[Fet-OT] Mello

[Fet-OT] Mello
Snuten skrev:
-------------------------------------------------------
> Rätt låt vann.

Å vicken var det? Kan du tralla den lite, tack?

[Fet-OT] Mello
Tror det var den med ljustomtarna. Jag har dock inte tittat på programmet senast, utan bara sett det på bild.

Jag gillar faktiskt idén med Melodifestivalen (och i förlängningen Eurovision Song Contest), men tyvärr är musiken på alldeles för låg nivå. Det brukar bara vara 1-3 bidrag per år som det är någorlunda klass på (i mitt tycke), men det räcker ju inte, och de brukar dessutom åka ur tidigt.

[Fet-OT] Mello
Jag börjar få fullständig panik, så hjälp mig nu.
Det finns en körslinga i vinnarlåten heroes som rent melodiskt påminner starkt om en annan låt.
Och nej, det är inte den här David Guetta som jag inte ens vet vilken det är.
Näe, jag tänker brittisk 80-talsrock....kanske...... Åååååååååh jag har det i huvet men kan inte spika vilken det är.
Anyone???

[Fet-OT] Mello
HejPåDej skrev:
> Ett diplom om att du vet allt.

Jaha, nähä, man kan inte vinna varje gång...

[Fet-OT] Mello
...jag fattar inte det nya konceptet. På finalen i helgen, får man inte se alla länder då alltså, utan bara de 10 bästa eller vad det nu är som gått vidare till final??

Isåfall suger det getpung. Jag gillar Mello, inget jag lyssnar på annars men just tävlingen är kul och de bidrag som brukar åka ut först brukar vara skoj att se. Som de ryska gummorna förra året. De hade ju knappast gått vidare till final eller :) men nu är det uppdelat!? Eller hur är det? Har inte haft tid att sätta mig in i det där ännu :( (riktigt körig vecka)

[Fet-OT] Mello
bajsänke skrev:
> ikväll tävlar svensken med sin låt. gissar på
> plats 3 på lördag.

Jag säger tvåa... Australien vinner.

Jag har redan fixat en ram åt diplomet :)

[Fet-OT] Mello
Är inte det minsta intresserad av mello men är ändå lite sur över att Finlands bidrag inte gick vidare....

[Fet-OT] Mello
Paco skrev:
> Är inte det minsta intresserad av mello men är
> ändå lite sur över att Finlands bidrag inte
> gick vidare....

Fet +1 på den. Älskar att man kan lita på Suomi att leverera.

[Fet-OT] Mello
Paco skrev:
> Är inte det minsta intresserad av mello men är
> ändå lite sur över att Finlands bidrag inte
> gick vidare....

Det är förvånansvärt många som säger sig vara totalt ointresserade av melodifesten och esc, som ändå väljer att kommentera i trådar som berör ämnet. Liknande tendens kan man se då det gäller politiktrådar (-tråden numera).

[Fet-OT] Mello
Bengt-re: Meddela mig resultatet. Slår någon Dance of Eternity vad gäller den aspekten (omskalat för låtlängd) så lovar jag att lyssna på bidraget.

Senast ändrad:
[Fet-OT] Mello
Ta chansen att köra mellointervaller!

Starta passet när programmet börjar. Kör en fem sekunder lång igångdragsspurt varje gång en programledare bytt scenkläder. Kör en stenhård intervall under varje låt. De är tre minuter långa, så det blir åtta eller tio treor, med rätt hyfsad vila mellan. Varva ner efter sista bidraget och slötrampa tills programmet är slut.

[Fet-OT] Mello
HåkanC sa:
geologen sa:
Kör en stenhård intervall under varje låt. De är tre minuter långa, så det blir åtta eller tio treor, med rätt hyfsad vila mellan.
Är det inte sju låtar som tävlar i kväll?
Var kommer de andra treorna ifrån?

/Håkan

Jag vet väl inte hur många låtar det är. Kollar sällan. Men jag trodde de körde med ett jämnt antal. Skit samma. Är det bara sju går det ju att köra lite hårdare i stället! :)

[Fet-OT] Mello
geologen sa:
HåkanC sa:
geologen sa:
Kör en stenhård intervall under varje låt. De är tre minuter långa, så det blir åtta eller tio treor, med rätt hyfsad vila mellan.
Är det inte sju låtar som tävlar i kväll?
Var kommer de andra treorna ifrån?

/Håkan

Jag vet väl inte hur många låtar det är. Kollar sällan. Men jag trodde de körde med ett jämnt antal. Skit samma. Är det bara sju går det ju att köra lite hårdare i stället! :)

Om man inte kollar på spektaklet blir det väl jättesvårt att köra just mello-intervaller?? Eller lyssnar man på ljudet från grannens TV?

[Fet-OT] Mello
NLC sa:
Om man inte kollar på spektaklet blir det väl jättesvårt att köra just mello-intervaller?? Eller lyssnar man på ljudet från grannens TV?

Du kan få dispens från mellointervallerna och istället köra lite Trainerroad. Hilltop är ju trevlig, bara dra på 5-10% sista halvan.

[Fet-OT] Mello
NLC sa:

Jag har tränat tillräckligt i dag redan.
Resten av kvällen ska jag tillbringa med detta:

conqueringSpace_bannerWeb.jpg

[Fet-OT] Mello
Spacekitty sa:
NLC sa:

Du kan få dispens från mellointervallerna och istället köra lite Trainerroad. Hilltop är ju trevlig, bara dra på 5-10% sista halvan.

Försökte förmiddagsfuska men datorn ville hellre installera OS-uppdateringar så det fick bli att forsätta utan staplar och bara logga med Garminen. Dock till lite mysig och go sydstatscountry och inte nyschlagerpoppigt TV-spektakel.

[Fet-OT] Mello
Bengt-re sa:
Nano var bäst i afton!

Verkligen. Såg honom i morse på Nyhetsmorgon och tänkte typ hiphop från red line records, vilket kan vara riktigt trevligt, men fel ställe.

Förstå min förvåning när han river av en riktigt bra powerballad. SVT kan spara lite slantar och sätta Nano på planet till Kiev på en gång.

[Fet-OT] Mello
[Fet-OT] Mello
[Fet-OT] Mello
Tror denna skulle göra succé i Mello:

Gäller bara att sätta till någon lagom tramsig text. Skulle i alla fall bli tidernas konstigaste taktart i tävlingen.

Tillbaka
Topp