Fatbike Q&A.

Fatbike Q&A.
onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> nho1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen som kan säga vart man köper Nakamura
> > BigBob?
> > Är det nån här på forumey som köpt en
> sådan?
> > Erfarenhet?
>
>
> Tiki Lars E och Jansson99 har Big Bob och verkar
> nöjda förutom med originaldäcken.
> Jag tror det än så länge bara går att köpa BB
> i norge.

Big Bob är en riktigt trevlig fatbike till ett bra pris. Det är den cykel jag använt mest i sommar och den som är roligast att ta när man är ute på upptäcksfärd och fikaturer.

Big Bob säljs bara i Norge för tillfället. Jag köpte mina 2 när jag var på semester, men nu är det dags att avyttra dom för andra projekt.

Det sitter olika däck på Big Bob beroende på vilken modell det gäller.
MK 1 (vår 2013) har INOVA spider. = coolt spindelmönster iallafall.
MK 2 (höst 2013) har Vee Mission. = självstyr galet mycket.
Mk 3 (vår 2014) har Vee Snowshoe. = mjukt gummi som greppar på rötter och blöta, men rullar tungt på asfalt.

Det finns olika bredd på Big Bobs baknav.
MK 1 + MK 2 har 135 mm.
MK 3 finns med 135 mm på den billigare modellen 4.0. Den dyrare och lättare 5.0 har 190 mm baknav.

MK 4 som kommer nu i höst har vad jag kan förstå 190 mm baknav på samtliga modeller.

Personligen så tror jag att Big Bob är värd den högre kostnaden om man har dom extra pengarna att spendera.

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
> Efter tips från norrmännen har jag och många
> andra kört bekymmerslöst med Schwalbe 13F-slang
> (ca 185 gram) på däck upp till 4 tum. På 103mm
> breda framfälgen med 4,8-tums däck har det gått
> utmärkt med Specialized freerideslang (ca 280
> gram). Annars säger de initierade att känslan
> blir goare slanglöst så det kan säkert vara
> värt att satsa på det.

Jag kör 13F på min Fatty med Floaters. Det funkar bra. Dock har jag fått en del pinch flats vid lågt däckstryck i rotig/stenig terräng. Är lite sugen på att testa slanglöst.

Fatbike Q&A.
Grymt nöjd med det lilla jag hunnit testa med tubeless Hüskerdü på puggen, sitter som gjuten på LargeMargefälgen trots superlågt tryck.

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
> Efter tips från norrmännen har jag och många
> andra kört bekymmerslöst med Schwalbe 13F-slang
> (ca 185 gram) på däck upp till 4 tum. På 103mm
> breda framfälgen med 4,8-tums däck har det gått
> utmärkt med Specialized freerideslang (ca 280
> gram). Annars säger de initierade att känslan
> blir goare slanglöst så det kan säkert vara
> värt att satsa på det.

Jag kör med Specialized 3,0 freerideslang. Det fungerar för det mesta riktigt bra. men...
Det finns ett par problem man bör vara medveten om.

Först och främst så är det svårt att få laglappar att sitta tillräckligt bra för att kunna göra en snabb lagning i skogen då lappen sträcks loss vid pumpning. Lösningen på det är ju att alltid ha ett förråd utav hela slangar med sig på långturer, så att man slipper pumpa en nylappad slang. Det är inga problem att pumpa slangen dagen efter lappen satts dit.

Sedan kan det i vissa fall bli problem vid däckmontering med vissa slangar som börjar svälla på ena sidan före den andra. En av mina fyra freerideslangar beter sig så. Jag märkte det när jag skulle montera däcket och däcket krängde loss innan det ens hunnit komma på plats. Lösningen var att tjurhålla däcket mot fälgen där den ville kränga loss tills det blev tillräckligt högt tryck för att däcket ska lägga sig rätt. Samma sak hände med samma slang när jag bytte till ett annat däck.

Smala slangar ökar först i diameter innan dom sväller ordentligt, vilket gör att det blir ganska lite tryck på kanttråden mot fälgen, det i sin tur gör att man behöver högre tryck för att få däcket att lägga sig rätt, vilket i sin tur innebär extra pumpande bland myggen när man vill cykla vidare fortast möjligt.
Och... sitter däcket inte tillräckligt hårt mot fälgen så kan däcket dra med slangen så den sträcks sönder vid ventilen (har dock inte hänt mig med nämnda slang).

