EngelbrektsTuren 2018

konscious

Aktiv medlem
EngelbrektsTuren 2018
Årets Engelbrektstur med bara 600 höjdmeter relativt otekniska spår och mycket grusväg är det snabbaste loppet och brukar samla mycket folk.
Skrmavbild2018-07-13kl.21.05.19.png

EngelbrektsTuren 2018
Jag har aldrig tävlat. Jag är en amatör som rullat runt i skogarna ensam med min cykel och ryggsäck med kaffetermos. Ja ni hör. Inte någon som jagar pallplats. Jag älskar helt enkelt cyklandet i stigarna. Men nu...så har jag faktiskt anmält mig till Engelbrektsturen. Varför nu det?

Jag har överlevt ett gäng jobbiga sjukdomar och knäskador. Så nu jag vill visa alla att nu j...ar . Det får dock bli den korta varianten på 40 km till att börja med.
Just nu känns allt lite läskigt. ( allrahelst när jag nu läser om alla olyckor som var ett år) pirrigt och spännande. Hur många brukar ställa upp i tävlingen ?
Nåja, här kommer en ganska pinsam fråga.

Jag vill ju visa för mina närmaste att jag fortfarande lever och har kraft och kan ta mig i mål i något som var en omöjlighet för ett år sedan ( för i mål ska jag ju) så jag undrar , finns det någon som tar kort längs banan? Och när man kommer i mål?
Jag reser ensam och har alltså ingen som plåtar och funderar lite kring detta. Vill ju dela med mig av alla som följt min sjukresa till min friskresa ? Går allt bra funderar jag faktiskt på några långloppstävlingar nästa år.
Mvh
Maria

EngelbrektsTuren 2018
Tyvärr är det ofta dåligt med foto från långloppscupens tävlingar. Att man inte löst det från arrangörshållet är obegripligt för mig.

Det brukar dyka upp lite foto på de tjugo i toppen som antagligen bryr sig minst.

EngelbrektsTuren 2018
Raggamuffin sa:
Tyvärr är det ofta dåligt med foto från långloppscupens tävlingar. Att man inte löst det från arrangörshållet är obegripligt för mig.

Det brukar dyka upp lite foto på de tjugo i toppen som antagligen bryr sig minst.

cykelkanalen.se verkar vara på en del (inte alla) tävlingar i långloppscupen i år. Får se hur det blir med Engelbrekt.
Dessa lopp är några hittills åtminstone:
* Lidingö MTB
* Billingeracet
* Långa Lugnet
* Lida loop
* Ränneslättsturen

https://cykelkanalen.se/foto-video/

EngelbrektsTuren 2018
Trallkotten sa:
Jag har överlevt ett gäng jobbiga sjukdomar och knäskador.

Jag vill ju visa för mina närmaste att jag fortfarande lever och har kraft och kan ta mig i mål i något som var en omöjlighet för ett år sedan ( för i mål ska jag ju) så jag undrar , finns det någon som tar kort längs banan? Och när man kommer i mål?
Jag reser ensam och har alltså ingen som plåtar och funderar lite kring detta. Vill ju dela med mig av alla som följt min sjukresa till min friskresa ? Går allt bra funderar jag faktiskt på några långloppstävlingar nästa år.
Mvh
Maria

Det har varit bättre i år och cykelkanalen har som sagt verkligen levererat . https://cykelkanalen.se Foto Anders Jansson

EngelbrektsTuren 2018
Trallkotten sa:
Jag vill ju visa för mina närmaste att jag fortfarande lever och har kraft och kan ta mig i mål i något som var en omöjlighet för ett år sedan ( för i mål ska jag ju) så jag undrar , finns det någon som tar kort längs banan?

Köp en selfipinne till din telefon eller kanske en liten Goprokamera+pinne. Ta bilder på dig själv framifrån och bakifrån. Samt några rörliga snuttar längs vägen.

EngelbrektsTuren 2018
Nog sjutton var stigpartierna brötiga! Tyckte inte alls loppet var så lätt. Och det måste varit nåt rekord på antal punkor. Ink mig själv. Nä, mkt grus javisst, men gott om sten och rötter på alla stigar. Saknade lite stigflow!

Ingen favoritbana faktiskt. Men bra arrangemang.

EngelbrektsTuren 2018
Ja det är helt perfekta utmaningar på stigarna på Engelbrekts. Minnesbilden som hänger kvar är denna : De mesta körde jag "på rulle" men på en av de sista stigarna, med lång seg uppför tappade jag, rätt trött nu , en kom ifatt bakom men aldrig om, sen när det går nedför släppte jag på utan att bromsa. Ute på nästa grusväg ingen bakom längre. #885

EngelbrektsTuren 2018
Det gick 10m långsammare för Eliten i år så något var det som gjorde det, kanske stigarna eller var det värmen.
Punkaterade ganska rejält när jag gick lite okontrollerad rakt på en sten nedför en stig.

EngelbrektsTuren 2018
Helt under bar bana att köra lagom med Stig och snabba grusvägar själv var jag riktigt nöjd med hela dagen kroppen höll och inga punkor ?kom in på 3,38,07 ( en glad mortinär ?)

EngelbrektsTuren 2018
konscious sa:
Det gick 10m långsammare för Eliten i år så något var det som gjorde det, kanske stigarna eller var det värmen.
Punkaterade ganska rejält när jag gick lite okontrollerad rakt på en sten nedför en stig.

Vi fick dra om banan uppe i Kolningberg strax innan varvning, skulle uppskatta att den svängen tog max 5min längre tid, resten får vi nog skylla på värmen.

Leif / Norbergs CK

Tillbaka
Topp