Ett bromshandtag två ok ?

Razzr

Aktiv medlem
Har köpt en lådcykel som har mekaniska skivor men tänkte slänga på hydraliska xt bromsar.
Dig behöver jag en slags split så jag kan ha ett handtag till två ok.
Har för mig att jag sett detta någonstans.

Du behöver ett speciellt reglage för det som trycker större volym bromsvätska. Har du bara en T-koppling och ett vanligt reglage så kommer kolvarna bara röra sig halva vägen. Kostar ett par tusenlappar. Heta tipset är att köra vajer, då är det ju bara att fästa vajrarna i varandra på lämpligt ställe.

Hilfe Happy!
Lånar tråden lite.
Har samma problem men med mekaniska trumbromsar:
Tandemcykelbromswire mellan bromsarna upp till hjulet på bilden, där wiren drar bara hälften av bromshandtagets draglängd på respektive broms.
Bäst vore ett handtag för två vanliga wirear (med separata justeringshylsor) och med parkeringbroms. Skulle ge vanlig bromswire som går att köra hölje på hela vägen.
Någon som har tips på dyligt?
Någon bättre/lika bra idé?
Bef handtag funkar fint utöver att det drar för kort.
(Har försökt med ett Y från en Bmx gyro men det gick inte..Styrbroms som på en (större) traktor vore nog kul ibland men inte vid panik broms...)

Bilagor

• DSC_0798.JPG
    DSC_0798.JPG
    154.5 KB · Besök: 50
Den där drar i det närmaste lika mycket vajer på vardera broms som på handtaget.
(Drar väl iofs - skattat av vinkeln - bara 70% och inte 100% men länger du bromsloopen lite och kortar hantagsvajern en bite så är du sant på nästan hundra.)

Velocipeden sa:
Hilfe Happy!
Lånar tråden lite.
Har samma problem men med mekaniska trumbromsar:
Tandemcykelbromswire mellan bromsarna upp till hjulet på bilden, där wiren drar bara hälften av bromshandtagets draglängd på respektive broms.
Bäst vore ett handtag för två vanliga wirear (med separata justeringshylsor) och med parkeringbroms. Skulle ge vanlig bromswire som går att köra hölje på hela vägen.
Någon som har tips på dyligt?
Någon bättre/lika bra idé?
Bef handtag funkar fint utöver att det drar för kort.
(Har försökt med ett Y från en Bmx gyro men det gick inte..Styrbroms som på en (större) traktor vore nog kul ibland men inte vid panik broms...)

Här har du: https://www.cargobike.se/produkt/bromshandtag-2-in-1/

@emmer du har rätt (Björn med mycket liten hjärna...), men systemets tröghet och att skruven går i styret gör det klart suboptimalt. (*Skitlösning)
@Ostruktur Stort Tack, just så och till ett facilt pris, kan inte bli bättre!

Tillbaka
Topp