Fabian Cancellara - sista säsongen

nieves

Aktiv medlem
Idag vann han Strade Bianche i Toscana. Otagliga timmar har jag följt denne cyklist framfart på eurosport. Vårklassiker, gula ledartröjor, utbrytningar, långspurter, korta spurter, tempolopp alla lika spännande.
Här lite av en tillbakablick del 1

En favorit som jag hejat på under många år, speciellt på vårklassikerna. Trist att ha slutar. Många mil långa solo-körningar som håller in i mål på Paris-Rbx, mkt mer imponerande än alla fjantiga bergsgetter !!

Fabian Cancellara är väl moppegrabben som jagats av UCI i åratal för sina gömda moppemotorer?

Bengt-re sa:
Fabian Cancellara är väl moppegrabben som jagats av UCI i åratal för sina gömda moppemotorer?
Japp och den står i garaget, han visar stolt upp underverket i dokumentären.
Nu återstår att se om han mäktar med att vinna ngn av vårklassikerna, han själv lät sugen på att få prova la maglia rosa ett par dagar.
Kommer han att försöka göra ngt timrekord? Han har en omöjlig maskin i Wiggins att slå men det vore ändå kul att få se vad han mäktar med på bana.
VM linje & tempo känns svårt men jag håller ett par extra tummar ffa för att det inte kraschas nu det sista året.
Här i en videosnutt från affären i El Horno (Soriabackens början)

Tillbaka
Topp