Allt detta är trots allt ganska små bekymmer om man vill spara vikt, men det kan vara bra att vara medveten om.

Fatbike Q&A.
Jag kommer troligast att prova slanglöst på min fatbike för eller senare. Det verkar som många är nöjda med resultatet, men vissa upplever samma typ av problem som jag hade när jag testade på AM-cykeln och XC-cykeln, så jag känner mig inte 100% övertygad än.
Är det någon som vet var man lättast beställer ett par billiga Mulefut-fälgar?

Fatbike Q&A.
Är det någon här som kör specialized Fatboy för jag undrar vilket växelöra man ska
köpa. Passar det från någon annan modell i deras sortiment.
Sen får ni tipsa om ni gjort några förandringar till det bättre.

Fatbike Q&A.
Växelöra borde väl butiken du köpte cykeln i kunna fixa? Är ju lätt att posta i ett brev om du inte köpt på orten.
Förändringar är personligt vad man tycker är bättre eller sämre.
Jag har ingen Fatboy själv och har endast provkört ett par sådana 3 korta svängar, men det är en cykel som fungerar riktigt bra som den är.
Slanglöst är poppis på fatbikes överlag.
Sedan om du ska cykla i kyla så kan ett fiberstyre vara skönt då det inte leder bort värme på samma sätt som alu. Det gäller även bromsgreppen. Detta i kombination med styrmuffar ger varma vinterhänder. Biltema har muffar för 129 sek http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-och-handtag/Styrmuffar-universal-82176/

Fatbike Q&A.
Tips till er som tänker att prova tubeless: för ghetto style tubeles funkar Schwalbe SV10 (24") slang perfekt med Rolling Darryl fälg. ingen trimning av slang behövs efter installation eftersom uppskuren slang är bara nån millimeter bredare än fälg. Jag har använt ghetto setup för två hjul och gorilla tape metod för en hjul, ghetto varian är lättare och tätare tycker jag. Det fins mycket info i nätet om dom där två varianter av tubeles setup för fatbikes.

Fatbike Q&A.
Någon som cyklar On-One Fatty och har provat några större däck än 4" Floaters? Har börjat vara lite sugen på något större till vintern, men osäker på om det ryms. Fram borde inte vara något problem, bak kan det kanske vara värre?

Hittade det här om Fatty-forken medan jag var och letade:
"Futureproofed with a 470mm fork length, we're ready for the fat front suspension revolution too."

Ska man tro att en Fatty kan ta en Bluto utan allt för stora ingrepp då? :)

Fatbike Q&A.
Det är nog mest en uppgraderingsdetalj för eftermarknaden men om du tittar du på sidan innan i denna tråd ser du Bulls. Canyoncykeln tror jag man kan välja med eller utan Bluto. Det kommer säkert hända en hel del med utbudet på denna front det närmsta året sett till att nästan alla stora tillverkare erbjuder fatbikes i sortimentet.

För just Bluto gäller det väl annars att se till att man köper en hoj med 1,5" tapered styrrör och 150 mm nav med 15mm axel om man ska uppgradera. Eller köpa en konverteringsadapter från 135 till 150 mm.

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
> Det är nog mest en uppgraderingsdetalj för
> eftermarknaden men om du tittar du på sidan innan
> i denna tråd ser du Bulls. Canyoncykeln tror jag
> man kan välja med eller utan Bluto. Det kommer
> säkert hända en hel del med utbudet på denna
> front det närmsta året sett till att nästan
> alla stora tillverkare erbjuder fatbikes i
> sortimentet.
>
> För just Bluto gäller det väl annars att se
> till att man köper en hoj med 1,5" tapered
> styrrör och 150 mm nav med 15mm axel om man ska
> uppgradera. Eller köpa en konverteringsadapter
> från 135 till 150 mm.

Det verkar som väldigt många har cyklar med Bluto på gång, men vare sig Bulls, Canyon, Scott, Rose eller nån annan som visat bilder har några som man kan beställa nu vad jag hittar. Om jag inte missat nån är det bara Specialized & Borealis att välja på. Jag vill ju ha en nu när höst- & vintersäsongen börjar men vare sig S eller Bs lockar tillräckligt mycket sett till prislappen. XXLs 2Fat Pro eller Big Bob 5.0, fast med en Bluto & pris runt 20k hade varit smutt. SLX/X7 duger gott åt mig för en vintercykel.

