Fel på strava, hjälp!

Leonnoren

Medlem
Fel på strava, hjälp!
Jag va ute och cyklade och fick upp bra tempo på ett segment jag kört förut, hade närapå fått min första KOM, då säger strava att jag inte kört på segmentet...jag har jämfört och kollat noga och och fattar nu inget..nån feedback?

Fel på strava, hjälp!
Har du klickat på "Don't see the segment you're looking for?" längst nere till höger på översiktssidan av din aktivitet ?

Fel på strava, hjälp!
Ibland är det gps:n som får spel och visar att man ligger bredvid banan, så hände mig på sa Calobra för ett par år sedan, ett PR för mig, men Strava sade att jag hade inte kört på banan. Jag kontaktade Strava support som fixade till det för mig. Jag tecknade Strava Premium pga det :)

Fel på strava, hjälp!
Mtp hur förlåtande Stravas matchningsalgoritm är så tror jag man ska vara rätt mycket off för att inte få en träff =)

Fel på strava, hjälp!
M_Gehrisch sa:
Ibland är det gps:n som får spel och visar att man ligger bredvid banan, så hände mig på sa Calobra för ett par år sedan, ett PR för mig, men Strava sade att jag hade inte kört på banan. Jag kontaktade Strava support som fixade till det för mig. Jag tecknade Strava Premium pga det :)
Har hänt mig också. Dock inte på Sa Calobra och jag tecknade inte premium. Men efter kontakt med supporten så ansågs jag ha, i mitt, fall, sprungit segmentet.

Fel på strava, hjälp!
Leonnoren sa:
Jag va ute och cyklade och fick upp bra tempo på ett segment jag kört förut, hade närapå fått min första KOM, då säger strava att jag inte kört på segmentet...jag har jämfört och kollat noga och och fattar nu inget..nån feedback?
Det som sker det sker och är det bästa som sker.
Ngn försöker tala om för dig att strava är extremt fånigt och du bör lära dig undvika.
Tänkt dig vad soft det blir.

Fel på strava, hjälp!
Det där händer ALLTID när man cyklat löjligt snabbt och vet att man har en KOM.
(Lite som en modern cykelvariant av fiskehistoria helt enkelt)

Tillbaka
Topp