Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det är lite tungt nu när man har börjat jobba och är på väg att sluta och därmed ska käka bjudluncher närpå dagligen (borde sluta oftare...). Att hitta en väg ut i nästa fas av finansieringen av fritidsaktiviteterna, bland annat, är ingen bra kombination med viktreducering. Snuvan som förhindrar meningsfull träning spär på.
Pendlar strax över 93 genom hela veckan. Ska ner under innan måndag. Fan vet hur, med stor fecke lördag...
Varför inte bara äta mindre portioner? Ni kan ju inte börja hitta på ursäkter redan vecka 1, livet är fullt av undantag och klarar man inte av det under en intensiv 11-veckorsperiod vete tusan hur det ska gå för er när dessa 11 veckor är över...
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför inte bara äta mindre portioner? Ni kan ju
> inte börja hitta på ursäkter redan vecka 1,
> livet är fullt av undantag och klarar man inte av
> det under en intensiv 11-veckorsperiod vete tusan
> hur det ska gå för er när dessa 11 veckor är
> över...
håller med. mindre portioner och skippa alkoholen.. visa lite karaktär nu! :)
gorillala skrev:
> Alltså, jag kör exakt samma sak, bara att jag
> började en vecka tidigare, men kan kan
> nollställa mig! :) Så vi kör på samma sak
Super! du får göra en anteckning om ditt insparade kilo och använda det när det börjar tjura i oktober :)
mattel skrev:
>
> håller med. mindre portioner och skippa
> alkoholen.. visa lite karaktär nu! :)
Små portioner OCH nykter? What the fuck is wrong with you?
Jag har uppdaterat mig på listan. Gick ner 0.5kg precis som planerat, dock så har cykeln varit på verkstan och endast en runda(på sunkcykel) har blivit gjord sen sist. Normalt blir det 3-4 rejäla rundor på en vecka.
3:e veckan, tyvärr mycket tungt fysiskt arbete tillbaka på jobbet och överkroppen värker med svullna muskler...
V1, -0,8kg
V2, -0,1kg
V3, -0,2kg
Totalt -1,1kg
Det går bra här. -1kg och midjan var jag tvungen att dubbelkolla flera gånger. Visserligen var invägningen mätt mitt på dagen efter jobbet, nu mäter man givetvis på morgonen.
heffaklump skrev:
> Hey!
>
> Jag tror jag blivit missad, jag ville anmäla mig
> till -0.5 kg gruppen, men mitt namn finns inte
> med.
>
> Jag började nu i måndags på 99.9 kg och tror
> jag lyckas med första veckans nedgång. Varit
> förkyld med snål aptit funkar bra tydligen :P
>
> /heffaklump
Du får själv fylla i ditt namn etc i dokumentet som är länkat. Det är skapat så att ALLA kan ändra det, mycket smidigt!
Johan A skrev:
> Man kanske skulle krita in sig.. Vägde mig ju i
> morse efter ett par veckors dekadens.
Jag hade en tung vecka förra veckan. Ett sjujäkla strul på jobbet, snuva, trasiga cyklar och kröka in på småtimmarna ställde till det. Jag var som bäst nere under 93 men stannade tillslut på 94. Det får bli seriös kostkontroll denna vecka. Snuvan riskerar att omintetgöra träning. Jag siktar på 92.
Jag skriver in mig med ett "snälla" till Atlas mutbarhet såhär en vecka i efterskott. Jag ser det som när Delgado missade starten på prologen i touren, var det -89?
Jag vet inte vad som hände men första veckan började bra men sen lämnade jag blod på torsdagen.. Efter det kände jag ett enormt sug efter mat, godis mm. samtidigt som jag kände mig lite stukad av blodförlusten så jag tänkte att jag behöver nog ha i mig lite extra nu. Antagligen behövde jag inte allt för det blev ett kilo åt fel håll :-(
Men om du vill ha ett tips: satsa på KBT, det kan du göra själv. Grundtesen är att behovet av tillfredsställelse bara är en tanke som varar någon minut. Så fort du identifierar den så skall du sysselsätta dig med något, det räcker med lite övning med en tanke. Står du ut en minut så släpper det. Och kommer tillbaks såklart, men du skall se att det kommer tillbaks mera och mera sällan.
Går inge vidare just nu. Äter bra men endast rört på mig på jobbet. Känns som att jag står still eller går upp lite i vikt. Jobbar eftermiddag denna vecka och det mesta brukar skita sig speciellt helgen när man har beredskap också. Men imorrn ska jag försöka kliva upp i tid så man hinner dra av ett pass som ökar förbränningen i flera dagar... :)
fredrikw skrev:
> Varför inte bara äta mindre portioner? Ni kan ju
> inte börja hitta på ursäkter redan vecka 1,
> livet är fullt av undantag och klarar man inte av
> det under en intensiv 11-veckorsperiod vete tusan
> hur det ska gå för er när dessa 11 veckor är
> över...