Att byta gaffel själv har också slagit mig men ytterst få tillverkare skriver ju ut något mer än namnet på nuvarande (in-house dessutom) gaffel. Vilket för mig gör det irriterande drygt att leta hoj när man inte vet om det kommer funka & vissa inte ens bemödar sig att svara på mail när man frågar. Big Bob har ju iaf. 1,5", men nav skriver de ingen spec. på.

Nåväl, får väl se vad Eurobike har att bjuda på. En Fatbike ska jag ha iaf. & det snart. Återstår bara vad det ska bli :-)

Fatbike Q&A.
Kid1000 skrev:
> Vad tror ni om en heldämpad kolfiber fatbike?

Det skulle vara fint.

Den naturliga motfrågan till en som har en prototypverkstad är... Vad håller du på med för specialbygge nu då? Trasig ram som du breddar?

Fatbike Q&A.
Pepperazzi (fd aptonym) skrev:
> Någon som cyklar On-One Fatty och har provat
> några större däck än 4" Floaters? Har börjat
> vara lite sugen på något större till vintern,
> men osäker på om det ryms. Fram borde inte vara
> något problem, bak kan det kanske vara värre?

På MTBR är det ett par som kört med BFL. http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one-fatty-big-fat-larrys-850110.html
En annan gammal tråd där feta däck till on one fatty diskuteras http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one-fatty-bud-lou-857136.html
Sedan denna tråd har det dykt upp lite nya däck som är ungefär lika breda som BFL. tex Specialized GC, Kenda Juggenaut och en drös med Vee rubber. Vee Har bra volym i däcket men tyvärr smalare mönster än On one floater.
Det verkar som att vissa gillar Bud fram och Nate bak som vinterdäck.
På tal om vinterdäck så är ju 45NRTH Dillinger 5 Ganska nära BFL måttmässigt, kan vara värt att kolla upp.http://fat-bike.com/2014/07/45nrth-dillinger-5-six-week-test-ride/
Det finns en lista med däck som uppdateras eftersom http://forums.mtbr.com/fat-bikes/true-tire-size-thread-894949.html

> Hittade det här om Fatty-forken medan jag var och
> letade:
> "Futureproofed with a 470mm fork length, we're
> ready for the fat front suspension revolution
> too."
>
> Ska man tro att en Fatty kan ta en Bluto utan allt
> för stora ingrepp då? :)

Här är en länk till en Fatty med bluto. http://singletrackworld.com/forum/topic/blutoing-the-fatty

Fatbike Q&A.
Henrik83 skrev:
---------------------------
> Det verkar som väldigt många har cyklar med
> Bluto på gång, men vare sig Bulls, Canyon,
> Scott, Rose eller nån annan som visat bilder har
> några som man kan beställa nu vad jag hittar. Om
> jag inte missat nån är det bara Specialized &
> Borealis att välja på. Jag vill ju ha en nu när
> höst- & vintersäsongen börjar men vare sig S
> eller Bs lockar tillräckligt mycket sett till
> prislappen. XXLs 2Fat Pro eller Big Bob 5.0, fast
> med en Bluto & pris runt 20k hade varit smutt.
> SLX/X7 duger gott åt mig för en vintercykel.
>
> Att byta gaffel själv har också slagit mig men
> ytterst få tillverkare skriver ju ut något mer
> än namnet på nuvarande (in-house dessutom)
> gaffel. Vilket för mig gör det irriterande drygt
> att leta hoj när man inte vet om det kommer funka
> & vissa inte ens bemödar sig att svara på mail
> när man frågar. Big Bob har ju iaf. 1,5", men
> nav skriver de ingen spec. på.
>
> Nåväl, får väl se vad Eurobike har att bjuda
> på. En Fatbike ska jag ha iaf. & det snart.
> Återstår bara vad det ska bli :-)
----------------------------
Kjells sykkel och sport i Hamar säljer ut Big Bob 5.0 för 15000 NOK och då kan du köpa en adapter för knappt 40 dollar som konverterar navet från standard 135 till 150 mm och då passar Bluto. Cykeln här: http://www.kjellsykkel.no/2014-fatbikes/nakamura-bigbob-50

Nu hittades inte en länk till adaptern men den ska finnas troligen på någon av sista sidorna i tråden "Er fatbike et bra koncept" på terrengsykkel.no

Fatbike Q&A.
Lars.E skrev:

