Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ooms sa:+1patten sa:iddqd sa:EH klok och skärpt? Det var en lustig slutsats på de ganska medelmåttiga svaren/inläggen hon gjort i sammanhanget.
Samt hennes sätt att vifta bort AH kommentaren är ju mellanstadienivå.
Vifta bort? Varför ska hon be om ursäkt för att det finns snuskiga gubbar?
Och flera snuskgubbar outade sig här i tråden också.
geologen sa:EH är väl från Gbg. Jag är inte inföding, men såna finns det ju en hel del på happy, så frågan blir: förekommer uttrycket "tänka med knäna" i Gbg?
geologen sa:EH är väl från Gbg. Jag är inte inföding, men såna finns det ju en hel del på happy, så frågan blir: förekommer uttrycket "tänka med knäna" i Gbg?
iddqd sa:EH klok och skärpt? Det var en lustig slutsats på de ganska medelmåttiga svaren/inläggen hon gjort i sammanhanget.
me.I.am sa:ooms sa:+1patten sa:iddqd sa:EH klok och skärpt? Det var en lustig slutsats på de ganska medelmåttiga svaren/inläggen hon gjort i sammanhanget.
Vifta bort? Varför ska hon be om ursäkt för att det finns snuskiga gubbar?
Och flera snuskgubbar outade sig här i tråden också.
Alltså det här. Är det några lager ironi som jag inte förstår? Isf så får jag bjuda på det.
Vilka är snuskgubbarna i det här sammanhanget? EH skriver: "vissa lagledare tänker med andra kroppsdelar än huvudet". Det finns några talesätt på temat tänka dåligt, t.ex. "Tänker mer med hjärtat", "Tänker mer med knäna" har jag aldrig hört. I vilket fall så om man inte skriver ut den alternativa kroppsdelen så menar det stora flertalet (när det handlar om män, som det är i det här fallet) att man tänker med k*ken. Det är ganska vanligt förekommande uttryck, i skrift görs det oftast med omskrivningen "tänker med annan kroppsdel än huvudet" eller liknande för att uttrycka sig lite mer rumsrent. Finns det verkligen människor som med omskrivningen "tänker med annan kroppsdel än huvudet" (riktat mot män) associerar det till knä eller hjärtat? På riktigt?
Kanske det finns någon avkrok i Sverige, eller i världen, där det är ett vanligt uttryck "tänker mer med knäna"? Oavsett vad EH menade så måste hon vara medveten om att de flesta med hennes uttryckssätt menar att en viss kroppsdel mellan benen. Är det att vara snuskgubbe att tro att det är det hon menar? Grymt långsökt i så fall. Att hon då inte kan backa och säga typ "jo, kanske lite dåligt uttryckt" (som jag skrev tidigare) utan istället börjar orera om snuskig fantasi är riktigt lågt, mellanstadienivå som iddqd skrev.
Ibland undrar jag om inte de här som nu försöker plocka billiga metoo-poäng är samma ryggradslösa medlöpare som tidigare stod i bakgrunden och uppmuntrande hö-höade när någon "häftig" person fällde sexistiska kommentarer.
JTF sa:"Tänka med kuken" är det väl nästan bara Sven Wollter som säger... (Mannen från Mallorca 1984)
Vanligare är väl att associera annan kroppsdel med arslet? Eller ÄSCHLET på östgötska.
jofahjalm sa:Det är ganska skrämmande att den där uppenbarligt skogstokiga människan har stöd här.
me.I.am sa:Men att dra det till att man har snuskig fantasi för att man gör en annan tolkning är väldigt konstigt, och mer av en argumentationsteknik än något annat.
Menade bland svenskspråkiga varelser, inte jänkare.me.I.am sa:JTF sa:"Tänka med kuken" är det väl nästan bara Sven Wollter som säger... (Mannen från Mallorca 1984)
Vanligare är väl att associera annan kroppsdel med arslet? Eller ÄSCHLET på östgötska.
