BuTTuS sa:
Lars.E sa:
Den svarta rullar sämre och samlar mycker snö i mönstret.
Skicka tillbaka och beställ vita pure.
Ok tack. Tänker iaf provmontera för att se vilka marginaler det blir, kanske häver köpet helt om det blir för trångt...
Det gick, nästan...
Nu vet jag inte om det är min ram eller bakhjulet som inte är perfekt symmetriskt, men det tar i lite lite lite på högra sidan, medans det är ett par millimeter till godo på vänster. Skulle jag ta bort "kedjeskyddet" skulle det säkert gå fritt men frågan är hur länge? Gissar att däck töjjer sig något efter några mil samt att jag nu bara hade 0,3 bar och man vill kanske ha mer om det blir någon lång transportsträcka.
Så nu behöver jag ta en rejäl funderare på vad göra, den stora volymen i dessa däck lockar verkligen! Jag behöver eran input!
1 - Byta ut dom till den gummiblandning jag faktiskt beställde och sedan kapa dobbarna på högersidan något. Ut och cykla och imponeras av bärigheten men hata rullmotståndet, sälja dom och skaffa Johnny 5 för att inse att de inte gör någon större skillnad mot de Dillinger 5 jag redan har. Pengar i sjön.
2 - Häva detta köp och direkt skaffa Johnny 5 och sedan fundera på om den lilla (gissar jag?) skillnaden i bärighet mot det jag redan har är värt pengarna. Sälja D5-orna, inatala mig att uppgraderingen var värd priset men samtidigt leva i ovisshet om hur livet/bärigheten hade varit med 2XL.
3 - Häva detta köp, sätt tillbaka D5 och ut å cykla! Nu kommer jag iaf att vända bakdäcket för att testa om det blir bättre driv.