> På MTBR är det ett par som kört med BFL.
> http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one-fatty-big-fat
> -larrys-850110.html
> En annan gammal tråd där feta däck till on one
> fatty diskuteras
> http://forums.mtbr.com/fat-bikes/one-fatty-bud-lou
> -857136.html

Verkar inte vara några problem alltså. Fast fan, jag blev lite snål och tror det får funka med Floaters den här vintern också, svårslaget för £25. Får köpa något annat roligt med pengarna man får över istället :)

Fatbike Q&A.
Oh så mullga! Men ack vilket pris!

http://fatbackbikes.com/product/fatback-us-made-hadley-hubs/

Hadley_Hubs.jpg

Fatbike Q&A.
Lars.E skrev:
> Kid1000 skrev:
> -----
> > Vad tror ni om en heldämpad kolfiber fatbike?
>
> Det skulle vara fint.
>
> Den naturliga motfrågan till en som har en
> prototypverkstad är... Vad håller du på med
> för specialbygge nu då? Trasig ram som du
> breddar?

Det finns flera lösningar till målet.
:)

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
-------------------------------------------

> Kjells sykkel och sport i Hamar säljer ut Big Bob
> 5.0 för 15000 NOK och då kan du köpa en adapter
> för knappt 40 dollar som konverterar navet från
> standard 135 till 150 mm och då passar Bluto.
> Cykeln här:
> http://www.kjellsykkel.no/2014-fatbikes/nakamura-b
> igbob-50
>
> Nu hittades inte en länk till adaptern men den
> ska finnas troligen på någon av sista sidorna i
> tråden "Er fatbike et bra koncept" på
> terrengsykkel.no

Faktiskt mailat lite med Kjell & inväntar besked på om de kunde få fram nån 19" 5.0 i 2014-utförande. Om så är fallet så hämtar jag nog en sån nästa helg (nån som vill ha frakt?). Känns dumt att köpa en tyngre & sämre specad. för samma pengar (2015) så hoppas de hittar någon. Har dock inte fått nå svar än.
Men de lutar åt en sån om inte Rocky Mountain Blizzard ligger rätt i pris (väntar pris & ev. lev.datum). Blir det en BB 5.0 så blir det nog nya hjul som går att köra slanglöst & då med rätt nav direkt för att slänga dit en Bluto i vinter. Adaptrar är som mjukfog, till för folk som inte gjorde rätt från början :-)

Norska tråden har varit guld värd, grymt mycket Fatbike info där!

Fatbike Q&A.
Kid1000 skrev:
------------------------------------------------------
> Vad tror ni om en heldämpad kolfiber
> fatbike?
>
> Det finns flera lösningar till målet.
> :)

Gissar att det är fler än jag som är nyfiken och vill veta mer.

Fatbike Q&A.
Lars.E skrev:
> @ Henrik83: Var kan man köpa Rocky Mountain
> Blizzard?

Enligt de mail som flygit kors & tvärs över Atlanten med Rocky Mountain så har Bike Action AB nyligen blivit Svensk distributör för R M. Om det är samma Bike Action som ligger bakom Sportson (?) har inte framgått men R M har lovat att se till så att de (B A) kan hjälpa mig få fram pris & ev. datum när den faktiskt finns att köpa.
Men trots flera mailsvar från R M så har jag fortf. inte hört något från B A, & R M vill heller inte ge mig några kontaktuppgifter. Dock så har R M hintat om att jag nog måste vänta tills efter Eurobike med besked, & förmodligen bra mycket längre än så innan jag kan förvänta mig att "tear up & down w/ the Swedish Alps".
Dock är det amerikanska priset satt till $2700 = inte ens 20k! Det lockar som f-n även om den kommer bli dyrare i Sverige. Ska Sportson sälja lär de väl kosta i paritet med enda konkurrenten Fatboy Expert á 37k. Big Ed kommer ju också säljas av Sportson men med sedvanligt Scott-skämtar-du-eller-pris. Men om B A nu är några andra filurer så kanske den går att få under 30k, hoppas hoppas & jag väntar på svar..

