ESS i Falun i helgen

ESS i Falun i helgen
Hahaha det är kanske inte så lätt att känna igen mitt högröda nylle som skär sig rejält mot fricyklisternas grön/blåa tröja UrTomas.
Jag vinglade en massa grusvägar/stigar upp under hoppbackarna och sista vändan upp gick jag jämte bergbanan.
Fuck nu blire räckåverydricka och bastu...

Bilagor

• 20170914_204315.jpg
    20170914_204315.jpg
    195.6 KB · Besök: 104
ESS i Falun i helgen
onegear sa:
Hahaha det är kanske inte så lätt att känna igen mitt högröda nylle som skär sig rejält mot fricyklisternas grön/blåa tröja UrTomas.
Jag vinglade en massa grusvägar/stigar upp under hoppbackarna och sista vändan upp gick jag jämte bergbanan.
Fuck nu blire räckåverydricka och bastu...

Grusvägen till höger om backarna är så pass brant att man riskerar att ramla bakåt, har jag märkt.
Stannar man så glider man istället bakåt på lösgruset... ;-)

ESS i Falun i helgen
Ja brant satan är det... Nu har jag kollat flera väderleksrapporter och det ser ut som det inte ska bli något regn alls fram till måndag. Hurra!

ESS i Falun i helgen
Nu är kartorna ute! Bara välkända spår, även om jag inte kört dem vid Källviken. Det kommer bli riktigt bra! Men jag kommer att vara en väldigt trött cyklist efteråt... Jag hoppas verkligen att den 28-klinga som ligger på posten och väntar nu passar! 32-klinga och 29 tumshjul känns inte helt optimalt här.

Men hur får jag tag i kartorna i bättre form för utskrift än de som ligger på FB? Jag har inte sett något på mailen eller hemsidan?

ESS i Falun i helgen
Regn är fan inte ok... Gör om, gör rätt!

Får ni ihop cykeln eller skall jag kolla i skrotlådan efter klingbultar innan jag åker?

Senast ändrad:
ESS i Falun i helgen
Finns det någon anledning till att det bara är på förhand byggda stigar som är delsträckor? De tidigare åren har ju varit rejält kreativa med sträckvalen.

ESS i Falun i helgen
xdr sa:
Finns det någon anledning till att det bara är på förhand byggda stigar som är delsträckor? De tidigare åren har ju varit rejält kreativa med sträckvalen.

Spekulation.
Tror det beror på att falustigcyklister inte är inblandade i tävlingen utan man har bara frågat om det är ok att köra på dom byggda/befintliga stigarna. Sen bor ju arrangören inte i falun (vad jag förstår iaf) utan han råddar Vallåsen bp, dära av at man inte rekat nya kreativa stigar.
Slut spekulation.

ESS i Falun i helgen
Mina mek efter Finale lämnar uppenbarligen en del att önska, kan inte rekommendera att köra utan fungerande bakbroms eller klingbultar..

Sverker: Fick ihop det, lokala cykelaffärn hade klingbultar i lagom längd som inte var gjorda av mjukost.

ESS i Falun i helgen
zinkpasta sa:
Mina mek efter Finale lämnar uppenbarligen en del att önska, kan inte rekommendera att köra utan fungerande bakbroms eller klingbultar..

Sverker: Fick ihop det, lokala cykelaffärn hade klingbultar i lagom längd som inte var gjorda av mjukost.

Var ligger den lokala cykelaffären? Kom till Falun nu på kvällen, slutade med punka på första åket. Måste köpa slang imorgon.

ESS i Falun i helgen
rotmys sa:
zinkpasta sa:

Var ligger den lokala cykelaffären? Kom till Falun nu på kvällen, slutade med punka på första åket. Måste köpa slang imorgon.

Nere i stan ligger Cykel & Fjäll. På Slaggatan, bortanför rådhuskällaren. Uppe på gamla regementesområdet ligger det bland annat intersport. Gissningsvis en hel del annat också. (Gynna Cykel & Fjäll.)

Senast ändrad:
ESS i Falun i helgen
Jag har slang att sälja så håll utkik efter en svart folkabuss på parkeringen. 27,5"-27,5"+och 29" slang har jag några. Lite bromsbelägg kan ha åkt med i lådan. Är i Falun vid 9.

ESS i Falun i helgen
ESS i Falun i helgen
Ja, vafan, mörkar alla andra sin uppladdning eller vad händer?

Svar till pseudonym-fanboy-med-åsnefetisch.

..

Först GT, sen bussningsbyte. Imorgon får vi svaret om det är ett vinnande koncept.

_20170916_202150.JPG

IMG_20170916_203818.jpg

ESS i Falun i helgen
Jag har nog underskattat det här lite som den novis jag är. Att träningen skulle vara så jobbig var inte med i planerna! I alla fall om man inte har tid att skrota runt hela dagen. Nå, det är med skräckblandad förtjusning jag ser fram emot morgondagen. Vissa sten och rotpartier går inte av för hackor, särskilt inte dödsrötterna på sista SS där minst 30% skrotade idag på träningen.

Jag såg för övrigt Jenny Rissveds och Oliver (?) Kangas träna idag, jäklar vad det går undan! Jenny såg klippstabil ut, grym kontroll.

Bilagor

• 20170916_145109.jpg
    20170916_145109.jpg
    438.4 KB · Besök: 108
ESS i Falun i helgen
Ja mycket punka blir det.

Jag han säkert 50 m på ss1 innan det började låta illa om fälgen..

Bilagor

• IMG_20170917_104644173.jpg
    IMG_20170917_104644173.jpg
    560.7 KB · Besök: 97
ESS i Falun i helgen
Hur avancerade är dessa lopp?

Pratar vi hardcore DH med massiva droppa och wallrides?

Eller är det bara ut med arslet och trampa som en tok?

ESS i Falun i helgen
Mini_me sa:
Hur avancerade är dessa lopp?

Pratar vi hardcore DH med massiva droppa och wallrides?

Eller är det bara ut med arslet och trampa som en tok?

Två av banorna ingår (eller har iallafall ingått i lugnets röda). En par drop och några gaphop. Jag har kört allt på Hardtail. Mer som avancerad stigcykling än dh.

Tillbaka
Topp