Hahaha, jag håller på att trilla av stolen av skratt. Måste bränt minst 134 kalorier.
Själv har jag precis kommit hem från Tyskland och det har syndats en del under min vistelse där ska ni veta. Årets första och enda pizza har klarats av och det räckte med en titt på allt dåligt fett för att det dåliga samvetet skulle göra sig påmint. En om året är fullt tillräckligt. Usch, vad dåligt man mår av så tung mat.
Har just funnit en italiensk vällagrad ost som jag tål. Då jag är hemskt laktoskänslig har jag inte käkat ost på 15 år, så nu kommer jag att trivselbanta med denna ost. Det tynger mitt samvete och kropp.
Beerfot skrev:
> Har just funnit en italiensk vällagrad ost som
> jag tål. Då jag är hemskt laktoskänslig har
> jag inte käkat ost på 15 år, så nu kommer jag
> att trivselbanta med denna ost. Det tynger mitt
> samvete och kropp.
Märkligt, jag hade uppfattningen att all ost lagrad mer än 6 månader var i princip laktosfri?
-hursom, lite ost då och då är du såklart värd. Det handlar bara om mängd och att det tar tid att få in i hjärnan vad "lite" är. Man är ju så jävla supersize-skadad.
Fjärdebrunn skrev:
> Så fort man sänker kolhydraterna så dumpas
> vikten för mig blixtsnabbt. Typ 1 kg/dygn
Det kan ju vara ett tips till slaktvägningen 1:a november. Ett riktigt långt och hårt pass på bonkgränsen. Inget glykogen kvar som binder vatten. Bara man orkar kliva upp på, och stå upprätt på vågen så ser det bra ut...
Jag har dåligt samvete med cyklingen. Har haft cykeln ståendes utan växelöra sen i lördags FÖRRA veckan, har bara blivit en runda på gamla cykeln då den är så tråkig att sitta på. Har skött mig lite sisådär med mat sista veckan också, jag har hållt portionerna låga och bra med mestadels riktigt bra val av mat, ingen direkt utstickare med ren DÅLIG mat. Men jag har även dragit i mig totalt 4 öl, en halv chipspåse(fan!) och en twix. Hoppas det inte påverkar mig allt för mkt, men samvetet är som förtjänat dåligt.
Trots ingen cykling denna vecka heller så pekar vågen på ett par hundra gram neråt redan nu med, men om det består märker vi på söndag morgon då jag väger in igen.
I helgen blir det ~8h distanscykling och förhoppningsvis en till likadan runda dagen efter ifall rumpan tillåter. Allt förutsatt att jag får mitt växelöra till helgen såklart.
STIZZE skrev:
> Jag har dåligt samvete med cyklingen. Har haft
> cykeln ståendes utan växelöra sen i lördags
> FÖRRA veckan, har bara blivit en runda på gamla
> cykeln då den är så tråkig att sitta på. Har
> skött mig lite sisådär med mat sista veckan
> också, jag har hållt portionerna låga och bra
> med mestadels riktigt bra val av mat, ingen direkt
> utstickare med ren DÅLIG mat. Men jag har även
> dragit i mig totalt 4 öl, en halv
> chipspåse(fan!) och en twix. Hoppas det inte
> påverkar mig allt för mkt, men samvetet är som
> förtjänat dåligt.
>
> Trots ingen cykling denna vecka heller så pekar
> vågen på ett par hundra gram neråt redan nu
> med, men om det består märker vi på söndag
> morgon då jag väger in igen.
>
> I helgen blir det ~8h distanscykling och
> förhoppningsvis en till likadan runda dagen efter
> ifall rumpan tillåter. Allt förutsatt att jag
> får mitt växelöra till helgen såklart.
Om du inte redan visste det så kan jag avslöja att det finns annat man kan träna än cykling.
smiley skrev:
> Om du inte redan visste det så kan jag avslöja
> att det finns annat man kan träna än cykling.
Det finns just nu ingen annan fysisk aktivitet jag kan tänka mig lägga ner tid på, att träna bara för att träna motiverar mig inte och är därför inget som håller i längden, därför väljer jag att avstå helt från andra typer av träning än just cykling.
Jag cyklar i första hand för att det är roligt, i andra hand för träning. Jag har snittat ca 60min cykling om dagen, sju dar i veckan, sedan första maj i år då jag började.
Med mina distanspass i helgen hoppas jag med att ta igen lite av den träning jag missat sedan cykeln varit fast på verkstan i väntan på delar. Min puls för max fettförbränning är 128slag/minuten, vilket jag borde kunna hålla på distanspassen. Eftersom jag troligen inte får min cykel idag kommer jag även åka förbi posten och hämta upp min trainer och köra ett intervallpass ikväll på nån av mina gamla getabockar där hemma.