Fastrostad sadelstolpe
Hej,jag har köpt en lite äldre damcykel med stålram och aluminium sadelstolpe som inte vill släppa taget.Jag har provat att slå ner den med en slägga bara för att rucka på den utan resultat.Har provar att vrida den med 2 st rörtänger utan resultat.Har testat att värma utan resultat.De alternativ jag ser nu är att antingen skära ett spår i ramröret och sedan svetsa ihop det igen eller kapa toppen på sadelstolpen och försöka slitsa sadelstolpen inifrån i hela dess längd nere i ramröret,skitjobbigt vet jag för jag har gjort det tidigare.
Är det någon som har provat att först värma hela skiten och sedan köra kylspray inne i sadelstolpen,aluminium krymper ju mer än stål av kyla så då kanske den släpper tänker jag.
Eller så kanske någon har en helt annan taktik som kan funka.Jo jag har funderat på att slänga skiten.
Göran
Är det någon som har provat att först värma hela skiten och sedan köra kylspray inne i sadelstolpen,aluminium krymper ju mer än stål av kyla så då kanske den släpper tänker jag.
Eller så kanske någon har en helt annan taktik som kan funka.Jo jag har funderat på att slänga skiten.
Göran