Epic Brain

• Trådstartare Trådstartare tommy
  • Start datum Start datum
T

tommy

Guest
Epic Brain
Allo, min Fox Brain har börjat "gunga" på släta marken, verkar som att ventilen inte stänger riktigt. Någon som haft isär en sådan?

Epic Brain
Sluta köra direkt med cykeln! Dämparen kan gå sönder då enligt de som gjorde min service. Min började gunga i somras och jag skickade den direkt på service. Vet inte om det finns möjlighet till detta i Sverige, jag servade min dämpare hos generalagenten i UK, Mojo suspension.

Epic Brain
Mojo är de enda i UK som servar Brain, inte ens TF Tune tar emot dem. Kostar en dryg tusenlapp för Brainservice. Min är just nu på väg hem därifrån. http://www.mojo.co.uk

Någon som vet hur det går för Dr.Spoke, har de fått välsignelsen av Fox så att de får börja serva i Sverige?

Epic Brain
När ska man bli orolig då ?
Att den flexar 1-2CM på plant underlag e väl inte farligt ?
i övrigt funkar den finfint.

Jag skulle iofs vilja ha en dämpare som passar epicen som jag själv kan öppna när jag vill.
Är det någon som vet vad en SW-Dämpare kostar ? (med ställbar känslighet)

Epic Brain
phil på dr. spoke fixade min, den är som ny... Dr. Spoke är auktoriserade Fox service representanter.
har iof inte krånglat på drygt 2,5 år.

Ekfeldt: flex är ok, det gör även vanliga dämpare med man lock-out. Börjar det gunga så är det en annan sak. Du kan kolla på ebay och upgradera till en 04-05 IQ brain med ställbar känslighet. Vet dock ej om det är värt besväret, jag tycker att min fungerar precis som förväntat, och snart har jag min långbenta squishy för tuffare (och långsammare) rides.

Epic Brain
Jag hade min inlämmnad hos Doktorn men nu är det glapp i både länkage och i bakdämparen! jag har inte hunnit gå tbx ännu men detta ska dom få se till att åtgärda =)

//Peter

Tillbaka
Topp