BJS
Aktiv medlem
[Fet-OT] Mello
Rocka!? Mello!??? Du skojar, va?
Närå.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rocka!? Mello!??? Du skojar, va?
Både Lillasyster och Mustasch ska spela så tror nog att Mello aldrig kommer bli så rock som i år
Ja, man kan tänka sig att sista handpåläggningen på låten var ett sånt "Mello-filter" som gör att nästan alla genres låter som en typisk mello-låtLillasyster hade mesat till sig.
Ja, man kan tänka sig att sista handpåläggningen på låten var ett sånt "Mello-filter" som gör att nästan alla genres låter som en typisk mello-låt
Skulle vilja höra vad detta "Mello-filter" åstadkommer på detta stycke ...
Får erkänna att jag inte är i närheten av att greppa det hela. Här och var tycker jag det dyker upp något som låter lite kul men det är knappast något jag pallar att sitta och lyssna på någon längre stund med bibehållen koncentration. Verkar dock finnas de som uppskattat det, t.ex. Ligeti; se texten under Reception i https://en.wikipedia.org/wiki/Conlon_NancarrowHahaha, kändes mest som ett grafiskt experiment :-)
Bruset ibakgrunden är bättre.Skulle vilja höra vad detta "Mello-filter" åstadkommer på detta stycke ...
Jag håller medKlara Hammarströms scenkläder är verkligen konstiga. Fattar inte grejen...
Hon vill väl vara rustad för Eurovision. ?Klara Hammarströms scenkläder är verkligen konstiga. Fattar inte grejen...
Tusse är kung.
Inte konstigt att Ligeti gillar det, det låter ju ungefär som hans kompositioner: ?Får erkänna att jag inte är i närheten av att greppa det hela. Här och var tycker jag det dyker upp något som låter lite kul men det är knappast något jag pallar att sitta och lyssna på någon längre stund med bibehållen koncentration. Verkar dock finnas de som uppskattat det, t.ex. Ligeti; se texten under Reception i https://en.wikipedia.org/wiki/Conlon_Nancarrow
Som sagt, jag greppar inte detta på någon intellektuell nivå. I mina öron är det dock rätt stor skillnad på de två styckena. Ev. är det att Nancarrows stycke inte spelas av en människa, men det låter mer som något slags utforskande av saker medan Ligetis låter mer som ett "riktigt" stycke musik. Sen är ju inget av styckena "easy listening", så så tillvida är de ju lite lika.Inte konstigt att Ligeti gillar det, det låter ju ungefär som hans kompositioner: ?
Instämmer, med god marginal dessutom. KulRätt låt vann! ?
Då var det inte bara jag som fick den gnagande känslan av att jag hört den förut.Btw.. Vilken jäkla låt påminner arvingarnas bidrag om? Och jag syftar inte på "Material girl" eller "I do". Det är en svensk låt som förmodligen inte har varit med i mellosammanhang, men nära.
Vanessa Paradis - Be my baby eller möjligen Jackson 5 - What a feeling...?Då var det inte bara jag som fick den gnagande känslan av att jag hört den förut.
Nu är det dax igen!
????
Ryssland är också med i Mellon så inte mycket att hoppas på...Det är nästan som man kan bli hällörad i förhoppningen att högre makter kan befria oss.
Va, med ditt nick borde väl Skifs vara mer gångbart?!?Jag håller på Tomas Ledin
Skifs är alltid kung men Tomas vinner fjärde deltävlingen på Aviici arena!Va, med ditt nick borde väl Skifs vara mer gångbart?!?
Linda upp boan - djurplågeri!yes!!! snart är det dags, dags att linda upp boan och korka upp bubblet! ???