Energi för Lida Loop

biffan

Ny medlem
Energi för Lida Loop
Skall köra mitt första lopp på mtb, det kommer nog ta hela dan misstänker jag. Svårt med träningsmängden när jobbet och småbarnsfamljen tar det mesta av tiden.

Iaf, vad skall man käka innan? Kolhydratpulver? I så fall någon särskild sort som ni rekommenderar?

Energi för Lida Loop
Enervit har ju Pre Sport, vilket ja kommer ladda med kvällen & morgonen innan, sen kommer jag fylla fickorna med gel & kakor för att orka loppet. men har du inte kört med produkter innan så kan konstiga saker hända med din mage, ja har inte tränat utan energi prylar den senaste tiden bara för att vänja magen vid det

Energi för Lida Loop
Om du ändå inte har brottom kan du lika gärna stanna till i alla depåer och fylla på med energi där. Som uppladdning äter du en varierad kost innehållande en del kolhydrater. Brukar räcka för de allra flesta. Tänk på att dricka mycket under loppet, framförallt om det är varmt.

Energi för Lida Loop
herre gud,
om du fuskat med träningen spelar det ingen roll i världen vad du äter dagen innan,
ät som vanligt, som innan en dag på jobbet.om du blir tröttare än en dag på jobbet är det inte maten det är fel på ,utan att du bara har haft en tuffare dag.

möjligen skulle du kunna gå till docktor doping och få hjälp ,men om du inte tränat är jag tveksam om ens det hjälper..

Tillbaka
Topp