Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Miracle sa:Jo, bytte framdäck ändå. Nu vet jag också varför däcket heter "Wrathchild". Nästan så man behöver hörselskydd på isigt underlag. ;)
Detta däck var i alla fall vad jag behövde just nu för mitt lite tilltufsade balanssinne. :)
Dock så funkar det ok med Dillinger 5 som bakdäck, kan jag tycka.
frid!
Jörg väntar fortfarande på fler beställningar innan han importerar, så kom igen nu alla ;-)Lars.E sa:Så... Om fler i tråden är intresserade så kan det vara läge att snabbt beställa för att hamna i samma sändning?
Har du fått veta på ett ungefär när beställningen ska gå?
Jörg är en trevlig kille som verkar gilla cyklar iallafall.
Jag fick priset 240/410€ odubbat/dubbat för paret, men sen tillkommer väl importen som då beror på hur många som beställer...Pepperazzi sa:Nyfiken, vad kostar dom där Johnny 5:orna från Jörgs Tyskimport?
BuTTuS sa:Jag fick priset 240/410€ odubbat/dubbat för paret, men sen tillkommer väl importen som då beror på hur många som beställer...Pepperazzi sa:Nyfiken, vad kostar dom där Johnny 5:orna från Jörgs Tyskimport?
Jag har haft/har dillinger 4/5 och jumbo jim 4/5 samt provmonterat ett snow shoe men alla har haft samma passform. Låter som det är något fel på ditt?Tucker black sa:Mitt Dillinger 5 vandrar på fälgen så latexbandet "fattystripper" blir ovalt vid ventilen, och läcker ur luft. Är det flera som har det problemet? Däcket är väldigt lättmonterat det vill ramla av fälgen, men sitter bra när man får i luft. Men det verkar större än mina andra däck.
danky_xv sa:Dubbar mina Gnarwal. Ni som kört med dubbade fatbikedäck, behövs alla dubbar när det är isigt? Jag har nu dubbat mellanraderna, se på suddig bild (blev tydligen en miss när jag fotade, enda bild som jag har). Hur resonerar ni?
Tack!Lars.E sa:Jag gillar JumboJim som sommardäck.
SnakeSkin har starkare däcksidor men är lite tyngre.
Hmm, jag kollade några tuffa långfatcyklister men hittade ännu ingen som har JumboJim. De har Maxxis FBF, Nate, Colossus, Husker Du .. bara aggressiva, rough terrain, loose, mud, wet, rocks, go anywhere tires.ForesterGuy sa:Jag har ju bara kört med Jumbo Jim, men tycker att de funkat bra på alla underlag.
Gräs, grus, snö, myrmark, hällar, slaggsten...det blev ett antal mil asfalt också.
Fast jag kör ju mest dagsturer, sällan mer än 10-12 mil.
Oj, det kan jag inte säga, ingen aning. Jag är ingen bra planare och det händer ofta att fatbikerutter ändras pga vädret, det är ju inte samma som asfaltcykling. Jag har också en packraft med mig och om vädret är för dåligt eller vattennivå för högt/lågt eller strömning för stark får jag också ändra rutten.BuTTuS sa:Hur många procent av din resa är väg och fina stigar?
Jag söker däck som jag kan lita på, som den hungriga Nate, den äter allt. Nackdelen är att den är tung, 1730gram sa vågen (27tpi). Nu är jag van att cykeln är tung och långsam, det är inget problem. Det är ju stor skillnad när man reser eller när man cykla dagstur: när man reser med packning får äventyret överhanden, utan packning upplever man mer fun på hastighet, singletracks etc. Så det handlar om prioriteringar och val. Mennnnnn, på ocykelbara stigar kan för mycket vikt betyda att man ger upp, att det inte går att kånka och bära cykeln. Jag är dessutom ingen starkstor kille och är också ensam så ingen kan hjälpa mig med två starka armar eller uppmuntrande ord. Så att minska vikt är mycket viktigt på den kommande resan som blir inte lätt.Miracle sa:Alltså, det är väl slitagetålighet å tillförlitlighet du behöver på dina långa turer? Då borde väl typ Maxxis vara nummer ett, kan jag tycka, följd av Surly å 45nrth, om jag fattat rätt.
Själv har jag Jumbo Jim Snakeskin, å de rullar ju lätt, men tror inte de kommer hålla nå länge, men jag kräver ju inte så mycket av dem heller.
Det är dock inte Addix å det kanske är en revolution?
Vinterdäcken mina är 45nrth. De är stabilare å slitagetåligare än Schwalbe, vad jag kan se.
frid!