Fästa lamp-batteri på ramen eller i väska?

BuTTuS

Aktiv medlem
Har monterat min nya LedX Mamba ikväll vilket blev ganska bra tycker jag:
1C13804A-EB94-4329-AB1A-93AFFFEDA559.jpeg

Är dock inte lika nöjd med var/hur batteriet hamnade :)
3ADB4EF2-C2AC-4F4C-871B-81A2D8C00526.jpeg

Hade först tänkt ha det i flaskhållaren men det är något för stort, 11x7x2 cm. Någon som vet en färdig lösning för detta, typ någon vattentät låda man kan montera under eller i stället för flaskhållaren? Eller någon platt väska med de måtten som sitter bra på/under överröret?

Peta ner batteriet i en vattenflaska som du har moddat på lämpligt vis. Annars brukar ju batterierna komma i en liten tygpåse med kardborre på, den funkar att sätta på ramen.

Flaskan var min första tanke men det är lite för brett. Någon påse följde inte med, det är ju främst en pannlampa...

BuTTuS sa:
Flaskan var min första tanke men det är lite för brett. Någon påse följde inte med, det är ju främst en pannlampa...

För brett för hela flaskan eller bara för öppningen? Det finns ju verktygsflaskor med större lock på. Jag använder en sån som jag borrade hål i locket på, där kan man ju peta i en gummibussning med om man vill får det ännu tätare.

mtb565 sa:
BuTTuS sa:

För brett för hela flaskan eller bara för öppningen? Det finns ju verktygsflaskor med större lock på. Jag använder en sån som jag borrade hål i locket på, där kan man ju peta i en gummibussning med om man vill får det ännu tätare.
Bredare än en flaska. Ska se om jag hittar någon lämplig plastlåda att fästa det i

mtb565 sa:
BuTTuS sa:

Tack för tipset, köpte en sån som var supertunn så batteriet gick i utan att den deformerades allt för mycket och jag är helt nöjd med resultatet. Busenkelt att flytta till annan cykel också.

1B0EF2D3-DCD3-4387-A7A4-D942DEF0812C.jpeg

Najs, fast nu fick du ju ett nytt problem då flaskstället är upptaget.

Så nu måste du köpa en sån här väska oxå för att ha vattenflaskan i :-)

Bilagor

• 70395B94-69A1-45DF-B18A-7102CD6BBA4B.jpeg
    70395B94-69A1-45DF-B18A-7102CD6BBA4B.jpeg
    942.8 KB · Besök: 88
Aj då, tänkte inte på det :)
Nä det går inte så mycket vatten så här års, och det jag behöver har jag i blåsan i ryggsäcken.

Tillbaka
Topp