Really? Möjligt att jag är totalt Hollywoodförgiftad, att tänka med k*ken är ganska vanligt förekommande uttryck i ammrikanska filmer. Kanske inte så vanligt i Sverige? Sverige är för litet för mig helt enkelt.
+1 på JTF. Min tolkning när jag läste EHs inlägg var just att hon menade att RG tänkte med arslet, och väldigt många som är insatta och följer med i längdskidåkningen tyckte att uttagningen var väldigt märklig.me.I.am sa:JTF sa:"Tänka med kuken" är det väl nästan bara Sven Wollter som säger... (Mannen från Mallorca 1984)
Really? Möjligt att jag är totalt Hollywoodförgiftad, att tänka med k*ken är ganska vanligt förekommande uttryck i ammrikanska filmer. Kanske inte så vanligt i Sverige? Sverige är för litet för mig helt enkelt.
EDIT: tillägg
Kanske är så i Sverige att det mer är ett uttryck för att tänka dåligt. Men att dra det till att man har snuskig fantasi för att man gör en annan tolkning är väldigt konstigt, och mer av en argumentationsteknik än något annat.
ooms sa:+1 på JTF. Min tolkning när jag läste EHs inlägg var just att hon menade att RG tänkte med arslet, och väldigt många som är insatta och följer med i längdskidåkningen tyckte att uttagningen var väldigt märklig.me.I.am sa:JTF sa:"Tänka med kuken" är det väl nästan bara Sven Wollter som säger... (Mannen från Mallorca 1984)
EDIT: tillägg
Kanske är så i Sverige att det mer är ett uttryck för att tänka dåligt. Men att dra det till att man har snuskig fantasi för att man gör en annan tolkning är väldigt konstigt, och mer av en argumentationsteknik än något annat.
Att baserat på denna skrivning anklaga EH för att vara sexistisk (i mina ögon helt utan grund), som Garry och flera i denna tråd gjort, säger mer om dem än om EH själv, precis som hon själv påpekar i svaret till Garry. Så ja, hon är både klok och skarp!
Är det klimatkonspirationerna, förminskandet av Anna Haag, eller förmågan att få vilken diskussion som helst att handla om vilket offer hon själv är som du gillar?Bengt-re sa:Ser man bara ena sidan så upplever man kanske det så. Och jo - jag vidhåller att EH är klokt och skärpt och jag har förtroende för henne.
Hep sa:Kan vi inte titta lite på sammanhanget om det nu är viktigt med Annas OS-uttagning. Anna har en massa gamla meriter och är kompis med hela laget och staben (vilket visat sig ganska tydligt i Falun nu i helgen.) När hon togs ut var det fortfarande rätt troligt att Emil också skulle få åka med till OS.
Så någon som är en gammal polare till de som tar ut laget får åka till OS och då kanske i sällskap med sin man. Är det då inte mer troligt att hon fått platsen på grund av lagledarnas hjärtan än ballar?
Nej, jag vet inte vad EH menade när hon skrev och jag vet inte hur man tänker med knäna, men ni som tror att de som skriver att de tolkade det som hjärtat bara hittar på för att vara lite fint korrekta har nog bättre koll på cykel- än skidsporten. Inget fel i det på det här forumet såklart, men ni kanske får acceptera att det finns andra sätt att tänka och tolka.
Precis. Så fort SCF är inblandat så blir det soppa. Att EH har en blogg som hon är ganska frispråkig på är ingen nyhet, den fanns långt innan valberedningen nominerade henne (observera, det var de som kontaktade henne och erbjöd att nominera henne, inte tvärtom), och hon har även tidigare (med rätta) varit kritisk till uttagningar av AH i stafettlaget. Så detta var SCF definitivt medvetna om. Så att dra upp bloggen är bara ett svepskäl, utan det verkliga skälet är som EH skriver att hon efter att nomineringen blev känd uttryckte sig kritiskt (med rätta) om vissa händelser i förbundet när DN kontaktade henne, och det föll inte i god jord hos gubbarna på SCF.H. sa:Kommunikation handlar inte om vad man skriver eller säger, utan hur det man framför tolkas, eller kan (miss)tolkas. Det borde en fd journalist vara väl medveten om.
