Christer85
Medlem
En bra landsvägscykel?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Christer85 sa:Är det här en bra landsvägscykel?
Växlarna heter shimano Sora.
Pris ca 5000:-
Jag är helt nybörjare och tänkte prova på att motionscykla.
Mvh//Christer
Kan inte annat än hålla med så när som på att det är paddlar bakom bromshandtagen på bilden så det bör vara nyare inte fullt så vädervedriga Sora...Bengt-re sa:Ser ju ut att vara gamla sora och den var inte kul. Sora-3500 är bra (relativt iaf och ett riktigt STI reglage) de äldre varianterna är rätt trista.
Christer85 sa:Jag är ca 190 lång så storlek L
Är väl rätt storlek?
Framgaffel är kolfiber.
ericke sa:Är du dessutom helt ny kanske det inte gör något ifall den på pappret är en storlek för liten. Du har ändå inte byggt upp bålstyrkan än så det kanske rent av är mer bekvämt.
Stumpy sa:ericke sa:Är du dessutom helt ny kanske det inte gör något ifall den på pappret är en storlek för liten. Du har ändå inte byggt upp bålstyrkan än så det kanske rent av är mer bekvämt.
Tvärtom skulle jag säga. Man får mer drop från sadel till styre på en liten ram än på en stor.
Jag skulle nästan vilja påstår att det är bäst att välja en lagom stor ram. Gärna i komfortgeometri för en nybörjare som inte vant kroppen vid sittställningen.