Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rompa sa:Blanda inte ihop Brain före/efter 2014 nu når ni diskuterar.
Oggler sa:Det är en 2015(ny).
Det känns som att slaglängden halveras när jag ställer den i hårdaste läget jämfört med mjukaste.
Vad hände 2014?
eiskall sa:Oggler sa:Det är en 2015(ny).
Det känns som att slaglängden halveras när jag ställer den i hårdaste läget jämfört med mjukaste.
Vad hände 2014?
Dom bytte Brain-enhet.
Vad kör du för tryck bak? Tycker att Specializeds autosag sätter alldeles för högt tryck för stigåka.
Oggler sa:Jag bumpar, ensvis som jag är. ¨
Är det någon som har en aning om vad vevpartiet på en epic comp carbon väger? Årsmodell 2015 alltså.
Oggler sa:OK, tack jij. Är det med eller utan lager. Utan förmodar jag. Det var så länge sedan jag höll på med sånt här. Är dessa 800g tungt jämfört med tex ett vanligt gammalt hederligt XT-parti? Kort sagt. Är det värt att böka dit ett XT-parti. Jag har sådana liggande. Men det kräver ju lite special, special att få dit en 24mm-axel på PF30.
Jag noterar att vevarmarna verkar vara solida på orginalvevpartiet.
Pjotr10 sa:Hallå där.
Jag har haft 2 st 26" Epic & 1 st 29" Epic samt 1 st 29" Camber. Men den bästa MTB´n jag haft är den jag har nu, dvs en Giant Anthem. Lite mindre race än Epic, men jag kör snabbare på Anthem........... 11,2 kg komplett med pedaler osv är riktigt bra för en aluram, plus att den är så jäkla kul/skön att köra på.
Bara ett tips från en farbror som kört FS sen -98..............
Lycka till
landen sa:Oggler skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad vägen egentligen en Epic Comp Carbon?
Runt 12kg utan pedaler.
Oggler sa:Jag har ocks för mig att jag läst ca 2600g. Brainen lättade ju lite till 2014 tydligen. Så ramen kanske är aningens lättare numer.
Men var på skalan kan man säga att en ramvikt på 2600g ligger? Lätt? Tungt? Eller medium? Jag har som sagt bara erfarenhet av HT-ramar tidigare.
Det är väl samma ram på Comp Carbon som på Experten? Så då är det väl Specialized näst lättaste Epicram som är kommersiellt tillgänglig?