Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Stånkan sa:XXL kör 25% rabatt. Utbudet i Uppsala:
Jumbo Jim 4.8 liteskin ~ 472kr
Surly Bud ~ 750kr
Lars.E sa:Stånkan sa:XXL kör 25% rabatt. Utbudet i Uppsala:
Surly Bud ~ 750kr
Riktigt bra pris.
Ett tips för alla med snowshoe 4,5 är att uppgradera nu när det är billigt. Väl investerade pengar.
Martinmat sa:Lars.E sa:Stånkan sa:XXL kör 25% rabatt. Utbudet i Uppsala:
Surly Bud ~ 750kr
Riktigt bra pris.
Ett tips för alla med snowshoe 4,5 är att uppgradera nu när det är billigt. Väl investerade pengar.
Har nu köpt ett GC 4.6 av fatboyslimjim här på happy, som levereras hem av bekanta. Tänkte byta ut mitt snowshoe fram men köra dem bak för att köra slut på dem, problemet jag mest har tänkt på är självstyrningen, som blir extra extrem nu under sommaren, märker det inte lika tydligt på vintern. Ska bli spännande att se om det ger den revolution du brukar säga Lars.E :-) för som bakdäck är det väl inga problem, känns dumt att slänga 2 par i princip nya Snowshoe....
Fatboyslimjim sa:Hej! Lite varning för Jumbo Jim. Rullar bra o hyfsat grepp men ack så tunna. Trashade ett igår. En gren gick rätt genom slitbanan, tror inte det hade hänt med ex GC.
Fatboyslimjim sa:Jag körde 4,8 snakeskin men det räckte tydligen inte.
Lars.E sa:Martinmat sa:Lars.E sa:Stånkan sa:XXL kör 25% rabatt. Utbudet i Uppsala:
Surly Bud ~ 750kr
Riktigt bra pris.
Har nu köpt ett GC 4.6 av fatboyslimjim här på happy, som levereras hem av bekanta. Tänkte byta ut mitt snowshoe fram men köra dem bak för att köra slut på dem, problemet jag mest har tänkt på är självstyrningen, som blir extra extrem nu under sommaren, märker det inte lika tydligt på vintern. Ska bli spännande att se om det ger den revolution du brukar säga Lars.E :-) för som bakdäck är det väl inga problem, känns dumt att slänga 2 par i princip nya Snowshoe....
Personligen så låter jag båda mina snowshoe ligga och skämmas i en låda i garaget.
Men folk tycker ju olika.
Lars.E sa:Personligen så låter jag båda mina snowshoe ligga och skämmas i en låda i garaget.
Men folk tycker ju olika.
AnteL sa:Nån som har provat minions 4.8or... jag gillar rejält tuffa stigar och nerfarter. Har ett par nates nu som funkar bra men hojen blir så låg med dom däcken.
Jag kör FBF/FBR 4.8 EXO. Grymt stabila och extremt bra grepp. Funkade oväntat bra på isiga stigar i vintras, bara det var skrovligt. I lera blir det inte bättre. De stora blockliknande dubbarna hugger sej fram. För packad snö finns det dock bättre däck. Och rullet på jämnt underlag inget vidare. Men behöver du däck för riktiga grisförhållanden finns det nog inget bättre.AnteL sa:Nån som har provat minions 4.8or... jag gillar rejält tuffa stigar och nerfarter. Har ett par nates nu som funkar bra men hojen blir så låg med dom däcken.
Lars.E sa:AnteL sa:Nån som har provat minions 4.8or... jag gillar rejält tuffa stigar och nerfarter. Har ett par nates nu som funkar bra men hojen blir så låg med dom däcken.
Gillar du Nate men vill ha 4,8 så är det exakt vad Lou är... Lou 4,8 är en större kopia av Nate. Kompletteras med fördel med Bud 4,8 fram.
AnteL sa:Lars.E sa:AnteL sa:Nån som har provat minions 4.8or... jag gillar rejält tuffa stigar och nerfarter. Har ett par nates nu som funkar bra men hojen blir så låg med dom däcken.
Gillar du Nate men vill ha 4,8 så är det exakt vad Lou är... Lou 4,8 är en större kopia av Nate. Kompletteras med fördel med Bud 4,8 fram.
Vart Lou fram och bak :) Flera som gillar den kombinationen.
Lars.E sa:AnteL sa:Lars.E sa:AnteL sa:Nån som har provat minions 4.8or... jag gillar rejält tuffa stigar och nerfarter. Har ett par nates nu som funkar bra men hojen blir så låg med dom däcken.
Vart Lou fram och bak :) Flera som gillar den kombinationen.
Lou är rejäla däck som tål lite tuffare tag, och gillar du Nate så borde du gilla storebror Lou.
Kupa sa:Jag svarar "ja" på att förlänga kedjan, men "nej" på att byta skiva. Däremot ska du flytta bromsoket i samband med att du flyttar hjulet.
Lars.E sa:Tycker du att fattystrippers latexband är dyra?
Det är ju bara latexbanden du behöver om du ändå vill köpa vätska och ventiler på annat ställe. (vilket jag förmodar då du gör prisjämförelsen med en tejprulle).
Fattystrippers utan blingstrip är det enklaste och säkraste du kan montera på dt-fälgarna. Plättlätt och burpfritt.
kontorsråttan sa:Jag har fått mina nya Jumbo Jim 4.8'or. De vägde över 1500 gram per styck, avgjort mer än de 1290 gram som Schwalbe säger. Nästan så jag överväger att skicka tillbaka dem. Jag valde JJ litet för att slippa allt för tunga däck.
Kupa sa:kontorsråttan sa:Jag har fått mina nya Jumbo Jim 4.8'or. De vägde över 1500 gram per styck, avgjort mer än de 1290 gram som Schwalbe säger. Nästan så jag överväger att skicka tillbaka dem. Jag valde JJ litet för att slippa allt för tunga däck.
WTF, det var verkligen tungt. När jag köpte mina JJ 4,8 när den här tråden var på sidan 5, så visst var de tyngre än 1290, men inte så jäkla tunga.
kontorsråttan sa:Jag har fått mina nya Jumbo Jim 4.8'or. De vägde över 1500 gram per styck, avgjort mer än de 1290 gram som Schwalbe säger. Nästan så jag överväger att skicka tillbaka dem. Jag valde JJ litet för att slippa allt för tunga däck.
.
Fatboyslimjim sa:Tjena! Kör på Flowbeist eller Bud fram om du kör mycket vinter. Viktigt med ett däck som inte tappar styrningen. Har bara kört jumbo på sommaren men det är inte mycket till klackar som kan hålla riktningen på jumbon. Gc fungerar dock fint som bakdäck tycker jag, sämre som framdäck på vintern. Sen beror det väl på hur du kör. Jag har försökt hålla uppe småstigar hela vintern, då är bud och lou grymma. Åker du skoterspår eller pistat, typ skatespår, klarar du dig med vilket som. Har inte testat Flowbeist men mönstret ser mer ut som Bud.