Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ingen som vet mer?
Jag vill givetvis veta om någon har egen erfarenhet av någon av deras hojar.Vad behöver du veta? De har en hemsida med all information och geometry charts... behöver du mer info än det?
De har även en dansk distributör i Danmark med support mot Sverige.
Kolla youtube det finns massvis med info där.
Den enda info du behöver är geoemtry charts och info om ramen (se deras hemsida)
Skapa gärna en byggtråd alt. Lägg upp lite bilder här under byggets gång. :)Har nyss plockat ihop en Elves.
Ska installera vevlager och kapa gaffeln, sen är allt klart.
Definitivt positivt överraskad. Jag köpte ju dock bara ramsettet, otroligt bra pris jämfört med att köpa en "märkesram". Fick hela cykeln för priset av en märkesram nu.
Order summary
ELVES Falath EVO Frame One Piece Carbon Handlebar AeroEvo ELVES Falath EVO Frame One Piece Carbon Handlebar AeroEvo
SIZE: 400/100
€101,20
x1
ELVES Falath EVO Carbon Road Disc Framesets UCI Approved ELVES Falath EVO Carbon Road Disc Framesets UCI Approved
No. ELVES Falath EVO
SIZE: 54
COLORS: Custom Paint
BB SPEC: PF30-24(Shimano 24mm Axle)
€1.058,00
x1
ELVES 2024 MAGICAL OSSE PRO - 3D printed saddle ELVES 2024 MAGICAL OSSE PRO - 3D printed saddle
Size: 135mm
Colour: Black
€156,40
x1
Beställde även hjulparet ( HUNT 7387 Aerodynamicist Carbon Disc) €1,364.24 EUR.
Samma här!Väldigt snygg man blir ju sugen på bygga en
Hur stämmer det som han säger i videon att man bör välja en mindre ram ?Skruvade ihop en Elves i höstas. Fin detaljfinish och den funkar toppen såhär långt. Mkt bra support ifrån Henrik på Elves Scandinavia innan och under beställningsprocessen.
Snygg!
Otroligt snygg men måste fråga - varför två så lika drev? Borde det inte vara lättare med en tightare kasett och större skillnad fram om det är perfekt kadens som är målet?:)
Oj, nu får du nog titta på bilden igen ?Otroligt snygg men måste fråga - varför två så lika drev? Borde det inte vara lättare med en tightare kasett och större skillnad fram om det är perfekt kadens som är målet?:)
Hahaha, god morgon! Du har helt rätt! Ser visserligen lite ut som två drev i vissa lägen men då hade det varit väldigt glest mellan tänderna!Oj, nu får du nog titta på bilden igen ?
Grundtanken är att man bör ha väldigt bra koll på sin geo.Hur stämmer det som han säger i videon att man bör välja en mindre ram ?
Haha, svagt kaffe i muggen ?Hahaha, god morgon! Du har helt rätt! Ser visserligen lite ut som två drev i vissa lägen men då hade det varit väldigt glest mellan tänderna!
+1
BB?Intressant val att köra shimano BB med sram i övrigt.
Jo, men shimano BB = shimano vevparti ;P+1
BB?
Menar du inte vevparti?
Verkligen?Jo, men shimano BB = shimano vevparti ;P
Han menar kanske att det ena följer av det andra....och visst det gör det välVerkligen?
Vad är då enl dig förkortningen på engelska av vevlager?
Eller klicka på:
"Shimano Bottom Bracket"
och
"Shimano vevparti"
Inte nödvändigtvis. Det finns "massor" med tillverkare av shimanokompatibla vevlager.Han menar kanske att det ena följer av det andra....och visst det gör det väl
Jo, jag vet. Och barnen kör xsync 3 bolt på Kina-vev i shimano bbInte nödvändigtvis. Det finns "massor" med tillverkare av shimanokompatibla vevlager.
Hur stämmer det som han säger i videon att man bör välja en mindre ram ?
Jag jämförde geometri på min tidigare racer och hittade rätt storlek. Tidigare Canyon Aeroad stl M vs Elves Falath Evo stl 56Hur stämmer det som han säger i videon att man bör välja en mindre ram ?
Jag gillar Sram växlar men haft lite bekymmer med deras vevar… Shimano vevar har varit bombsäkra samt att jag har passande Stages vevarmar.Snygg!
Intressant val att köra shimano BB med sram i övrigt. Har tänkt att göra likadant jag mest för att jag är så otroligt trött på sram dub som håller på tok för kort.
Gillar singelklinga fram, 50t och kassett 10-36t på bilden.Otroligt snygg men måste fråga - varför två så lika drev? Borde det inte vara lättare med en tightare kasett och större skillnad fram om det är perfekt kadens som är målet?:)
Samma här, framförallt att srams vevlagren inte håller mer än 2-300 mil vilket jag tycker är på tok för lite...Jag gillar Sram växlar men haft lite bekymmer med deras vevar… Shimano vevar har varit bombsäkra samt att jag har passande Stages vevarmar.