Fatbike Q&A.
onegear skrev:
-------------------------------------------------------
> nho1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen som kan säga vart man köper Nakamura
> > BigBob?
> > Är det nån här på forumey som köpt en
> sådan?
> > Erfarenhet?
>
>
> Tiki Lars E och Jansson99 har Big Bob och verkar
> nöjda förutom med originaldäcken.
> Jag tror det än så länge bara går att köpa BB
> i norge.
Big Bob är en riktigt trevlig fatbike till ett bra pris. Det är den cykel jag använt mest i sommar och den som är roligast att ta när man är ute på upptäcksfärd och fikaturer.
Big Bob säljs bara i Norge för tillfället. Jag köpte mina 2 när jag var på semester, men nu är det dags att avyttra dom för andra projekt.
Det sitter olika däck på Big Bob beroende på vilken modell det gäller.
MK 1 (vår 2013) har INOVA spider. = coolt spindelmönster iallafall.
MK 2 (höst 2013) har Vee Mission. = självstyr galet mycket.
Mk 3 (vår 2014) har Vee Snowshoe. = mjukt gummi som greppar på rötter och blöta, men rullar tungt på asfalt.
Det finns olika bredd på Big Bobs baknav.
MK 1 + MK 2 har 135 mm.
MK 3 finns med 135 mm på den billigare modellen 4.0. Den dyrare och lättare 5.0 har 190 mm baknav.
MK 4 som kommer nu i höst har vad jag kan förstå 190 mm baknav på samtliga modeller.
Personligen så tror jag att Big Bob är värd den högre kostnaden om man har dom extra pengarna att spendera.
-------------------------------------------------------
> nho1 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen som kan säga vart man köper Nakamura
> > BigBob?
> > Är det nån här på forumey som köpt en
> sådan?
> > Erfarenhet?
>
>
> Tiki Lars E och Jansson99 har Big Bob och verkar
> nöjda förutom med originaldäcken.
> Jag tror det än så länge bara går att köpa BB
> i norge.
Big Bob är en riktigt trevlig fatbike till ett bra pris. Det är den cykel jag använt mest i sommar och den som är roligast att ta när man är ute på upptäcksfärd och fikaturer.
Big Bob säljs bara i Norge för tillfället. Jag köpte mina 2 när jag var på semester, men nu är det dags att avyttra dom för andra projekt.
Det sitter olika däck på Big Bob beroende på vilken modell det gäller.
MK 1 (vår 2013) har INOVA spider. = coolt spindelmönster iallafall.
MK 2 (höst 2013) har Vee Mission. = självstyr galet mycket.
Mk 3 (vår 2014) har Vee Snowshoe. = mjukt gummi som greppar på rötter och blöta, men rullar tungt på asfalt.
Det finns olika bredd på Big Bobs baknav.
MK 1 + MK 2 har 135 mm.
MK 3 finns med 135 mm på den billigare modellen 4.0. Den dyrare och lättare 5.0 har 190 mm baknav.
MK 4 som kommer nu i höst har vad jag kan förstå 190 mm baknav på samtliga modeller.
Personligen så tror jag att Big Bob är värd den högre kostnaden om man har dom extra pengarna att spendera.