Elcyklar är ______

exbless

Medlem
Elcyklar är ______
Hej!

Jag och en kompis håller just nu på att skriva ett arbete i konsumentbeteende om hur olika personer ser på elcyklar. Vår enkät tar ett par minuter och skulle vara väldigt hjälpsamt om ni vill svara på denna. https://freeonlinesurveys.com/s/wdbaECj3#!/0

(Kollade med admin om detta är ok men fick inget svar, så ni får ta bort om detta ej är passande)

Elcyklar är ______
Jag tror mig förstå syftet med punkt 5,6,7,8 men är inte helt säker då det inte finns en förklaring eller direkt fråga kopplat till den.

Elcyklar är ______
Fyra egenskper hos elcyklister? Njä. Ni borde ha rådfrågat happy innan ni utformade enkäten. Då hade ni fått en massa fina råd.
;)

Elcyklar är ______
Vilken usel enkät.
Det enda resultat ni kommer kunna redovisa är andras förutfattade meningar om någon baserad på ett enskilt köp.
Varför skulle ni vilja det? Vilken nytta ger det?

Elcyklar är ______
perzzon sa:
Är det en vedertagen metod att låta personen tilldela egenskaper och sen ranka sig själv mot dem?

Yes det är det.

plumse sa:
Vilken usel enkät.
Det enda resultat ni kommer kunna redovisa är andras förutfattade meningar om någon baserad på ett enskilt köp.

Vårt mål är att få en generell bild av hur folk ser på elcyklar och se om det finns samband med personers självbild i detta.

Elcyklar är ______
"Har elcyklar bra kvalitet?"

"är elcyklar prisvärda? "

Vilka diffusa frågor, ungefär sådana frågor min systerdotter bruka fråga mig.

Elcyklar är ______
Ustzeust sa:
"Har elcyklar bra kvalitet?"

"är elcyklar prisvärda? "

Vilka diffusa frågor, ungefär sådana frågor min systerdotter bruka fråga mig.

+1

Ungefär som att fråga: "Har mat bra kvalitet?" eller "är mat prisvärt?"

Elcyklar är ______
Diffusa frågor, minst sagt, inte helt ovanligt i marknadsundersökningar har jag konstaterat tidigare. Reklamarna som skriver dessa verkar ha såväl skygglappar som rosa glasögon, vad har ni att skylla på?

Elcyklar är ______
Och pensionär finns inte ens med som alternativ i enkäten, trots att man kan välja åldersgrupp 71år+

Skrota.

Elcyklar är ______
exbless sa:
perzzon sa:
Är det en vedertagen metod att låta personen tilldela egenskaper och sen ranka sig själv mot dem?

Yes det är det.

plumse sa:
Vilken usel enkät.

Vårt mål är att få en generell bild av hur folk ser på elcyklar och se om det finns samband med personers självbild i detta.
Vilken av frågorna berör hur jag ser på mig själv? Jag ser frågor kring min ålder, kön, sysselsättning och intresse av att köpa elcykel samt en önskan om att jag ska häva ur mig några fördomar om egenskaper hos elcyklister. Har väldigt svårt att inse hur det säger något om min självbild.

Elcyklar är ______
plumse sa:
Vilken usel enkät.

Folk gillar att bekräfta sina fördomar.

Senast ändrad:
Elcyklar är ______
Elcyklar är ______
GoranS sa:
exbless sa:
perzzon sa:

Yes det är det.

plumse sa:
Vilken usel enkät.

Vilken av frågorna berör hur jag ser på mig själv? Jag ser frågor kring min ålder, kön, sysselsättning och intresse av att köpa elcykel samt en önskan om att jag ska häva ur mig några fördomar om egenskaper hos elcyklister. Har väldigt svårt att inse hur det säger något om min självbild.

Du kan inte se alla frågor. När man fyller i enkäten så kommer fler frågor upp, då den är uppbyggd på svar från tidigare frågor.

Elcyklar är ______
exbless sa:
GoranS sa:
exbless sa:
perzzon sa:

Yes det är det.

plumse sa:
Vilken usel enkät.

Du kan inte se alla frågor. När man fyller i enkäten så kommer fler frågor upp, då den är uppbyggd på svar från tidigare frågor.
Ok. Är inte med på vad poängen är med att jag ska rangordna mig själv vad det gäller fyra av mig själv rent spekulativt framlagda egenskaper. Om jag t.ex. svarar fet så är det ju inte så mkt självbild om jag svarar att jag inte ser mig som fet (såvida jag inte har en en störd kroppsuppfattning, men det var ju knappast syftet med undersökningen).

