Få tag på sprutor för luftning av bromsar

Ekorre

Ny medlem
Hallo

Jag försöker få tag på sprutor stora modelen för att lufta mina bromsar.
Jag var till apoteket men det enda jag fick köpa var 5ml sprutor, för dom stora "vanliga" var jag tvungen att ha tilstånd från en läkare för att få köpa.

Vilket apotek handlar ni på?
Eller finns det nån dr happy som skriver ut recept på såna =).

/korren

ok
Jag fick med 2st sprutor när jag köpte magura service kit, dom var kasnke på 50ml men ena spetsen gick av. Dom små 5ml såg så fjuttiga ut att man måste fylla på dom hela tiden.
Men det kanske går bra med dom =)

Ring vårdcentralen och förklara ditt problem.. Du kan ju alltid dra till med att du blir galen ifall du inte får komma ut och cykla

jag var inne på apoteket, först ville dom inte sälja större än 5ml, men efter lite förklaring vad ja skulle ha dom till o varför, efter en liten på skrivning på ett papper gick jag senare ut med 10 st 20ml :)

Kolla med Elfa. En sökning på "doseringsspruta" bör kunna ge något om jag inte minns från en tidigare tråd. Apoteket kollar som sagt snett på alla som vill köpa en spruta, och dessutom är de ganska dyra. Elfa är bra mycket billigare har jag för mig och har i flera storlekar.

Kommer ihåg sista gången jag skulle köpa sprutor. Tänkte passa på när man ändå skulle hämta andra läkemedel. Som vanligt får man väldigt suspekt blick tillbaks, och så går de bak och rådfrågar andra i personelen. Den här gången fick jag dock lite annorlunda svar. Efter en stunds viskande, donande med papper och grejjer där bak så berättade dom att de skrev ut ett extra recept, och att jag kunde få skrutorna på högkostnads skyddet! Jag gick nöjt ut med 20-tal små sprutor under armen!

Hoppas verkligen inte Apoteken säljs till privata företag! :)

Köper ni nålar till sprutorna också eller? Trodde det var nålarna de var restriktiva med.

Tillbaka
Topp