Falutråden

Falutråden
Pannlampstur ikväll i Källviken. Tänkte köra lite pushbike i Baksidan. Tempo bestäms av min förkylning men utgå från nybörjartempo uppför = gå.

20:15 ish vid cykeltvätten/parkeringen.

'Tråkigt uppför, kul utför' är mottot. Medtag fika.

Skriv gärna här så att jag vet om någon väntar där. Annars väljer jag kanske en annan startplats.

Falutråden
danne1 skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som ska hojja imorn?, tänkte köra
> källviken och/eller området runt kunterberget
> m.m (grycksbo enduro 2014)

Jupp. Pannlampa då också tror jag men lite tidigare.

Falutråden
danne1 skrev:
> Nån som ska hojja imorn?, tänkte köra
> källviken och/eller området runt kunterberget
> m.m (grycksbo enduro 2014)

Jag tänkte ta mig ner till Falun och köra källviken, är på plats 13.00.

Falutråden
Kung_Gustaf skrev:
> danne1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som ska hojja imorn?, tänkte köra
> > källviken och/eller området runt kunterberget
> > m.m (grycksbo enduro 2014)
>
>
> Jupp. Pannlampa då också tror jag men lite
> tidigare.

Ok, hakar gärna på då, pannlampscykling är aldrig fel, hör av dig med tid imorn.
Är Årebo och cyklar stålgris(tungutväxlad-stål-enduro-ht med dh-däck) så lugnt tempo uppför och skoj utför är också min stil.

Falutråden
danne1 skrev:
> Kung_Gustaf skrev:
> -----
> > danne1 skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nån som ska hojja imorn?, tänkte köra
> > > källviken och/eller området runt
> kunterberget
> > > m.m (grycksbo enduro 2014)
> >
> >
> > Jupp. Pannlampa då också tror jag men lite
> > tidigare.
>
> Ok, hakar gärna på då, pannlampscykling är
> aldrig fel, hör av dig med tid imorn.
> Är Årebo och cyklar
> stålgris(tungutväxlad-stål-enduro-ht med
> dh-däck) så lugnt tempo uppför och skoj utför
> är också min stil.

Kul! Jag tänkte mig runt 19:00. Funkar det? :) PM:ar för säkerhetsskull.

Falutråden
Morgontur på Lugnets röda med Superkarin

Bilagor

• IMG_20151013_092211.jpg
    IMG_20151013_092211.jpg
    115.1 KB · Besök: 41
Falutråden
UrTomas skrev:
> Hmm, det där ser ut som en Superkarin från
> Svärdsjötrakten som jag känner... :)

Stämmer bra det UrTomas.
Hon nämner dig ibland när vi snackar cykel

Falutråden
DrDenial skrev:
> Den är antagligen avstängd för att inte frysa
> sönder vid minusgrader.

Misstänkte det.
Drog till Källviken å spolade av cykeln

Falutråden
Imorgon drar vi till Bjurs! Har kikat ut en vända med mycket stig, en del grusväg och så lite asfalt som möjligt. Det blir ca 3 mil (om allt går som planerat), vi träffas vid fotbollsplanen kl 8 och ska se till att vara tillbaka till 12. Den som vill får vara med, skriv gärna i tråden, PM:a eller ring/sms:a på 0736714470 så jag vet om jag ska vänta in nån :)

Falutråden
Såg nog den idag hänger på en av ledmarkeringarna, efter 15 km leden. Typ halvvägs när du kommer från singeltrack nerförsbacke ut på skogsbilsväg.

Happy hunting

Falutråden
Kung_Gustaf skrev:
> Sorry jag har glömt att svara dig Gordiz. Är i
> sthlm.

Det är lungt, se till att du vinner Shreddans film tävling nu så du håller dalmasflagan i topp?

Senast ändrad:
Falutråden
Nån som ska hojja i helgen? tänkte köra lite vid kunterberget-kårarvet-igeltjärnsberget m.m. och endurobanorna på övningsområdet nu i helgen om nån vill haka på

Falutråden
Väcker liv här igen.
Hur är stigläget i Falun/Grycksbo nu? Tänker att det borde ju tina lite plus att de är fler aktiva som håller uppåkt.

Är det värt att åka 6mil enkel för nån stig lr är det hopplöst med snö och is?

Falutråden
Någon som har koll på vart det går att cykla? I Stångtjärn och på Lugnet är väl uteslutet pga längdskidspåren? Eller kan man komma runt dessa på något sätt och hitta fina stigar?

Falutråden
pontusolofsson sa:
Någon som har koll på vart det går att cykla? I Stångtjärn och på Lugnet är väl uteslutet pga längdskidspåren? Eller kan man komma runt dessa på något sätt och hitta fina stigar?

Personligen tror jag att everytime she smiles på lugnet är körbart, tittar man på webkameran från yr.no över lugnet är det istortsett inge natursnö bara konstsnö. Hur väl hittar du på lugnet?
När tänker du cykla? Jag kan ha fått en lucka till imorgon på dagtid?

Falutråden
Jag cyklade lugnet 15 km i lördags. Mucket snö där det inte är singletrack. Byggda stigar har inte torkat upp än så fatbike eller var försiktig.

Falutråden
Från Stigcyklisternas Facebook:

"Det är vår i luften många börjar så smått plocka fram cyklarna för säsongen - härligt! Tänk bara på att det är en känslig period den närmaste tiden, med tjällossning och blött i markerna. Därför vill vi uppmana er alla att cykla med förstånd så vi inte förstör stigar och marker.
Lederna på Lugnet behöver flera veckor till innan de är lämpliga att cykla på, det gäller både byggda och naturliga stigar. Däremot är stora delar av Källvikens slinga snustorr och i mycket bra skick. Sydsidan av Jungfruberget är också torr och fin och ett bra alternativ om man vill damma av cykeln.
Flow-leden på Lugnet kommer inte öppna förrän tidigast i mitten av maj, det är fortfarande jobb kvar att göra på den och det ligger tjockt med konstsnö längs stora delar av leden. Vi ber er att inte smygcykla på de delar som tinar fram - ha tålamod!
Med hopp om en fantastisk cykelsäsong!
/Falu Stigcyklister"

Jag sprang delar av Bergsstigen på Lugnet i söndags och det var riktigt sugande längs skidgatorna - där det inte är snö är det superblött och sumpigt så jag hade skippat Lugnet helt tills det blivit lite varmare och torrare.

Tillbaka
Topp