Men jag är så sugen på en Fatbike att om inte dessa B A återkommer & ingen på Eurobike visar en vettigt specad (& icke-specialized-prissatt) hoj, som kommer finnas för närmast omgående leverans, så får det bli en Big Bob för mig tills allt kommit ut på marknaden. En Big Bob är ju trots allt bättre än inget! Jag har en Stumpy EVO Expert Carbon 29a som sommarcykel & även med Hans Dampf 2,35 tycker jag blöta hällar & rötter begränsar cyklingen så pass att jag knappt tycker det är kul, fatbike med sjukt lågt lufttryck måste vara (har aldrig ens provat en fatbike) medicinen för att få mig att cykla året runt, om inte att så blir det en dyr läxa & ut med skrotet på köp & sälj :-)

Fatbike Q&A.
Utförligt svar. Sådant gillas :)
30 känns för mycket för Blizzarden om du frågar mig, men Mulefut, 197mm bakaxel och Bluto lockar.
Vet du vilka däck den kommer att levereras med? Det har varit olika på bilderna och specen som visats.
Har du hört skämtar-du-eller-priset på Scotten?
Ska bli kul att se vad som visas på Eurobike iallafall. Det lär väl vara fler som vill ha något fett i montern.

Fatbike Q&A.
Du kommer inte bli missnöjd Henrik83. Min Big Bob har varit trasig i en månad men är nu lagad. Under tiden har jag rullat omkring med min Canyon Strive och visst det är en bra cykel och lite roligare i snabba utförslöpor. Allt annat gör fatbiken bättre och känns bara roligare.

Nu när det är blött klarar jag teknisk stig bättre än Striven klarar när det är torrt. Skulle jag tvingas välja en skulle det bli fattyn alla gånger om.

Sedan är det lättskött förutom att några grejer gått sönder så är det i princip bara att checka lufttrycket i däcken och smörja kedja/växelförare.

Senast ändrad:
Fatbike Q&A.
Lars.E skrev:
> onegear skrev:
> -----
> > Jag länkar till Fatbike Sweden på Fb där jag
> > hårdtestar Marvil Snow Cross för 7995:-
> >
> >
> https://www.facebook.com/groups/372450246223786/?f
>
> > ref=
>
> > /Henke
>
>
> Synd att det inte är en öppen sida så att alla
> kan komma in och läsa :(

+1

Den här såg nice ut!

http://theradavist.com/2014/07/matts-retrofat-ss-whiskys-70w-fat-tubeless-rims-insane/

/David

Bilagor

• fatbikewhisky.JPG
    fatbikewhisky.JPG
    64.5 KB · Besök: 67
Fatbike Q&A.
Lars.E skrev:
> Kid1000 skrev:
> ----
> > Vad tror ni om en heldämpad kolfiber
> > fatbike?
> >
> > Det finns flera lösningar till målet.
> > :)
>
> Gissar att det är fler än jag som är nyfiken
> och vill veta mer.

Självklart förstår man det, jag har en skiss klar, material och annat löst bråte finns. Bara tiden som saknas. Man kan bygga sig en ram från grunden eller använda någon donator, jag vet inte vad jag skall välja, med en donator ram så är man lite mer begränsad.

Fatbike Q&A.
Kid1000 skrev:
> Lars.E skrev:
> -----
> > Kid1000 skrev:
> >
>
> > ----
> > > Vad tror ni om en heldämpad kolfiber
> > > fatbike?
> > >
> > > Det finns flera lösningar till målet.
> > > :)
> >
> > Gissar att det är fler än jag som är nyfiken
> > och vill veta mer.
>
> Självklart förstår man det, jag har en skiss
> klar, material och annat löst bråte finns. Bara
> tiden som saknas. Man kan bygga sig en ram från
> grunden eller använda någon donator, jag vet
> inte vad jag skall välja, med en donator ram så
> är man lite mer begränsad.

Med en donatorram från en 29a så är det i princip bara att bredda sving och vevlagerhylsa.
Bygga från grunden är ju helt klart en merit, men kanske inte värt allt extrajobb.
Satsa på 190mm baknav och plats för 4,8or på 100mm fälgar så att det blir värre än Salsa Bucksaw på alla vis :)
Hur du är gör så hoppas jag på en detaljerad byggtråd :)

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
> Du kommer inte bli missnöjd Henrik83.

Tror jag hade varit riktigt nöjd med en Big Bob 5.0, men det var inte riktigt vad jag var ute efter. Istället så beställde jag en Rocky Mountain tidigare idag, sjukt fet! Matchar min mattsvarta Stumpy också..
Leveranstid? Inte en aning :-) Det kan bli en rolig vinter det här!

image.jpg

Fatbike Q&A.
Henrik83 skrev:
> Istället så beställde jag en Rocky
> Mountain tidigare idag, sjukt fet! Matchar min
> mattsvarta Stumpy också..
> Leveranstid? Inte en aning :-) Det kan bli en
> rolig vinter det här!