Elcyklar är ______
exbless sa:
GoranS sa:
exbless sa:
perzzon sa:

Yes det är det.

plumse sa:
Vilken usel enkät.

Fast de flesta avbryter nog i förtid...

Elcyklar är ______
Hej..Det tog 87 sekunder. Lade bara bort min happykorrekta krengkthet å min happykorrekta paranoia, så gick det på killevippen!! mvh borano20

Elcyklar är ______
borano20 sa:
Hej..Det tog 87 sekunder. Lade bara bort min happykorrekta krengkthet å min happykorrekta paranoia, så gick det på killevippen!! mvh borano20
Menar du att ifrågasättande av utformning och syfte med frågeenkäter är detsamma som att vara kränkt och paranoid? Eller gäller det bara enkäter som tar 87 sekunder att besvara?

Elcyklar är ______
Många enkäter baseras just på fördomar hur enskild individ ser på en specifik sak eller person, inget konstig med det. Att de i detta underlag även har frågor som ställs upp som en motpart till syftet, gör att de samtidigt får en bild hur vi själva förhåller oss till saken. Jag tycker det var fyndigt, bra tänkt! Intressant att se hur vi som svarade ser på andra med elcyklar, men vad vi själva kan tänka oss om det står en elcykel på min egna uppfart. Jag anar stor dubbelmoral i rapporten.

Elcyklar är ______
Konsensus sa:
Många enkäter baseras just på fördomar hur enskild individ ser på en specifik sak eller person, inget konstig med det. Att de i detta underlag även har frågor som ställs upp som en motpart till syftet, gör att de samtidigt får en bild hur vi själva förhåller oss till saken. Jag tycker det var fyndigt, bra tänkt! Intressant att se hur vi som svarade ser på andra med elcyklar, men vad vi själva kan tänka oss om det står en elcykel på min egna uppfart. Jag anar stor dubbelmoral i rapporten.

Tack, ja vi får se!

Joem sa:
Har svarat på er enkät, hoppas ni får ut något av den!
borano20 sa:
Tack :)

Elcyklar är ______
DH sa:
GoranS sa:
DH sa:
Lat, tjock, gammal, svag
Jag tror det är verkligheten
Tror tvåbent, tvåarmad, enhövdad och tvåögd är närmare sanningen.

Å andra sidan har jag sett stora grupper av pensionärer på elcyklar i södra europa.
De kommer ut på fina turer, umgås i gott sällskap - istället för att inte komma ut alls.
Så det är BRA.
Du menar att pensionärer ofta saknar ben, arm, huvud eller öga?

En liten anekdot:
Tog i somras tåget i Italien för att undvika ett antal mils tråkig transportcykling och för att helt enkelt hinna cykla det jag tänkt mig den dagen. Delade då tåg med ett antal italienska gubbar (ålder gissningsvis någonstans från 50+ upp till 70/75) med el-MTB. När både de och jag klev av så satte de högsta fart in på närmaste café (medan jag satte högsta fart jag vågade mot dagens första bergspass)! Jag är rätt säker på att de vann fikaligan och jag vann höjdmeter-uppför-ligan den dagen.

Elcyklar är ______
GoranS sa:
konscious sa:
Vilket tomgångsgnäll, cipramilbrist på happy?
Kom igen och producera lite bättre gnäll då! Lätt att sitta och gnälla på andra utan att göra ngt själv. ;-)

Har det blivit en karriär på happy att vara grov, fara med lögner, vara obildad, förneka elcyklar och klimathotet.
Happy dramaturgi kräver att man gör narr av personer.

Elcyklar är ______
konscious sa:
GoranS sa:
konscious sa:
Vilket tomgångsgnäll, cipramilbrist på happy?
Kom igen och producera lite bättre gnäll då! Lätt att sitta och gnälla på andra utan att göra ngt själv. ;-)

Har det blivit en karriär på happy att vara grov, fara med lögner, vara obildad, förneka elcyklar och klimathotet.
Happy dramaturgi kräver att man gör narr av personer.
Menar du att jag är grov, far med lögner, är obildad, förnekar elcyklar och klimathotet?

Elcyklar är ______
Elcyklar finns inte det är en stor konspiration. Sanningen är den att folk blir j*vligt starka i benen av att sitta bakåtlutade i överdragskläder och Hövding och knäa sig fram på cyklar med en svart låda på pakethållaren.

Tillbaka
Topp