Ev. konstruktionsfel på Specialized epic carbon?
För någon månad sedan la jag ner 30 000 på en Specialized epic carbon expert fsr. Det tog inte ens mer än tre turer innan en glipa till vevlagret hade uppenbarat sig. Jag lämnade in cykeln till en reparatör som fixade glipan (detta gjorde han i samspråk med butiken där jag köpt cykeln och fick sedan reparationskostnaderna á 300 täckta). Och nu, 3-4 veckor sedan jag fick cykeln reparerad så har samma problem uppenbarat sig igen.
Problemet gör ju inte cykeln funktions oduglig men har man ändå lagt ner såpass mycket pengar i stål och kolfiber vill man ju ändå att delarna ska vara intakta.
Det jag undrar över är hur jag ska gå vidare. Ska jag 1) lämna in cykeln på reparation en gång till och hoppas att problemet blir fixat temporärt. 2) Begära att cykelbutiken byter ut delarna.
Problemet gör ju inte cykeln funktions oduglig men har man ändå lagt ner såpass mycket pengar i stål och kolfiber vill man ju ändå att delarna ska vara intakta.
Det jag undrar över är hur jag ska gå vidare. Ska jag 1) lämna in cykeln på reparation en gång till och hoppas att problemet blir fixat temporärt. 2) Begära att cykelbutiken byter ut delarna.
Bilagor
Senast ändrad: