FAT Racer

FAT Racer
om man inte kan lägga nån tusing mer då?

visst äre mer strul, men egentligen, man betalar mindre, nånstans tas det ju, jag väntar mig inte lika bra service när ja köper saker från nån billigare affär som när ja beställer från en dyr affär.
hade de både varit dyra och ha dålig service så hade det varit värre. därmed inte sagt att jag tycker att det ä bra att deras service ä sådär.

FAT Racer
Beställde i maj. Nu är det bara gaffeln som de inte har. :( Menmen , va varnad innan så får väl skylla mig själv. Men beställer man nu så har man säkert en fin cykel till våren. Inte för att jag kan rekomendera dom. Beställde med Ritchey Pro gaffel , de har Ritchey WCS på lager men vill inte kompensera mig. Tänker verkligen inte skicka mer pengar för att få den istället utan får glatt vänta ett apr veckor till. Ifs 140euro men för att fått vänta 3mån så...

FAT Racer
Annars verkar det gå att gnälla. En kompis skickade sin pappa på dem (eftersom pappa kan skoltyska) och fick cykeln ett par dagar senare, uppgraderad och fin. Han hade också beställt i maj, men har nu haft den i knappt en månad tror jag.

FAT Racer
Vart lite sugen på en kawasakigrön Project SL 105er. Vet bara inte vilka hjul man ska välja, är Mavic Aksium skräp? Lite tunga är dom ju, cykeln kommer landa på 7.91kg (med mavic aksium) och 802Euro + frakt.

FAT Racer
Ingen cykel än och senaste 1,5veckan svarar dom inte på mail.
Det är väl nån stor cykelmässa nu? och oktoberfestivalen så killarna är väl upptagna.. :( Ska ifs ner själv till Munchen nu på oktoberfestivalen. Snart 4månader....

FAT Racer
Nästa år 2009 garanterar FAT max 14 dagars leveranstid. Överskrids tiden drar de bort 10 EUR per dag från priset.

Från senaste Bike (10/08).
fat.jpg ht=718

Fyra månaders väntetid nästa år ger en skaplig rabatt :-)

FAT Racer
elmaco skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj! Där kan man säga att de tar tag i några av
> problemen!
>
> Vad kommer Canyon att kontra med?

De kontrar med...

-6 veckors väntetid HITTILLS på ett ramhelvete som de sa att de har i lager och som de skulle skicka inom 2 veckor

-de kontrar med att vägra svara på frågor utan hänvisar till agenten här i Finland.

-de kontrar med att ha en agent som inte svarar på mail, eller på telefonsamtal (70 försök hittills...)

JÄVLA SKITFIRMA!

KÖP ALDRIG CANYON! KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!KÖP ALDRIG CANYON!

FAT Racer
elmaco skrev:
> Jag hoppas att du har betalat Happy för den här
> reklamen för Canyon... ;)
>
> Förstår din frustration...

Mitt motto för en vecka framåt är att på något sätt smutskasta Canyon i alla mina inlägg.

FAT Racer
damn, skulle ha väntat tills nästa år med att beställa cykeln, då hade jag fått den gratis ;-)
måste dock säga att jag inte har haft några kommunikationsproblem med fatkundservicen, just nu är det bara gaffeln som fattas... det verkar som de hara stora problem med leveranserna ifrån ritchey. Tror jag kommer att få FATen innan jul i alla fall ;-)

FAT Racer
Inga svar efter 1månad av mailande och haft en tysk kompis som försökt ringa dom utan att få vettiga svar. Känns som ett mirakel om man ens får någon cykel. Köp inte från dessa skojare!

FAT Racer
mossmann skrev:
> damn, skulle ha väntat tills nästa år med att
> beställa cykeln, då hade jag fått den gratis
> ;-)
> måste dock säga att jag inte har haft några
> kommunikationsproblem med fatkundservicen, just
> nu är det bara gaffeln som fattas... det verkar
> som de hara stora problem med leveranserna ifrån
> ritchey. Tror jag kommer att få FATen innan jul i
> alla fall ;-)

De har även stora problem med leveranser från Schwalbe, problem med att läsa innantill, problem med att räkna samt problem med att föra över pengar på överenskommet sätt.

FAT Racer
Grejen är att avbeställa sin svarta tyskcykel, få alla ursäkter och förklaringar och sedan ett erbjudande som är så billigt att man inte har råd att säga nej. Så sanslöst bra!

FAT Racer
Va fan är detta för företag.. Vadå nån har pratat med support? Jag inger ner, en ensam snörvlig tjej som inte kan se nåt varken på mitt kundnr alt beställningsnr. Hon kan bara ta mitt nummer så nån av de 2 ? personer som jobbar där ska ringa upp mig. Har mailat i 1månad och skickat telefon nummret till den snörvliga tjejen 3gånger.. inget svar..

FAT Racer
De ringde mig nyss. Skickar cykeln imorgon. Allt va klart så det lät bra. Men det är väl inte över förens det är över men nu har jag en bra känsla och kanske har en cykel denna evcka elle rbörjan på nästa med tur. Bara 4+ mån väntetid. naaaajs. Största oron jag har är nog att de 100euro jag la för att uppgradera till Ritchey WCS kommer de glömma bort. Jag är nog glad bara det komme rnåt man kan cykla på. Kanske finns lite sol kvar för en långrunda..

FAT Racer
Måste skriva och klaga lite mer. Jag börjar verkligen tycka riktigt illa om detta företag. Det måste ju ta massa tid för dom också att svara tillslut på alla klagobrev och klagotelefon samtal. Fatta om man haft ett slimmat workflow vad gäller försäljning och kundhantering. Shit man skulle ju kunna göra cyklarna ännu billigare :)

FAT Racer
mazone skrev:
> Måste skriva och klaga lite mer. Jag börjar
> verkligen tycka riktigt illa om detta företag.
> Det måste ju ta massa tid för dom också att
> svara tillslut på alla klagobrev och klagotelefon
> samtal. Fatta om man haft ett slimmat workflow vad
> gäller försäljning och kundhantering. Shit man
> skulle ju kunna göra cyklarna ännu billigare :)

Har du fått cykeln ?

Du beställde i Maj , slår mig med hästlängder .
Jag fick min på tre månader .

Visst får man en inblick i hur brevbombare mm. tänker ?

Du har mina djupaste sympatier .

Martin

FAT Racer
Nej inte fått den än. 4+ månader nu. betald i början av juni. I onsdag förra veckan ringde dom mig och sa att allt va klart och skulle skicka den på torsdag och sedan skulle de maila trackingnummer. Ingenting änsålänge såklart... :)

Fick du trackingnummer innan eller dök den bara upp? som jag läste att den gjorde för nån.

Senast redigerad av en moderator:
FAT Racer
mazone skrev:
> Nej inte fått den än. 4+ månader nu. betald i
> början av juni. I onsdag förra veckan ringde dom
> mig och sa att allt va klart och skulle skicka den
> på torsdag och sedan skulle de maila
> trackingnummer. Ingenting änsålänge såklart...
> :)
>
> Fick du trackingnummer innan eller dök den bara
> upp? som jag läste att den gjorde för nån.

Att de skulle skica i morgon el. på onsd . fick man höra en del :-(

På första cykeln fick jag tr.nr. via mail nästan utan påstötning .
Sedan blev det värre , men vi var inte bästa vänner kanske därför .
När cykeln väl kom fick jag , efter massiva påtryckningar ,ett nr. som ej gick att spåra i Sverige och vid första kontakten med posten inte heller de kunde hjälpa mig med .
Löste sig dock när jag fick tag i rätt person där .

FAT Racer
Åh vad skönt att jag får huvudvärk .. känns som resan inte är slut än med andra ord. Blir att gå och tröstköpa cykelhandskar eller nåt annat litet sålänge.

FAT Racer
mazone skrev:
> Åh vad skönt att jag får huvudvärk .. känns
> som resan inte är slut än med andra ord. Blir
> att gå och tröstköpa cykelhandskar eller nåt
> annat litet sålänge.

Tröst : Tror jag skulle köpa samma cykel igen men med annat upplägg .
Skulle inte sälja bef. racer innan jag erhåller den nya .
Skulle även kolla att de hade alla delar hemma innan betalning .

Tror absolut du blir nöjd bara du får cykeln .

Skänker också en tanke till stackarna på Hotlinen , de kan inte ha det lätt .

Matin

FAT Racer
Över en vecka sen dom sa att den skulle skickas får jag detta efter jag ringt ner och tjatat på dom.

Hello,

We send you your bike. I think it will arrive next week. I send you the order number when i get them from DHL.

Jag vet liksom inte om jag känner mig tryggare efter detta. :) Vilka amatörer.

FAT Racer
Fått trackingnummer idag. Tips www.dhl.de ,där kan man söka och se vart kollit är då man endast får Tyska DHL nummret som sedan Posten i Sverige tar över. För att få reda på Svenska kollinummret måste man sedan ringa Posten då denna funktion inte finns online. Jag hoppas att det är rätt grejer jag får men skulle aldrig göra om denna resa igen då man verkligen måste tjata på dom för att det ska hända nåt. Känns nästan som att man byggt cykeln själv.

FAT Racer
Bilden gör den inte rättvisa. Hon är verkligen vacker. 5månader väntan över :) och det roliga slutar inte där

american classic +90e vart DT swiss +310e :)
framgaffel vart en PZ 4.1 carbon racing. Det valet finns inte ens på siten? :)
sadelstolpe WCS carbon istället för comb
styre vart WCS,
ja .. lite osäker på vad som är vad då det känns som att ingenting riktigt stämmer, ramen är väl rätt och känns som rätt storlek iaf.. och sadeln är rätt. Så det känns som jag fått uppgraderingar på lite ställen och att det kunde bli hur som helst.

Och så mycket plastpåsar i en kartong har jag aldrig sett... allt överblivet skräp har dom skickat med.
Men ingen burk proteinpulver fick jag :)
Kommer jag på nå mer så ... nu ser jag framemot en sista solig höstdag.

Bilagor

• IMAGE_024.jpg
    IMAGE_024.jpg
    48.4 KB · Besök: 31
FAT Racer
Den tyckte jag va lite kul. Ultegra :) och fästet i ramen är campagnolo? såg jag precis. :)

Bilagor

• IMAGE_040.jpg
    IMAGE_040.jpg
    45.6 KB · Besök: 35
FAT Racer
Nä... kom igen nu. 5 månaders väntan och bilderna ser ut som bilderna från bastu-vm... Bättre bilder och mycket detaljer NU! Det där är ju ändå ett happy-rekord i väntan som vi ser.

FAT Racer
haha .. fan min digitalkamera är cp. sorry men jag kan lägga upp fler bastubilder :)

Bilagor

• IMAGE_025.jpg
    IMAGE_025.jpg
    44.9 KB · Besök: 32
  • IMAGE_028.jpg
    IMAGE_028.jpg
    38.1 KB · Besök: 32
  • IMAGE_031.jpg
    IMAGE_031.jpg
    49.1 KB · Besök: 27
  • IMAGE_034.jpg
    IMAGE_034.jpg