Fått svar - ödsla inte tid - mod kan radera. Tack.

Fredag!?! Vad är det för j-vla påstående!
Är det inte måndag. Jag behöver iallfall jobba nu, efter lagt dryga 40timmar + övertid på att få reda på svaret.

Tack Moderator !
Min arbetsgivare vill att du raderar.
Vad är klockan?

Om man har en jätteviktig fråga som man har behövt svar på och vill berätta för andra att man har fått svaret på den frågan, kan man berätta om det här i så fall?
Självklart! Jag tänker mycket på det här med politik och olika partier till exempel. Om någon fått reda på vad som är bäst av vänster eller höger får ni gärna berätta det här. Åsiktsregistrering i er lokala cykelklubb för att få klarhet uppmuntras!

Självklart! Jag tänker mycket på det här med politik och olika partier till exempel. Om någon fått reda på vad som är bäst av vänster eller höger får ni gärna berätta det här. Åsiktsregistrering i er lokala cykelklubb för att få klarhet uppmuntras!

Högersväng är alltid lättare än vänstersväng på cykel.

Visst kan man inte posta sånt här i sop-bils tråden va? Idag är det fredag och då kommer PLOGBILEN!!!!
20210205_105352.jpg

Själva vänstersvängen är det väl inte så svårt med, det är när man sitter i grillen på den mötande lastbilen som livet blir lite jobbigt.
Vänstersvängar och lastbilar.....jag fattar ingenting.
Mina grillar står iaf under tak på altanen och efter snacket om kannibalism igår så hängmöras grannens unge i garaget.

Tycker mig se tendenser till trådurspårning, så jag återgår till frågan. Frågan är ju enormt viktig. Svaret ”döda grisar” – som vi fått tidigare i tråden – får helt olika betydelser om frågan är ”Vad tycker du att vi ska ödsla tid på att göra?” eller ”Vad är det du har på din pizza som ser så gott ut?”.

Tycker mig se tendenser till trådurspårning, så jag återgår till frågan. Frågan är ju enormt viktig. Svaret ”döda grisar” – som vi fått tidigare i tråden – får helt olika betydelser om frågan är ”Vad tycker du att vi ska ödsla tid på att göra?” eller ”Vad är det du har på din pizza som ser så gott ut?”.

Due har glömt mögliga frågar åt andra hål(l)er.

Plogbill-rörelsens senaste vapen

Och vad fyller den där "grispitten" framför plogenheten för funktion?
NU är jag nåt på spåren känner jag... Härligt!

Gris, pittar och spår. Nu är det bara senpen och vänstersvängarna som fattas innan vi nått en enhetsteori!

SAOB gör följande etymologiska härledningar gällande substantivet "svar": ...swar, swor, försvar i rättssak ... svarŭ, ovett, kamp, svariti, smäda, bekämpa, svärja.

Alltså: när man tycker att en tråd urartat för att alla är så defensiva, otrevliga och orimligt uppeldade över ingenting så gör de bara som de blivit instruerade!

Intressant att vi nu är uppe i 222 inlägg i denna tråd. TS förra tråd, för tio år sedan, hade bara 49 inlägg. Kan inte bestämma mig för vilken som är intressantast... :)

Tillbaka
Topp