I sammanhanget "hon platsade inte men de manliga cheferna valde henne genom att tänka med en annan kroppsdel än hjärnan" är kopplingen till det manliga könsorganet betydligt närmare till hands än knäna.
Men egentligen är det skitsamma. Det faktum att det blev en sån här soppa och pajkastning är väl det centrala här?
Vad tyckte kärringarna i SCF?ooms sa:det föll inte i god jord hos gubbarna på SCF.
I det här fallet fanns det två som antagligen gjort det bättre; definitivt HF som kommit 5a i klassiska sprinten (dvs var i bra form) och visat tidigare att hon håller i 5-10 km när hon är i form, troligen hade även II klarat gå med bara på pannben. AH har dessutom en historia att falla igenom på stafetter, detta var väl tredje gången. Så mycket märklig uttagning. Att hon ens fick åka till OS var märkligt, hade presterat ett ok lopp på säsongen, övriga riktigt dåliga.görveln sa:Nu är det ju inte säkert att valberedningensförslag går igenom. Det kan ju faktiskt hända att det var många i cykel Sverige som inte velat ha henne hela tiden.
Jag läste hennes blog om Haag och tyckte den var lite väl hård. Så många bra kvinnliga skidåkare har vi väl inte så att det är uppenbart att någon hade gjort det bättre?
ooms sa:I det här fallet fanns det två som antagligen gjort det bättre; definitivt HF som kommit 5a i klassiska sprinten (dvs var i bra form) och visat tidigare att hon håller i 5-10 km när hon är i form, troligen hade även II klarat gå med bara på pannben. AH har dessutom en historia att falla igenom på stafetter, detta var väl tredje gången. Så mycket märklig uttagning. Att hon ens fick åka till OS var märkligt, hade presterat ett ok lopp på säsongen, övriga riktigt dåliga.görveln sa:Nu är det ju inte säkert att valberedningensförslag går igenom. Det kan ju faktiskt hända att det var många i cykel Sverige som inte velat ha henne hela tiden.
Jag läste hennes blog om Haag och tyckte den var lite väl hård. Så många bra kvinnliga skidåkare har vi väl inte så att det är uppenbart att någon hade gjort det bättre?
Men, men, skit i det, det är historia nu. EH ska iaf ha en eloge för att hon vågar säga vad många tänker, det är alldeles för mycket gullande i det här landet. Gör nån ett dåligt jobb ska de få höra det!
Jag är också en av dem som hört uttrycket flera gånger förut, bl.a. i Stockholm (men dit flyttar ju alla möjliga), Småland, Boråstrakten och från en tysk invandrare.me.I.am sa:Kanske det finns någon avkrok i Sverige, eller i världen, där det är ett vanligt uttryck "tänker mer med knäna"?
Knät sitter väl mellan benen. :)en viss kroppsdel mellan benen.
Fältprästen sa:Jag är också en av dem som hört uttrycket flera gånger förut, bl.a. i Stockholm (men dit flyttar ju alla möjliga), Småland, Boråstrakten och från en tysk invandrare.
görveln sa:Fältprästen sa:Jag är också en av dem som hört uttrycket flera gånger förut, bl.a. i Stockholm (men dit flyttar ju alla möjliga), Småland, Boråstrakten och från en tysk invandrare.
Vad betyder uttrycket?
görveln sa:Fältprästen sa:Jag är också en av dem som hört uttrycket flera gånger förut, bl.a. i Stockholm (men dit flyttar ju alla möjliga), Småland, Boråstrakten och från en tysk invandrare.
Vad betyder uttrycket?
pme sa:görveln sa:Fältprästen sa:Jag är också en av dem som hört uttrycket flera gånger förut, bl.a. i Stockholm (men dit flyttar ju alla möjliga), Småland, Boråstrakten och från en tysk invandrare.
Vad betyder uttrycket?
Det är nog en hopblandning av andra uttryck. Se Pugilisms inlägg ovan.