Färgborttagning som fungerar?! - blir galen!

filipjonsson

Aktiv medlem
Jag har testat biltemas och nu Biokleens fägbort spc203 vilket inte heller tycks bita på Metalicklacken. Är det nån som vet något som verkligen fungerar.

Det är en aluram så Kaostiksoda går bort!

Jag använde flugers färgborttagning. La ett grymt tjockt lager och slog in hela ramen i gladpack sedan fick den ligga i ett varmt rum i 72ish timmar. Gick att skrapa (med isskrapa till vindrutan) och spola bort det mesta av lacken.

Cellulosaförtunning. Tar bort allt, bara att gno med en svamp. Men gäller det hela ramen så är det väl bara blästring som blir helt bra.

Har bra erfarenheter av Alcros färgborttagare. Pensla rikligt, plasta in och låt stå i minst 24h. Fick köra i ett par omgångar senast jag rensade en ram men med lite tålamod så går det.

Jag testade Biltemas med och enda den tog va när jag spillde 2 droppar på mitt blåa mekställ, där blev det lite blekt. Jag gav upp och gick på med en sån här i 2h sen va det klart (inkluderat 2 kaffepauser)

19205.jpg

Om du inte är ute efter ett metallrent utseende varför ta bort färg som sitter så pass bra? Slipa och lacka över! =)

Den är inte anodiserad. Den anodiserade styrstammen gjorde jag ren i Kausticsodabad igår .- det var lite häftigt!

det är metallrent utseende jag vill åt!

Biokleens medel hjälpte inte det heller. Jag funderar på om jag skall vända mig till nån billackeringsfirma som kanske kan göra jobbet åt mig med sina medel. vad tror ni om det?

Tillbaka
Topp