Najs :) Den cykeln ligger ganska högt på min vill-ha-lista.
Berätta mer. Var beställde du? Vad var det för pris? Vet du vilka däck den levereras med? Beställde du ramväskan? Har du sett någon geometritabell någonstans? Vet du något annat kul om den cykeln som inte står i pressreleasen?
Angående framdrevet så undrar jag om du funderat något där? Kommer utväxlingen vara tillräckligt lätt i snön och hur fort spinner man ut den på vägen? kan det vara läge för ONEup-mod bak?

Fatbike Q&A.
Grattis Henrik83! Ser grym ut! Kan inte bli annat än mycket nöje med den.

Lars.E, ska kika hur man öppnar Fatbike Sweden-sidan för alla. Jag är novis på Fb och har inte reflekterat över det. Får försöka fixa det under helgen då morgondagen tillägnas ett cykellopp....

Fatbike Q&A.
Tiki skrev:
> Grattis Henrik83! Ser grym ut! Kan inte bli annat
> än mycket nöje med den.
+1

> Lars.E, ska kika hur man öppnar Fatbike
> Sweden-sidan för alla. Jag är novis på Fb och
> har inte reflekterat över det. Får försöka
> fixa det under helgen då morgondagen tillägnas
> ett cykellopp....

Najs :)
Jag har inget FB-konto själv, så jag har lite dålig koll.
Men det är möjligt att FBSweden är en FB-grupp? då finns det risk att du måste göra en FB-sida för att den även ska kunna vara öppen för alla utan FB-konto.

Fatbike Q&A.
jansson99 skrev:
> fBS är en grupp, ja.

Då får man nog tyvärr börja från början igen om man vill ha en öppen sida?

Fatbike Q&A.
Jag ska snart visa mer om mina äventyr med Marvilen här så slipper vi blanda in Fäjsbook :-)

Min är original fullt ut fortfarande men brorsan håller på att hotta sin rejält...

Fatbike Q&A.
Nu har två veckor till avlöpt med testande av Marvil Snow Cross och den fortsätter att imponera.
Förra veckan missade jag Gästrike-Cup MTB då jag och familjen tog en tur till Blidö i Stockholms norra skärgård.
Det blev lite trialåka med hojen på alla kala berghällar och den funkar bra som trialhoj också. Bromsarna har nu blivit inkörda så dom tar skapligt, men känslan i dom är rätt... fadd skulle jag vilja säga.
I tisdags var det dock dags igen för G-cup och nu var det rejält blött och lerigt. Jag trodde att jag skulle halka omkring som en smörklick i en het stekpanna med spindeldäcken i leran, men däcken funkade riktigt bra även på rötter och stenar!
Bromsarna var inte så roliga i vätan och bakväxeln har en enorm förmåga att fånga upp gräs och ris som man måste stanna och dra ur växel och kassett. Undrar om det har med dom enorma trissorna på den långa armen?
Dom lätta men osköna skumgummi handtagen började efter ett tag i blötan att fungera som gashandtag, så dom kommer att bytas så fort det går...
En 9e plats av 19 som tog sig i mål är jag nöjd med.

Bilagor

• 10516735_10202780484256717_5284580761646727480_n[1].jpg
    10516735_10202780484256717_5284580761646727480_n[1].jpg
    93.3 KB · Besök: 44
  • 10544361_10202780533657952_5871258484104190487_n[1].jpg
    10544361_10202780533657952_5871258484104190487_n[1].jpg
    162 KB · Besök: 47
Fatbike Q&A.
Någon som vet hur breda däck man kan ha på Marvil Snowcross?

Kan man sätta på Specialized Ground Control Fat 4.6" på Marvil ramen? Funkar det med de fälgar som medföljer cykeln?

Fatbike Q&A.
4.6" funkar i gaffeln men inte i ramen på Marvilen. Det är 82mm Rolling Darryl kopior som fälgar med oväntat lätta slangar. Hade dock ingen våg så hur lätta vet jag inte. Lite sugen att testa GC fram och Nate 3,8" i bak till vintern men än så får spiderdäcken sitta på ett tag till.

Tillbaka
Topp