hålla med om principen att slopa subventioner, det som är obegripligt är den rätt så allmänna upprördheten över elcykelbidrag och 10 års relativ tystnad om bilbidrag.

Syftar du på den allmänna upprördheten här på forumet eller ute bland allmänheten? :-)

Elcykelpremie på 25%
Oskar sa:
johan44 sa:

Syftar du på den allmänna upprördheten här på forumet eller ute bland allmänheten? :-)

Eller hur. Orsaken att det inte är fler här som uttrycker en upprördhet över "miljöbils"-bidraget kan vara p.g.a. forumets inriktning.

Elcykelpremie på 25%
Jag syftar på att elcykelbidraget använts i debatten inför valet och att jag sett en hel del åsikter i bilforum där jag också hänger ibland.

Elcykelpremie på 25%
NLC sa:
Oskar sa:
johan44 sa:

Eller hur. Orsaken att det inte är fler här som uttrycker en upprördhet över "miljöbils"-bidraget kan vara p.g.a. forumets inriktning.

Sedan är det också vilken grupp som gynnas. Elcyklar gynnar lägre inkomster medans miljöbilspremien gynnar höginkomsttagare som redan har det gott ställt. Moderaterna kritiserar elcykelpremien men där dom expanderade miljöbilspremien under alliansens makt. Vilken överraskning. Snacka om dålig självinsikt.

Senast ändrad:
Elcykelpremie på 25%
det är bra med elcykelpremie!
det behövs elmotorhjälp i de flesta största städer om man ska ta sig fram i rusningstrafik bland alla avgaser, jag funderar seriöst på att börja cykla med gasmask...
man vill inte gärna ta i för mycket och utveckla astma pga alla latmaskar

Tillbaka
Topp